• Σχόλιο του χρήστη 'Dimitrios I.' | 8 Δεκεμβρίου 2023, 07:56

    Οι διατάξεις του άρ. 3 είναι στην ουσία μεταβατικές, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η απρόσκοπτη υλοποίηση των ΗΔΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΩΝ έργων των ΤΠΑ. Οι αρχές καλής νομοθέτησης επιβάλλουν τέτοιες διατάξεις να έχουν συγκεκριμένο και σύντομο χρονικό ορίζοντα εφαρμογής. Εδώ, προφανώς επειδή η αρμόδια συντονιστική υπηρεσία του ΕΠΑ δεν ξέρει πότε και αν θα καταφέρει να ολοκληρώσει την αναθεώρηση του ΕΠΑ και να εγκρίνει τα αναθεωρημένα ΤΠΑ, επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής της και στα ΝΕΑ ΕΡΓΑ (!) που θα ενταχθούν και προτείνει την εφαρμογή της διάταξης για αόριστο χρόνο, δηλαδή μέχρι στην έγκριση του ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ. Η έγκριση του ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ προϋποθέτει α) έγκριση του ΕΠΑ, β) εκπόνηση και υποβολή αναθεωρημένου σχεδίου του ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ από την Υπηρεσία Διαχείρισης του ΤΠΑ και γ) έλεγχος και έγκριση του αναθεωρημένου σχεδίου ΤΠΑ από τον αρμόδιο για το ΕΠΑ Υπουργό. Δεδομένου ότι, το ΕΠΑ ολοκληρώνεται στις 31/12/2025 και η αλλαγή στη δομή της Κυβέρνησης είναι γεγονός εδώ και έξι μήνες (από 27/06/2023), εύλογα αναρωτιέται κανείς, γιατί η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δεν έχει κάνει τίποτα μέχρι τώρα… Η ίδια Υπηρεσία δεν έχει ολοκληρώσει σημαντικές διαδικασίες του εγχειριδίου διαδικασιών του ΕΠΑ 2021-2025 (ελέγχου, επαλήθευσης, ολοκλήρωσης έργων) εδώ και τρία χρόνια (2021-2023) (http://epa.gov.gr/?page_id=244). Για την επιτάχυνση υλοποίησης του ΕΠΑ προτείνουμε να δοθεί μεγαλύτερο bonus στις αρμόδιες υπηρεσίες από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.