• Σχόλιο του χρήστη 'Κίνηση Πολιτών Πάρου' | 13 Φεβρουαρίου 2024, 13:31

    1η Πρόταση επί της παρ. 1: Το «Ελεγκτική και διαπιστωτική αρμοδιότητα έχουν οι οικείοι δήμοι, καθώς και τα μικτά κλιμάκια…» να αλλάξει σε «Ελεγκτική και διαπιστωτική αρμοδιότητα έχουν οι οικείοι δήμοι, η Κτηματική Υπηρεσία καθώς και τα μικτά κλιμάκια» Αιτιολόγηση: Ειδικά σε τόπους όπου εδρεύει η Κτηματική Υπηρεσία, θα ήταν πολύ βοηθητικό αν κλιμάκιά της συνέδραμαν τους οικείους Δήμους πραγματοποιώντας επιπλέον ελέγχους. 2η Πρόταση επί της παρ. 1: Να προστεθεί ότι: «Ελεγκτικό ρόλο έχουν επίσης οι πολίτες, ατομικά ή σε ενώσεις αυτών που μπορούν να καταγγέλλουν παραβάσεις στην Κτηματική Υπηρεσία, την Εισαγγελία και τους Οικείους Δήμους, επισυνάπτοντας φωτογραφικά ή άλλα στοιχεία σχετικά με την παράβαση. Η Κτηματική Υπηρεσία, οφείλει να απαντά στις καταγγελίες των πολιτών εγγράφως για τις σχετικές ενέργειές της.» Αιτιολόγηση: Η κοινοχρησία των παραλιών αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών. Σε πολλές περιπτώσεις παραλιών ειδικά σε νησιά και μάλιστα μικρά, οι εντεταλμένες ελεγκτικές υπηρεσιες, με δεδομένη και την υποστελέχωσή τους δεν φτάνουν ποτέ ενώ οι Υπάλληλοι των Υπηρεσιών επικαλούνται το απόρρητο των προσωπικών στοιχείων (που δεν ισχύει) και δεν απαντούν ποτέ στις καταγγελίες των πολιτών, Η πρότασή μας σε συνδυασμό με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, συμβάλλει στη διευκόλυνση της Κτηματικής Υπηρεσίας να αποκτά άμεση εικόνα της παράβασης και να προχωρά στις νόμιμες υποχρεώσεις της άμεσα και από απόσταση. Προτάσεις επί της παρ. 2: Να προστεθεί ότι: Σε περιπτώσεις Δήμων στα όρια των οποίων δεν εδρεύει Κτηματική Υπηρεσία ή Εισαγγελία, ή Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, οι Επιτροπές Ελέγχου απαρτίζονται από ένα όργανο της αστυνομίας έναν υπάλληλο της τεχνικής υπηρεσία του οικείου Δήμου και έναν αιρετό και συντονίζονται με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής.» Αιτιολόγηση: Οι παραλίες των μικρότερων νησιών δεν είναι δυνατόν να μην ελέγχονται ποτέ επειδή δε θα φτάνουν εκεί ο εδρεύουυσες στα μεγαλύτερα νησιά υπηρεσίες. Προτάσεις επί της παρ. 4: Το «Σε περίπτωση διαπίστωσης από τα όργανα της παρ. 1 παραβάσεων του παρόντος, αντίγραφο του πορίσματος-έκθεσης αυτοψίας επιδίδεται στον ευρισκόμενο στον χώρο της αυτοψίας παραβάτη και, αν αυτός είναι άγνωστος ή δεν ανευρίσκεται, αναρτάται ή επικολλάται στις εγκαταστάσεις ή στα κινητά στοιχεία της καταλαμβανόμενης έκτασης και διαβιβάζεται στην Α.Α.Δ.Ε.». Να αλλάξει σε: «Σε περίπτωση διαπίστωσης από τα όργανα της παρ. 1 παραβάσεων του παρόντος, αντίγραφο του πορίσματος-έκθεσης αυτοψίας διαβιβάζεται (εντός 24 ωρών) στην Κτηματική Υπηρεσία και επιδίδεται στον ευρισκόμενο στον χώρο της αυτοψίας παραβάτη. Εφόσον ο παραβάτης είναι άγνωστος ή δεν ανευρίσκεται, αναρτάται ή επικολλάται στις εγκαταστάσεις ή στα κινητά στοιχεία της καταλαμβανόμενης έκτασης και διαβιβάζεται στην Α.Α.Δ.Ε.». Αιτιολογία: Είναι σημαντικό να διαβιβαστεί άμεσα το αντίγραφο του πορίσματος-έκθεσης αυτοψίας στην Κτηματική Υπηρεσία, από τη στιγμή που η τελευταία δύναται ή υποχρεούται να εκδίδει διαταγές απομάκρυνσης ή/και σφράγισης (βλ. Άρθρο 18, παρ. 3 και 4). Προτάσεις επί της παρ. 6: Να καταργηθεί το: «Τα ελεγκτικά όργανα της παρ. 1 δεν διώκονται και δεν εξετάζονται για πράξεις ή παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο πλαίσιο του παρόντος άρθρου, εκτός αν ενήργησαν με δόλο.» Αιτιολόγηση: Δεν υπάρχει δημόσιο συμφέρον που να εξυπηρετείται από μια τέτοια ρύθμιση. Σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ.9 του Ν 2971/01, οι δημοτικές αρχές και οι Φορείς Διαχείρισης που παραχώρησαν την απλή χρήση αιγιαλού, παραλίας, υποχρεούνται να αναφέρουν αμελλητί στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις επί των κοινόχρηστων χώρων του παρόντος, οι οποίες υποπίπτουν στην αντίληψή τους και η παράβαση της υποχρέωσης αυτής συνιστά το πειθαρχικό αδίκημα της παράβασης καθήκοντος. Παρ’ όλα αυτά όλοι έχουμε δει τι συνέβαινε στις παραλίες. Φανταστείτε τι θα συμβεί εφόσον θεσμοθετηθεί και το ακαταδίωκτο.