• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Σπιλάνης' | 14 Φεβρουαρίου 2024, 15:12

    Η παραχώρηση του παλαιού αιγιαλού όσο και του αιγιαλού θα πρέπει να γίνεται εφόσον έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη κίνηση των πολιτών ανάμεσα στην επιχειρήση και στη παραχορούμενη έκταση εκτός του καταστρόματος της οδού όπου διέρχονται αυτοκίνητα. Προτάσεις επί της παρ. 2: α)Για να θεωρείται όμορη του παραχωρούμενου τμήματος αιγιαλού και παραλίας μια επιχείρηση κατά την περίπτωση που μεταξύ του αιγιαλού – παραλίας παρεμβάλλεται ιδιωτικό ακίνητο θα πρέπει να προηγηθεί η απόκτηση εμπράγματου ή ενοχικού δικαιώματος επί του ακινήτου αυτού και η επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και επ' αυτού, προκειμένου να αποκτηθεί η ιδιότητα του όμορου. Αυτή η προϋπόθεση ισχύει σήμερα (άρθρο 13 παρ. 4 του Ν.2971/01) και θα πρέπει να διατηρηθεί διότι, μεταξύ των άλλων, παρακάμπτει τη βούληση των ιδιοκτητών των ιδιωτικών αυτών ακινήτων. β)Στο ενδιάμεσο τμήμα ακινήτου αρμοδιότητας της ΕΤΑΔ το οποίο μισθώνεται από παρακείμενη επιχείρηση για την εξασφάλιση ομορότητας δεν επιτρέπεται να επεκταθεί το αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας, αρμοδιότητας της Κτηματικής Υπηρεσίας. Προτάσεις επί της παρ. 3: Η παράγραφος αυτή θα μπορούσε να επαναδιατυπωθεί ως εξής: «Το παραχωρούμενο τμήμα αιγιαλού και παραλίας σε όμορες επιχειρήσεις ή σωματεία οριοθετείται από: α) την προβολή των ορίων του χώρου όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση ή το σωματείο, όπως βαίνουν κάθετα προς την ακτογραμμή και από β) παράλληλη γραμμή έξι (6) μέτρων από την ακτογραμμή και την προβολή αυτής προς την επιχείρηση, ώστε το παραχωρούμενο εμβαδόν να μην υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) τετραγωνικά μέτρα και σε κάθε περίπτωση, σε συνδυασμό και με άλλες παραχωρήσεις απλής χρήσης, καταλείπεται ελεύθερο τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος αιγιαλού και παραλίας, εντός του οποίου βρίσκεται, ανάλογα με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αιγιαλού, μη υπολογιζόμενου του χώρου που είναι δυσπρόσιτος και μη αξιοποιήσιμος και τμημάτων αιγαλού που καλύπτονται από προστατευτέα χλωρίδα.» Επίσης, προτείνουμε απάλειψη της εξαίρεσης: “Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παραχώρηση μεγαλύτερης επιφάνειας, …. του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α΄ 155)” Προτάσεις επί της παρ. 4: Προτείνουμε να διατυπωθεί ως εξής: «Δεν παραχωρούνται αιγιαλός και παραλία για απλή χρήση κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας ή/και προς όμορες επιχειρήσεις όταν το πλάτος αυτού είναι μικρότερο των οκτώ (8) μέτρων ή όταν το συνολικό εμβαδόν του αιγιαλού είναι μικρότερο των εκατό πενήντα (150) τετραγωνικών μέτρων ανάλογα με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αιγιαλού, μη υπολογιζόμενου του χώρου που είναι δυσπρόσιτος και μη αξιοποιήσιμος. Επίσης δεν παραχωρείται αιγιαλός αν μετά την παραχώρηση δεν παραμένει ελεύθερο μήκος αιγιαλού μεγαλύτερο των έξι (6) μέτρων» Επιπλέον θα πρέπει να καταργηθεί η κατ’ εξαίρεση παραχώρηση σε όμορα ξενοδοχειακά καταλύματα, έστω και υπό αυτούς τους όρους γιατί είναι σαφές ότι όλες οι παραλίες θα καταληφθούν από τα ξενοδοχειακά καταλύματα που υπάρχουν παντού μετατρέποντας τις μικρές κυρίως παραλίες σε «άτυπα ιδιωτικές». Προτάσεις επί της παρ. 5: Προτείνουμε να επαναδιατυπωθεί ορίζοντας ρητά ότι εξαιρούνται τα δυσπρόσιτα και μη αξιοποιήσιμα σημεία από τους υπολογισμούς (πχ προστατευτέα βλάστηση, ναυαγοσώστες, κατασκευές, βράχια, βόλεϊ, κλπ). Προτάσεις επί της παρ. 9: Εάν πρόκειται για παραλίες εκτός τουριστικών ακινήτων η ΕΤΑΔ να μην μπορεί να τις μισθώσει με αντικείμενο την παραχώρηση απλής χρήσης για ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων και ιδιαίτερα σύμφωνα με τον χαρακτηρισμό της .