• Σχόλιο του χρήστη 'Κίνηση Πολιτών Πάρου' | 14 Φεβρουαρίου 2024, 21:32

    Παρατηρήσεις επί της παρ. 3: Η αξιοποίηση τεχνολογιών τηλεπισκόπησης (drones και δορυφορικές λήψεις) είναι ασφαλώς θετική. Ωστόσο, κανείς δεν εγγυάται ότι παραβάσεις που θα διαπιστώνονται ως προς την παραβίαση των ορίων παραχώρησης θα μεταφράζονται, όντως, σε διοικητικές πράξεις (πρόστιμα, έκδοση διαταγών απομάκρυνσης, κλπ) εφόσον δε διασφαλίζεται ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ. Πιο συγκεκριμένα, τυχόν πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί για την αντιπαραβολή δορυφορικής εικόνας με τα νόμιμα όρια (πολύγωνο) παραχώρησης θα πρέπει να είναι προσβάσιμη από όλους ούτως ώστε να υπάρχει ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ. Ομοίως, να είναι προσβάσιμες από όλους οι διοικητικές πράξεις που αποφασίζονται συνεπεία των παραβάσεων που διαπιστώνονται. Λάβετε, επίσης, υπόψη ότι οι δορυφορικές λήψεις μπορούν να αξιοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για τον έλεγχο και διαπίστωση της συμμόρφωσης των παραχωρησιούχων ως προς τα νόμιμα όρια παραχώρησης. Ποιος όμως ελέγχει τις λοιπές υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων, π.χ. ανάρτηση πινακίδας, καθαριότητα, κλπ (βλ. Άρθρο 8, παρ. 3). Η Κτηματική Υπηρεσία και τα μικτά κλιμάκια θα μπορούσαν να καλύψουν αυτό το κενό με αυτοψίες, αλλά οι έλεγχοι από πλευράς τους δεν επαρκούν (ιδίως στις νησιωτικές περιοχές όπως οι Κυκλάδες). Ιδίως όταν το παρόν ν/σ δεν προβλέπει ελέγχους -και- από τους οικείους Δήμους. Συνεπώς, είναι κρίσιμο να δοθεί η δυνατότητα στους ΠΟΛΙΤΕΣ να πραγματοποιούν ελέγχους με ιδιόκτητα drones. Οι αερολήψεις από drones φέρουν γεω/χρονο-σήμανση (geo/time-stamped) και δύνανται να θεωρηθούν έγκυρες αναφορές (CITIZENS SCIENCE). Μια τέτοια πρόβλεψη (δυνατότητα ελέγχου από πολίτες) πρέπει να προστεθεί στην παρ. 1 του Άρθρου 17.