• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιωτης Υ.' | 25 Δεκεμβρίου 2009, 15:47

    Αγαπητε φιλε Αλεξανδρε, Σχετικα με τα προηγουμενα σχολια σου http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=3368 Αν παρατηρησες στο κειμενο μου αλλα και στις προτασεις που εκανα, δεν αναφερθηκα αποκλειστικα στα τελη κυκλοφοριας (πρασινα, κοκκινα, μπλε... αδιαφορο, αφου δεν αποτελουν καινουριο φορο/μετρο αλλα προυπηρχαν και απλα ξαναβαφτιστηκαν) τα οποια μαλιστα προτεινα να παραμεινουν σταθερα για τα επομενα 5 ετη, οποτε γινεται κατανοητο πως δεν προσπαθω να αποποιηθω τις οποιες "ευθυνες" (φυσικα και το λεω ειρωνικα) εχω ως κατοχος οχηματος μεγαλου κυβισμου, παρολο που ηδη τα θεωρω αδικαιολογητως υψηλα! Απλα επειδη εχουμε να κανουμε με ενα κρατος "αδικο" (για να μην πω ληστρικο) οπου οι "λανθασμενες" (για να μην πω μεθοδευμενες) αποφασεις δυσκολα ανακαλουνται ή εστω επανατοποθετουνται προς την σωστη κατευθυνση, προτιμησα να ειμαι ρεαλιστης και να μη ζητησω την μειωση τους. Τοσο οι παρατηρησεις οσο και οι προτασεις μου, αφορουσαν στα τελη κυκλοφοριας σε συνδιασμο με τον "ειδικο φορο" που επιβληθηκε μαζι μ΄ αυτα. Εγω λοιπον, ειμαι μισθωτος και η αγορα του Wrangler των 4000cc του 2006 ηταν συνειδητη μου επιλογη και εγινε μετα την πωληση ενος αλλου οχηματος Wrangler 2500cc του 2001 που ειχα προηγουμενως. Με το συγκεκριμενο οχημα (οπως και με το προηγουμενο) το οποιο επαναλαμβανω ειναι το μοναδικο που διαθετω αφου δεν εχω την δυνατοτητα να συντηρω περισσοτερα του ενος, διανυω καθημερινα 6 (!!!) και μονο χιλιομετρα συνολικα, για να παω και να επιστρεψω απ τη δουλεια μου, ενω καποια Σαββατοκυριακα το μηνα το χρησιμοποιω για εκδρομες στο βουνο μαζι με αλλους φιλους που τυγχανει να εχουμε τα ιδια ενδιαφεροντα. Θεωρω λοιπον οτι, ρυπαινω λιγοτερο το περιβαλλον σε σχεση με καποιον που εχει ενα 1600cc και ο οποιος διανυει καθημερινα 50-60 ή παραπανω χιλιομετρα κολλημενος στην κινηση. Αρκετα λιγοτερο επισης απο μια οικογενεια με δυο νεα παιδια στα οποια εχει αγορασει ο πατερας τους (επειδη περασαν στο Πανεπιστημιο πχ) κι απο ενα αυτοκινητο, οχηματα τα οποια προστεθηκαν στα αλλα δυο (ας υποθεσουμε ιδιου κυβισμου - 1600cc - ωστε να μαστε μεσα στο παραδειγμα που εθεσα) που ειχε ηδη εκεινος και η γυναικα του και που "παραδοξως" κινουνται ολα σε καθημερινη βαση. Τα συγκεκριμενα οχηματα (απ τη στιγμη που αναφερεις πως τα τελη εχουν περιβαλλοντολογικο χαρακτηρα και οχι εισπρακτικο) κι αν υποθεσουμε οτι ολα τους ειναι νεας τεχνολογιας (2005 και μετα), πληρωσαν εφετος 184 Χ 4 = 736 ευρω. Οσον αφορα στην Ferrari, το εθεσα πως παραδειγμα ως προς τον ειδικο φορο κυριως, αφου θεωρω κι εγω οπως και οι περισσοτεροι συμπολιτες μου πως το μετρο (επαναλαμβανω τελη + φορος ως πακετο) ειναι καθαρα εισπρακτικο και καμια σχεση δεν εχει με το περιβαλλον αφου οπως σωστα επισημανθηκε δεν επιβαλλονται οι ιδιοι φοροι σε μια σειρα απο οχηματα (ταξι, φορτηγα) τα οποια δεν χρειαζεται να περασουν ουτε καν ελεγχο για να διαπιστωθει το ποσο ρυπαινουν. Θεωρω λοιπον αδικο να επιβαλλεται ο ιδιος φορος συναρτησει κυβισμου σε ενα οχημα 100.000+ ευρω (οπου ο κατοχος του προφανως δεν επηρεαζεται απο τα 450 ευρω του φορου) και σε ενα 13.000 ευρω, το οποιο μαλιστα απαξιωνει εντελως αφου ο κατοχος του ουτε να το πουλησει πλεον μπορει αλλα ουτε και να το καταστρεψει ή να το αποσυρει για 1000 ευρω, αφου ειναι το μοναδικο του οχημα και οχι ενα απ τα 4-5 του στολου του. Αυτος ειναι και ο λογος που προτεινα το "πρωτο" οχημα (οπως πχ συμβαινει με την πρωτη κατοικια) να απαλλασεται - οχι των τελων - αλλα του ειδικου φορου και ο τελευταιος να επιβαλλεται σε ολα τα υπολοιπα. Το θεωρω περισσοτερο δικαιο απ το να τιμωρειται ουσιαστικα ο κατοχος ενος μεγαλου κυβισμου οχηματος, επειδη καποια στιγμη (!!!) στη ζωη του επενδυσε παραπανω χρηματα σε σχεση με απο καποιον αλλον για να αποκτησει ενα οχημα.