• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ' | 26 Δεκεμβρίου 2009, 03:06

    Σχετικά με τα τέλη για το περιβάλλον, το δίκαιο θα είναι να πληρώνουν αυτοί που πραγματικά μολύνουν ωστε να συμμορφωθούν μερικώς. Παράδειγματα αδικίας των σημερινών τελων: 1) Ένα αυτοκίνητο 2000κυβικών diesel με αντιρυπαντική τεχνολογία μοντελο 2008 καταναλώνει 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ ενα αντίστοιχο 1800 κυβικά turbo καταναλώνει 11 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Το μεν πληρώνει 578€ ενώ το άλλο πληρώνει 184€. 2) Τα τέλη κυκλοφορίας είναι ανεξάρτητα των χιλιομέτρων που οδηγείς. Έτσι ίδια τέλη πληρώνει κάποιος που κάνει 5.000χλμ το χρόνο με κάποιον που κάνει 50.000χλμ το χρόνο. Ο δεύτερος οδηγός εχει επιβαρύνει το περιβάλλον 10 φορές πιο πολύ από τον πρώτο οδηγό. 3) Ένας οδηγός της Πιερίας που κάνει το δρομολόγιο Πλαταμώνα-Θεσσαλονίκη 100χλμ καθημερινά πληρώνει επιπλέον 8,5€ διόδια (σε ετήσια βάση 3.100€!!!), ενώ οποιοσδήποτε άλλος οδηγός εκτός της ΠΑΘΕ για τα 100χλμ δεν πληρώνει τίποτα. 4) Τα μεγάλου κυβισμού οχήματα που κατα βάση είναι και τα πιο ασφαλή (σε συγκρούσεις) έχουν τέλη πολύ υψηλά που αποθαρύνει την αγορά τους, ενώ τα μικρά αυτοκίνητα που δεν προσφέρουν ασφάλεια έχουν μικρά τέλη κυκλοφορίας. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1) Θα πρέπει να καταργηθούν ΟΛΑ τα διόδια εντός των συνόρων, ωστε να μην υπάρχει άνιση μεταχείρηση μεταξύ περιοχών ούτε αποκλεισμοί. 2) Σε αντιστάθμισμα θα πρέπει να προστεθεί επιπλέον φόρος 0,05€/λίτρο στα καύσιμα, το οποίο θα προορίζεται τόσο για διόδια όσο και περιβαλλοντολογικά τέλη. 3) Τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να γίνουν 100€ για όλα τα αυτοκίνητα που έχουν βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές σύγκρουσης, 200€ στα 4 αστέρια, 300€ στα 3 αστέρια κλπ. Με αυτον τον τρόπο οι οδηγοί θα προτιμούν τα ασφαλή οχήματα που θα συντελέσει στην μείωση των τραυματισμών στα τροχαία. 4) Θα πρέπει να υπάρχει ηλεκτρονική παρακολούθηση της διάθεσης των καυσίμων σε όλη τη διαδρομή τους και on-line σύνδεση των αντλιών με την εφορία.