• Σχόλιο του χρήστη 'Μηνάς Κ.' | 26 Δεκεμβρίου 2009, 10:41

    ΑΝΑΛΩΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: Όπως όλοι θα έχουμε παρατηρήσει, στο συνοδευτικό έντυπο της Δήλωσης Φόρου Εισοδήματος κάθε χρονιάς (για το έτος 2009 στη σελ. 64), υπάρχει πίνακας υπολογισμού τεκμηρίου αυτοκινήτων κάθε κυβισμού και αξίας, ενώ εδώ και 6 χρόνια θεωρητικά αυτό έχει καταργηθεί για αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία (CIF) μικρότερη των 50.000€. Στην ουσία, για αυτά αυτοκίνητα (με CIF κάτω των 50.000€) το κράτος αφαιρεί κάθε χρόνο από το πόθεν έσχες των φορολογουμένων το ποσό, που αντιστοιχεί βάσει του πίνακα αυτού, στον κυβισμό και στην παλαιότητα των αυτοκινήτων τους. Για παράδειγμα: Μισθωτός που δηλώνει ετήσιο εισόδημα 40.000 € και έχει αγοράσει αυτοκίνητο τύπου τζιπ 2.700 κ.εκ. (19 φορολογήσιμοι ίπποι) το οποίο καινούργιο κοστίζει 26.000€ (πραγματικό παράδειγμα αυτοκινήτου γνωστής Κορεάτικης μάρκας) έχει ανάλωση κεφαλαίου λόγω της κατοχής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, δηλαδή μειώνεται κάθε χρόνο το πόθεν έσχες του, 57.800€ (υπερδιπλάσιο του κόστους αγοράς του)!!! Αν ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θελήσει να προβεί σε αγορά κατοικίας δεν μπορεί να επικαλεστεί ανάλωση κεφαλαίων προηγουμένων ετών, απλά γιατί λογιστικά στα μάτια της εφορίας κάθε χρόνο είναι παθητικός κατά 17.800€. Το κόστος χρήσης (βενζίνη και συντήρηση) ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν ξεπερνά ετησίως τις 3.000€ - 4.000€, όμως για το κράτος αυτό υπολογίζεται στις 57.800€. Το παράδειγμα, αν και ακραίο δείχνει τον λάθος τρόπο αντιμετώπισης του κράτους απέναντι στους κατόχους αυτοκινήτων. Τα 2.000 κ.εκ. δημιουργούν ανάλωση κεφαλαίου 20.500€, τα 1.800 κ.εκ. 14.200€ και τα 1.600 κ.εκ. 11.800€. Αυτό συνιστά κατάφορη αδικία και πρέπει να διορθωθεί με ετήσια τεκμήρια χρήσης από 2.000€ μέχρι 6.000€ / αυτοκίνητο, αναλόγως της αγοραίας τους αξίας και της παλαιότητάς τους. Υπάρχουν απαρχαιωμένα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού με πρακτικά μηδενική αξία τα οποία επιβαρύνονται υπέρμετρα βάσει του προαναφερθέντος πίνακα ανάλωσης κεφαλαίου, που σε καμία περίπτωση δεν αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος χρήσης τους και έτσι είναι δυσβάστακτα για τους ιδιοκτήτες τους, αλλά και εμπορικά απαξιωμένα στην αγορά αυτοκινήτου λόγω του προβλήματος αυτού.