• Σχόλιο του χρήστη 'Ελευθέριος Κουφός' | 26 Δεκεμβρίου 2009, 14:17

    Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι γίνεται ιδιαίτερη συζήτηση περί της αυξήσεως των εσόδων των δημοσίων ταμείων αλλά και της προσπάθειας μειώσεως του δημοσίου χρέους της πατρίδας μας.Θα αναφέρω μερικές απλές ιδέες που μπορούν να εφαρμοστούν έχοντας και ένα άμεσο αποτέλεσμα επί των δημοσίων εσόδων της χώρας μας. Ένα μέτρο που μπορεί η κεντρική διοίκηση να λάβει και μάλιστα άμεσα, είναι να ζητήσει από όλους τους πολίτες να μαζεύουν όλες τις αποδείξεις παντός είδους και όχι μίας κατηγορίας μόνο, ακόμα και από super market, από εισιτήρια παντός είδους γιατί όχι και από τα διόδια, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος με τις σημερινές συνθήκες πηγαίνει για τα βασικά είδη διατροφής και όχι σε οτιδήποτε άλλο. Έσοδα ακόμη χάνει το δημόσιο και από το γεγονός ότι οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες είτε είναι υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, γιατροί κ.ο.κ. δεν κόβουν αποδείξεις επί των υπηρεσιών που παρέχουν καθώς οι περισσότεροι πελάτες δεν τολμούν να ζητήσουν απόδειξη καθώς πρόκειται για επαγγέλματα που σίγουρα θα τους ξαναχρειαστεί ένας πολίτης στην καθημερινή ζωή του, ενώ αν ζητήσει απόδειξη ο πελάτης επιβαρύνεται επιπλέον του ΦΠΑ με ένα 20% πράγμα με το οποίο ο τελευταίος δεν επιθυμεί να επιβαρυνθεί.Αντιθέτως όμως, αν για τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσίων ήταν ένα 5%, τότε σίγουρα θα απέδιδαν περισσότερα οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ενώ ένας απλός πολίτης βλέπει πιο ευνοϊκά την πληρωμή ενός επιπλέον 5% πάνω στην τιμή, παρά ένα 20%.Επομένως το δίλλημα είναι αν όντως επιθυμούμε να εισπράττουμε έστω ένα 5%, καταπολεμόντας την συνεχιζόμενη φοροδιαφυγή στους κλάδους αυτούς και αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδα των δημοσίων ταμείων ή το αφήνουμε ως έχει. Έσοδα επίσης, το δημόσιο χάνει και από την μαζική παράδοση πινακίδων από παλαιού τύπου αυτοκίνητα καθώς επιβαρύνονται με επιπλέον τέλος, όχι με βάση του αν εκπέμπουν ρύπους πάνω από το κανονικό, αλλά απλώς και μόνο από την παλαιότητα.Η καθημερινή ζωή όμως δείχνει πως υπάρχουν αυτοκίνητα που ενώ είναι 20 και 30 ετών, εντούτοις επειδή όσοι τα έχουν τα συντηρούν είναι σε αρίστη κατάσταση και από την άλλη υπάρχουν αυτοκίνητα που είναι 2 ετών και παρατηρούμε στους δρόμους πως δεν υπάρχει καμία συντήρηση από πλευράς του ιδιοκτήτη με αποτέλεσμα να επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον με ρύπους. Ένα μεγάλο κομμάτι δημοσίων εσόδων που θα μπορούσε να επέλθει, όχι στην τοπική αυτοδιοίκηση όπως γίνεται μέχρι σήμερα, αλλά στην κεντρική διοίκηση και από εκεί να διοχετευτεί καταλλήλως σε πόρους που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη της χώρας και τη μείωση του χρέους, είναι τα έσοδα που μπορούν να επέλθουν από την επιβολλή σε καθημερινή βάση προστίμων για τις παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας ανά την επικράτεια.Μέχρι σήμερα δεν λειτουργούν οι κάμερες, όπου φυσικά έχουν τοποθετηθεί ανά τη χώρα, καθώς υπάρχουν και πολλά μέρη που δεν έχουν τοποθετηθεί, και φυσικά πρέπει να φωτογραφίζεται και το πρόσωπο αυτού που έκανε την παράβαση και να αποστέλλεται ταχυδρομικώς στην διεύθυνσή του, ενώ μέσα στις πόλεις πρέπει να είναι σε καθημερινή βάση οι έλεγχοι επί των οδηγών για την τήρηση του κώδικα. Προσωπικά θεωρώ πως το δημόσιο χρέος μπορεί να μειωθεί και γιατί όχι να το μηδενίσουμε, αρκεί να προσπαθήσουμε όμως όλοι: και οι βιομήχανοι αλλά και οι εργάτες και καμία δικαιολογία δεν χωρεί τόσα χρόνια που το αφήνουμε και τρέχει με τέτοιους ρυθμούς.Εδώ, αν αύριο ανακοινωθεί έτσι για πλάκα, πως υπάρχει γραμμή με την οποία να στέλνει ο πολίτης ένα γραπτό μήνυμα με τη λέξη χρέος σε έναν αριθμό, είμαι σίγουρος πως οι πρώτοι που θα δώσουν έστω και εβδομαδιαίως ένα ευρώ για τη μείωσή του θα είναι οι μικροί, οι μεσαίοι και οι συνταξιούχοι και αυτό αποτελεί για μένα την κατάντια του εθνικού κεφαλαίου, να αρνείται πεισματικά να συμβάλλει στην εξόφληση του δημοσίου χρέους της ίδιας του της πατρίδος. Ενώ τέλος, η επιβολλή του φόρου επί των χρηματιστηριακών συναλλαγών επίσης, είναι επιβεβλημένη και μάλιστα να ανέλθει στο 5% της αξίας της συναλλαγής.