• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχαήλ Χατζηευσταθίου' | 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:59

    Μερικές σκέψεις: Σωστή η ηλεκτρονική υποβολή, ΟΧΙ όμως αποκλειστικά μέσω των ΚΕΠ ή των λογιστικών γραφείων. Π.χ.: Όταν μπορώ από τον υπολογιστή μου να κάνω οποιαδήποτε τραπεζική μου συναλλαγή, κι όχι μόνο, γιατί θα πρέπει να πάω στο ΚΕΠ ή να πληρώσω έναν λογιστή για να μου καταχωρήσει τα νούμερα; Εκτός εάν το σύνολο του ποσού της απόδειξης του λογιστή επιστρέφεται (όχι απλά να αφαιρείται από τα ακαθάριστα ως έξοδο, αλλά να επιστρέφεται). Η δυνατότητα για χρήση και των ΚΕΠ να υπάρχει εναλλακτικά και ΜΟΝΟ για μισθωτούς και συνταξιούχους, σε συνδυασμό ίσως με τις προτυπωμένες δηλώσεις. Οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες συνήθως απασχολούν λογιστή, που οι περισσότεροι και σήμερα κάνουν ήδη ηλεκτρονικά συναλλαγές με ΔΟΥ, όπως ο ΦΠΑ αλλά και το ΙΚΑ, κι έτσι κι αλλιώς μπορούν να περάσουν την δαπάνη στα βιβλία τους. Δυστυχώς όμως υπάρχουν ακόμη πολλά τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα που θα εμφανισθούν στην πορεία. Βασικό θέμα είναι η καταγραφή των αποδείξεων στην δήλωση (με ποσό, αλλά ίσως και ΑΦΜ ώστε να μπορεί να διασταυρωθεί η αγοραπωλησία) ώστε να τις ζητάν οι φορολογούμενοι, και η φύλαξη τους, που θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον για 5 έτη. Επίσης, θυμάμαι παλαιότερα ότι έπαιρνα βεβαίωση από τις πιστωτικές κάρτες για το ύψος των δαπανών μου, που χρησιμοποιούνταν ως τεκμήριο. Γιατί να μην χρησιμοποιείται αυτόματα το μηνιαίο εκκαθαριστικό τους και για πιστοποίηση των αντίστοιχων δαπανών;