21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.

Συμφωνείτε με την εφαρμογή αυτού του μέτρου; Αν ναι ποια συνοδευτικά μέτρα κρίνετε αναγκαία για την απρόσκοπτη εφαρμογή του;

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 22:49 | ΣΠΥΡΟΣ Β
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Σε ότι αφορά ειδικά τη διαδικασία υποβολής αποδείξεων θα ήθελα να επισημάνω ότι λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού τους (πιθανόν εκατοντάδες ανά φορολογική δήλωση) αλλά και των απαραιτήτων στοιχειών τους που θα πρέπει να αποτυπώνονται στη δήλωση (ΑΦΗ, Ημερομηνία, Αρ. Παραστατικού, Ποσό) θα πρέπει να υπάρξει, πρακτικά, η δυνατότητα του φορολογουμένου να καταχωρεί τις αποδείξεις σε σχετικό αρχείο στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή μετά την έκδοση τους. Έτσι τη χρονική περίοδο υποβολής των δηλώσεων απλώς θα πρέπει να οριστικοποιεί το σχετικό αρχείο και να προχωρά στην ηλεκτρονική υποβολή του στη Δ Ο Υ . Εναλλακτικά η εφαρμογή της Δ Ο Υ θα πρέπει να είναι συμβατή με τα βασικά εργαλεία του MS Office ώστε ο φορολογούμενος σε κάθε περίπτωση να έχει τη δυνατότητα καταχώρησης των σχετικών αποδείξεων οποτεδήποτε.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 20:38 | Iάσονας Χατζηθεοδώρου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Παρατηρείται έντονα η συμμετοχή του ΚΕΠ σε μια σωρεία διαδράσεων του δημοσίου με τον πολίτη (κυρίως χάρη στην αποτελεσματικότητα των συμβασιούχων υπαλλήλων του), χωρίς όμως να υπολογίζεται ο φόρτος εργασίας των υπαλλήλων του. Άμα υπάρχει πρόβλημα με την προσέλευση κοινού στις αρμόδιες ΔΟΥ, τότε είναι αυτονόητο πως το πρόβλημα απλά θα μεταφερθεί στα ΚΕΠ, τα οποία θα μετατραπούν σε Κέντρα Ταλαιπωρίας Πολιτών. Παράλληλα, είναι αυτονόητο πως δυστυχώς η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών δεν έχει πρόσβαση σε Η/Υ ούτε έχει τις κατάλληλες ικανότητες. Το υπάρχων σύστημα με την έκπτωση είναι αρκετό και λειτουργικό, και οι ΔΟΥ θα πρέπει να συνεχίσουν να εξυπηρετούν το κοινό κατά το μέγιστο δυνατό. Από την άλλη, είναι φυσικά πιθανών κάποιες απλές και ταχύρυθμες διαδικασίες των ΔΟΥ να μπορούν να υλοποιούνται ΚΑΙ στο ΚΕΠ, όπως π.χ. κατάθεση συμβολαίων κατοικίας στο Εισόδημα.

    Για την επέκταση του συστήματος υποβολής δηλώσεων με ηλεκτρονικό τρόπο, χρειάζεται αναθεώρηση των συστημάτων των ΔΟΥ (interface, εργονομία και ευκολία και κατά αντιστοιχία των σχολίων των πολιτών στις υπόλοιπες ερωτήσεις), διασφάλιση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών, και φυσικά ενημέρωση των φορολογούμενων σχετικά με τα οφέλη του (λιγότερη γραφειοκρατία, έκπτωση, κερδισμένος χρόνος, κλπ). Συμπερασματικά, όσο λιγότερα χαρτιά, τόσο λιγότερος χρόνος.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 19:11 | Δημήτριος Ιωάννου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Συμφωνώ απολύτως.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 23:14 | Σοφία Γούσια
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Είμαι υπέρ του μέτρου υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος ηλεκτρονικά. Σαν συμβολαιογράφος επαρχίας θεωρώ όμως πολύ σημαντικό να ενταχθούν στο αντικειμενικό σύστημα εκτός από τα κτίσματα και τα αγροτεμάχια που έχουν ήδη ενταχθεί και τα οικόπεδα εντός των οικισμών. Είναι αδιανόητο εν έτη 2010 να παρακαλούμε εμείς οι συμβολαιογράφοι και κυρίως οι πολίτες τον εκάστοτε ελεγκτή της Δ.Ο.Υ. να μας δώσει μια προσωρινή αξία οικοπέδου και ο πολίτης να ζητάει χάρες από γνωστούς για να πετύχει μια καλύτερη τιμή και λιγότερο επομένως φόρο κυρίως στην περίπτωση της αγοράς ή του φόρου χρησικτησίας.
    Επιτέλους ολόκληρη η Ελλάδα να ενταχθεί στο αντικειμενικό σύστημα για να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα στην υποβολή δηλαδή ηλεκτρονικά και των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης, γονικών παροχών, δωρεών και κληρονομιών. Είναι τρελό να υποβάλλει κάποιος δήλωση φόρου κληρονομιάς στο τμήμα κεφαλαίου, να λαμβάνει γνώση το τμήμα αυτό ότι πέθανε και το διπλανό τμήμα πχ το τμήμα μητρώου να τον θεωρεί ακόμη ζωντανό και να ζητά από τους κληρονόμους ένα σωρό δικαιολογητικά. Δεν θα ήταν πιο απλό αν ήταν όλα ηλεκτρονικά και οι συναλλαγές καταγράφονταν με βάση το Α.Φ.Μ. του καθενός; Είναι λογικό πχ να αγοράζει κάποιος ένα ακίνητο, εμείς οι συμβολαιογράφοι να υποβάλουμε το σχετικό συμβόλαιο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και να περιμένει το διπλανό τμήμα (εισοδήματος) της ίδιας Δ.Ο.Υ. τον πολίτη να το δηλώσει στο Ε9 του και να είναι νομοταγής; Οι υπάλληλοι των Δ.Ο.Υ. ταλαιπωρούνται καθημερινά με χιλιάδες χαρτιά που θυμίζουν δεκαετία του 1950 και δυστυχώς όπως διαπιστώνω έχουμε μείνει στη δεκαετία αυτή. Ακόμη συμπληρώνουμε τα σχετικά έντυπα με καρμπόν ακόμη έχουμε παρακαλάμε τους υπαλλήλους για μια προσωρινή αξία.
    Μόνο αν όλα τα ακίνητα επαχθούν στο αντικειμενικό σύστημα και με περισσότερα κριτήρια (ανάλογα με τον τρόπο κατασκευής των κτιρίων κλπ) και οι δηλώσεις επιτέλους υποβάλλονται από τους επαγγελματίες ηλεκτρονικά, οι μεταβιβάσεις θα γίνονται γρήγορα, εύκολα για τον πολίτη και το κράτος θα εισπράττει τους φόρους του άμεσα χωρίς να περιμένει τον εκάστοτε υπάλληλο να κάνει εκκαθάριση.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 13:13 | ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΝΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η πρόταση αυτή δεν λαμβάνει υπόψιν ότι υπάρχουμε κι εμείς οι φοροτεχνικοί, οι οποίοι έχουμε άδεια από το Οικονομικό Επιμελητήριο αλλά απασχολούμαστε σε διάφορες επιχειρήσεις ως μισθωτοί, χωρίς να διατηρούμε λογιστικό γραφείο.
    Ενας λογιστής λοιπόν μισθωτός, θα πρέπει να μπορεί να υποβάλει την φορολογική του δήλωση και ίσως κάποιες άλλες δηλώσεις φίλων/συγγενών, μέσω του δικού του υπολογιστή, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγει στα ΚΕΠ ή να πληρώνει λογιστικό γραφείο, αναγράφοντας στην δήλωση που συμπληρώνει τον αριθμό μητρώου της αδείας του ως λογιστή- Φοροτεχνικού.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 01:58 | Πετρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Όλες οι δηλώσεις με εισοδήματα από εμπορικές και βιοτεχνικές επιχειρήσεις και ελεύθερα επαγγέλματα να υποβάλλονται μέσω λογιστικών -φοροτεχνικών γραφείων.
    Για τους συνταξιούχους να στέλνονται προσυμπληρωμένες δηλώσεις και έτσι θα μειώνεται και ο φόρτος εργασίας των ΔΥΟ και των ΚΕΠ και εάν η φόρμα που αφορά τις αποδείξεις υποβάλλεται ανά τρίμηνο για τους λόγους που αναφέρομαι στο σχολείο του άρθρου, δεν θα υπάρξει πιστεύω κανένα πρόβλημα.
    Αυτό προϋποθέτει προγράμματα ικανά, που να επισημαίνουν τα τυχόν λάθη να είναι απλά κατανοητά και ικανά για να σηκώσουν το τεράστιο φορτίο.
    Επίσης επικουρικά μπορεί εθελοντικά να λειτουργήσουν γραφεία στις ομοσπονδίες, εργατικά κέντρα, Εμπ. Επιμελητήρια και αλλού.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 22:03 | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΥΚΤΥΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΙΣΤΗ Η ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΜΕ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥΣ ΤΟΤΕ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΟΥ.ΑΥΤΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΘΑ ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΕΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ.ΙΣΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΠΥΟ,ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΥΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΕ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΔΟΣΗΣ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 20:22 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ.ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ? ΣΤΑ ΚΕΠ? ΣΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ? ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ?
    1) ΣΤΑ ΚΕΠ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.ΕΠΙΣΗΣ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΠΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑ ΚΕΠ ΚΑΙ ΒΓΕΙ ΦΟΡΟΣ ΣΤΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ (ΠΧ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ) ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ?ΘΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΤΟΥ ΚΕΠ ? ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΓΙΑΤΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΦΟΡΟ ΑΠΟ ΟΣΟ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ.
    ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΕΠΙΠΟΝΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΤΑ ΚΕΠ ΛΟΓΩ ΠΟΛΛΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ Π.Χ.ΟΥΡΕΣ , ΟΧΛΑΓΩΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΟΠΟΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ.
    2) ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ ΜΟΝΟ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΡΙΣΤΑ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΜΕΝΟΙ.ΠΕΡΥΣΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΦΟΡΙΕΣ ΕΔΩΣΑΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΑΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΛΗΓΕ Η ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΣΤΙΣ 30/06/2009 ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΑΝ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΡΟΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΓΗΣΟΥΝ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ,ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΝΑ ΑΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ.
    3)ΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΟΓΚΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥ ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ.
    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΣΚΑΝΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΜΕ ΣΕ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ? ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΦΥΛΑΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ.ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΝΕ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΥ ΥΠΕΒΑΛΛΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ ΟΣΑ ΟΙΚ. ΕΤΗ ΥΠΕΒΑΛΛΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΟΤΑΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΚΑΤΙ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΝΟΜΟ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΣΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΟΥ ΖΗΤΑΝΕ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΑ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ…ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑ( ΠΧ ΤΕΜΠΕ ΟΑΕΔ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΠΑ ΚΛΠ) ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΚΤΥΠΩΝΟΥΜΕ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ.
    ΠΕΡΥΣΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΕ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΕΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΜΠΟΡΟΣ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΜΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΔ(ΚΩΔΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ) ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΗΣ ΓΓΠΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΕ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΤΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ .ΕΤΣΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΔΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΔ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΗΤΡΩΟΥ

    ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ…ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠ’ΟΨΙΝ ΤΑ ΟΣΑ ΕΓΡΑΨΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΖΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ…..ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 18:10 | Μαίρη Πιπεράκη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Συμφωνώ. Να σκανάρονται και τα δικαιολογητικά και οι αποδείξεις.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 11:32 | Νεκταρία Παπανικολάου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Συμφωνώ με το να γίνεται ηλεκτρονικά η δήλωση. Σε καμία περίπτωση όμως να μην υποχρεωθούν οι πολίτες που δε διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή την τεχνογνωσία να καταφύγουν σε λογιστή και να πληρώσουν για την υποβολή της δήλωσης.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:32 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Είναι θετικό το μέτρο, ωστόσο μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα σε σημαντική μερίδα του πληθυσμού (ηλικιωμένους κτλ), που δεν θα έχει την τεχνογνωσία ή και την πρόσβαση σε ηλεκτρονικό μέσο, για να υποβάλει τη δήλωση, οπότε θα είναι υποχρεωμένος να υποβάλλεται σε επιπλέον έξοδα για να τη διεκπεραίωσή της ( μέσω φοροτεχνικών γραφείων κτλ). Δε διασαφηνίζεται πως θα υποβάλλεται η δήλωση μέσω ΚΕΠ. Θα λειτουργεί το ΚΕΠ σα φοροτεχνικό γραφείο ( θα πηγαίνει τα στοιχεία του ο πολίτης και ο υπάλληλος θα φτιάχνει τη δήλωση; ). Θα υπάρχουν στα ΚΕΠ ηλεκτρονικοί υπολογιστές τους οποίους θα μπορεί να χρησιμοποιεί ο πολίτης; Σε κάθε περίπτωση δημιουργεί τεράστιο φόρτο εργασίας στα ΚΕΠ, που με τη σημερινή υπάρχουσα υποδομή δε νομίζω ότι μπορούν να ανταποκριθούν (σκεφτείτε μόνο τι συνωστισμός δημιουργήθηκε στα ΚΕΠ με τον ΑΜΚΑ).
    Λόγω των παραπάνω πιστεύω ότι θα πρέπει μέχρι να δημιουργηθούν: α) οι κατάλληλες υποδομές στα ΚΕΠ, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν δυνητικά τουλάχιστον τα ¾ των πολιτών για την υποβολή δηλώσεων, εφόσον το θελήσουν, και β) ένα απλό και φιλικό ηλεκτρονικό σύστημα για την υποβολή των δηλώσεων,
    η υποβολή των δηλώσεων ηλεκτρονικά να παραμείνει προαιρετική.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 22:18 | fotaki
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Οι δηλώσεις εισοδήματος των επιτηδευματιών φυσικών ή νομικών προσώπων είναι απαραίτητο να παραλαμβάνονται στις εφορίες και μάλιστα από το εμπειρότερο προσωπικό δεδομένου ότι μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων είτε από άγνοια των λογιστών είτε εσκεμμένα υποβάλλουν λάθος τις δηλώσεις τους και καταβάλλουν λιγότερο φόρο.
    Περαιτέρω κατά την παραλαβή των δηλώσεων οι έμπειροι υπάλληλοι είναι δυνατόν να ξεχωρίσουν κατ αρχή τις δηλώσεις που χρειάζονται έλεγχο.
    Ακόμα επειδή έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο επιτηδευματίες που τηρούν Β κατηγορίας βιβλία να δηλώνουν όχι τις πραγματικές τους δαπάνες αλλά τόσες όσες είναι απαραίτητες για να προσδιοριστεί το λογιστικό κέρδος στο ύψος του εξωλογιστικού ή αυτού της αυτοπεραίωσης να προσκομίζουν κατά την παραλαβή της δήλωσης το θεωρημένο βιβλίο εσόδων εξόδων από το οποίο προκύπτουν τα έσοδα και τα έξοδα αναλυτικά .
    Με το σημερινό σύστημα αν γίνει έλεγχος και διαπιστωθεί η μείωση του εισοδήματος λόγω των αυξημένων δαπανών που έχουν αναγραφεί στα συμπληρωματικα στοιχεία της δήλωσης ο επιτηδευματίας υπόκειται στις κυρώσεις όσων υποβάλλουν ανακριβή δήλωση.Το κύρος των βιβλίων τους δεν θίγεται δεδομένου ότι σε αυτά παρουσιάζουν τις πραγματικές τους δαπάνες.
    Οι δηλώσεις των μισθωτών μπορεί να στέλνονται μέσω Ιντερνετ εφόσον το ΚΕΠΥΟ μετά την εκκαθάριση στείλει στις Δ.Ο.Υ κατάσταση με τους φορολογούμενους που δήλωσαν μεγάλα ποσά που εκπίπτουν από το εισόδημα όπως π.χ από τόκους στεγαστικών δανείων ,δωρεές ,αποδείξεις κλπ.
    Από σαράντα περίπου δηλώσεις εισοδήματος βεβαιώθηκαν επιπλέον περίπου 20.000.000 δραχ από τόκους στεγαστικών δανείων επειδή δεν αφορούσαν τόκους για Α κατοικία.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 19:22 | ΓΙΩΡΓΟΣ Π
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η Ελλαδα ειναι ακομη πολυ πισω στην χρηση των Η/Υ.Στις Εφοριες οι Η/Υ
    χρησιμοποιουνται περιπου σαν γραφομηχανες.Θα πρεπει πρωτα οι ΔΟΥ να εκσυχρονιστουν και να προσαρμοσουν τις εργασιες τους στην μηχανοργανωση
    και οχι το αντιθετο.Οι Η/Υ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΟΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΩΣΤΑ.ΤΟ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΟΔΕΚΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΔΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΧΛΙΑΔΕΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 09:21 | ΜΠΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥ 2010.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 22:42 | Βασίλης Πρεβελάκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η *ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ* κατάθεση της φορολογικής δήλωσης μέσω Internet είναι άλλο ένα παράδειγμα της ισοπεδωτικής πολιτικής του δημοσίου και την μεταφορά φόρτου προς τους πολίτες.

    Όταν λέμε «πρώτα ο πολίτης» εγω καταλαβαίνω να προσπαθεί το δημόσιο να βρεί τρόπους ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ του πολίτη, όχι υποδούλωσης του σε χαζοχαρούμενες πολιτικές που στόχο έχουν δήθεν την μείωση της γραφειοκρατίας αλλά ουσιαστικά καταλήγουν να μας χώνουν όλους μαζί στο τέλμα των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

    Ξέρει κανείς αριθμητική σε αυτό το Υπουργείο; Αναρωτιέμαι πραγματικά. Όταν λέτε ότι οι πολίτες θα μπορούν να πάνε στα ΚΕΠ για την ηλεκτρονική υποβολή έχετε υπολογίσει τι θα γίνει;

    Εσεις πήγατε στα κέντρα κτηματολογίου όταν η προηγούμενοι χαζοχαρούμενοι απόφάσισαν να μας καταστρέψουν τις καλοκαιρινές μας διακοπές;

    Ρωτάω λοιπόν.
    α) πόσοι φορολογούμενοι υπέβαλαν χειρόγραφες δηλώσεις τα τελευταία 5 χρόνια.
    β) Αφού εξισώσετε τα στοιχεία αυτά (δεδομένου ότι δεν υπέβαλε δηλώσεις ο ίδιος αριθμός φυσικών προσώπων κάθε χρονιά) ποιος είναι ο μέσος όρος χειρόγραφων δηλώσεων φυσικών προσώπων;
    γ) Θεωρώντας ότι μια μερίδα θα χρησιμοποιήσει το Internet αντί να πάει να στηθεί στις ουρές των ΚΕΠ (εγώ π.χ. βλέποντας τις ουρές στο Σύνταγμα, κατάφερα με χιλια βάσανα να υποβάλω δήλωση κτηματολογίου μέσω του Internet) και μία άλλη μερίδα θα πάει να κάνει πλούσιους τους λογιστές, τι θεωρείτε εσείς εύλογο αριθμό πολιτών που θα πάει στα ΚΕΠ;
    δ) Πόση ώρα θα κάνει ο υπάλληλος του ΚΕΠ να συμπληρώσει την φορολογική δήλωση του καθε πολίτη υπολογίζοντας φυσικά και τα έξτρα (Ε2, Ε3, Ε9, νέο φύλλο καταχώρησης αποδείξεων κλπ).

    Με τις απαντήσεις στα (α) έως (δ) θα μπορέσετε να υπολογίσετε πόσους υπαλληλους θα πρέπει να βάλετε να δουλέυουν συνέχεια στα ΚΕΠ για να καταχωρήσουν τις φορολογικές δηλώσεις και πόσες μέρες θα πάρει αυτή η διαδικασία. Αυτά τα νούμερα θα πρέπει να τα αναρτήσετε σε αυτό τον ιστόχωρο για να μπορούμε κι εμείς να καταλάβουμε τι μας περιμένει.

    Εγώ πάντως είμαι υπέρ της ηλεκτρονικής δήλωσης, Θα στείλω την δικιά μου με FAX στην ΔΟΥ μου και για να είμαι σίγουρος θα την στείλω και σε 2-3 ΚΕΠ και για ακόμα καλύτερα και στο γραφείο του υπουργού. Και συμβούλεύω και όποιον περάσει έξω από ΚΕΠ και δει ουρές ατέλειωτες να πράξει το ίδιο.

    **vp

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 15:48 | Κυβετός
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στις εφορείες και στις μεγάλες διοικητικές υπηρεσίες της η σπατάλη σε κληματιστικά και θέρμαση θα συνεχιστεί και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό γιατί κανείς δε θέλει να κάνει οικονομία. Τα φώτα αναμμένα συνέχεια και τα παράθυρα ανοικτά παρόλο που τα κλιματιστικά δουλεύουν.
    Όσες εγκύκλιοι και να εκδοθούν δεν έχουν αποτέλεσμα. Είναι ζήτημα παιδείας.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 15:26 | Κυβετός
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Οι δαπάνες του κράτους θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 10:30 | helen
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ!!!!! Ζούμε στον 21ο αιώνα.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 00:42 | ΠΑΠΑΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Ι.ΘΩΜΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΟΛΕΣ ΜΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΙΤΕ ΦΠΑ, ΦΜΥ, ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.
    ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΟΣΕΣ ΕΡΓΑΤΩΡΕΣ ΘΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΘΟΥΝ ΕΙΤΕ ΣΤΙΣ ΔΟΥ ΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ.
    ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΛΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΥΡΕΣ.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 18:38 | Κωνσταντίνος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΟΧΙ,ΟΧΙ,ΟΧΙ.Όσοι το θέλουν ναι,αλλά ‘οχι υποχρεωτικά ,διότι πάμε αμέσως σε δεσμεύσεις στο αλλό άκρο.Να υπάρχει ελεύθερη υποβολή ,μέσω ΚΕΠ,διαδυκτίου ή προσελεύσεως στην αρμόδια εφορία.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 11:44 | Γιωργος Βλασσης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Το πρώτο και πιο σπουδαιο μέτρο που πρέπει να παρθεί είναι η παύση οποιασδηποτε πρωσοπικής συναλλαγής των φυσικών προσωπων με τις εφορίες!!!!όλες οι Συναλλαγές/συνδιαλλαγές εκτός μιας θα πρέπει να γίνεται ειτε μέσω του διαδυκτίου, η του ταχυδρομείου η οποιου άλλου μέσου εγγράφως.Τα γραφεία των εφοριακών υπαλλήλων στις εφορίες θα είναι απομονομένα όπου θα εργάζονται χωρίς την άμεσο επαφή τους με τους φορολογουμένους.Θα ακολουθούν τις προβλεπόμενες διαδικασίες και θα ενημερώνουν τους φορολογουμενους για διευκρινίσεις είτε με το διαδίκτιο είτε με συστημένο γραμμα ,είτε με κουριερ.Οταν θα πρέπει να έλθει σε επαφή ο πολίτης με εφοριακό για επι πλέον δικαιολογημένες διευκρινήσεις που θα στοιχειωθετούνται έγγραφα στο ειδοποιητηριο, αυτό θα γίνεται σε εμφανη γραφείο έξω από το χώρο εργασίας του εφοριακού και εξηγήσεις θα δίνονται όταν τα στοιχεία που υπέβαλε ο φορολογουμενος είναι ελλειπή η δεν καλυπτονται απο τις φορολογικές διαδικασίες η νομοθεσία.Η συναλλαγή με τον εφοριακό θα καταγραφέται με βιντεοκάμερα και θα αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο για τον εφοριακό η τον πολίτη. Οι φορολογικές δηλώσεις θα πρέπι να γραμμογραφιθούν ακόμα πιο αναλυτικά ώστε ο πολίτης,ο λογιστής , ο φοροτεχνικός να γνωρίζει αμέσως το ύψος του φόρου που υποχρεούται η το πιστωτικό που δικαιούται αμέσως.Απαγορεύεται η συνδιαλλαγή εφπριακών με λογιστές,φοροτεχνικούς χωρίς την παρουσίά του φορολογούμενου.Εφαρμογή αμέσως στις εφορίες της αρχής ,αποκέντρωση της εφοριακής εξουσίας στα επιμέρους όργανα και επικέντωση του ελέγχου
    σε ελεγκτικούς ανεξάρτητους φορείς.Σε περίπτωσει χρηματισμού αποδεδειγμένου ο εφορτιακός απολύεται με συνοπτικέ διαδικασίες.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 11:36 | Τ.Χρ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Προς το παρών αφήνουμε προαιρετική την αποστολή των φορολογικών δηλώσεων μέσω internet (διαδικτύου).

    Ξεκινάμε με τα εύκολα.
    Κάνουμε πραγματικότητα την απαίτηση των επιχειρήσεων και λογιστών να στέλνουν ηλεκτρονικά την περιοδική δήλωση Φ.Μ.Υ. Κάθε χρόνο υπόσχεται το Υπουργείο και ποτέ δεν γίνεται πραγματικότητα.
    Επιτέλους κάνουμε προαιρετική μέσω διαδικτύου την αποστολή των φορολογικών δηλώσεων των εταιριών (Ο.Ε., Ε.Ε., ΕΠΕ, Α.Ε,κλπ). Πληρωμή του φόρου μέσω τραπεζών (βλ. ΦΠΑ).

    Έπειτα υπάρχει χρόνος να μάθουμε και στον συνταξιούχο να στέλνει την δήλωση διαδικτυακά.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 20:45 | ΚΟΥΤΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Συμφωνώ απόλυτα,

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 18:10 | X.H
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
    Η κατάθεση της φορολογικής δήλωσης μέσω internet θα ήταν εφικτή και δεν θα εγκυμονούσε κινδύνους ψευδών δηλώσεων, όταν τα δικαιολογητικά θα μπορούσαν να διασταυρωθούν ηλεκτρονικά.
    Σήμερα οι περισσότερες φορολογικές δηλώσεις ,που καταχωρούνται μέσω internet
    είναι ψευδείς και φυσικά δεν ελέγχονται.
    Ακόμη, ίσως να γνωρίζετε ότι η κατάθεση της φορολογικής δήλωσης στις Δ.Ο.Υ εγκυμονεί τους ίδιους κινδύνους ίσως και περισσότερους.
    Ναι στην κατάθεση μέσω internet , όταν οι δηλώσεις απλοποιηθούν.
    Ούτε αποδείξεις ,ούτε παρακρατούμενοι φόροι.
    Μια δίκαιη φορολογική κλίμακα με ελάχιστες εκπτώσεις δαπανών.
    Τα στεγαστικά δάνεια από τις τράπεζες να διασταυρώνονται ηλεκτρονικά όπως και οι βεβαιώσεις αποδοχών.
    Οικογενειακή κατάσταση να διασταυρώνεται (ξέρετε πόσα παιδιά δηλώνονται που δεν υπάρχουν;)
    Για να γίνουν όμως αυτά ηλεκτρονικά πρέπει πρώτα να εκσυγχρονιστεί το σύστημα .
    Δεν ξεκινάμε να χτίσουμε ένα σπίτι από τα κεραμίδια.
    Ευχαριστώ.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 11:29 | ΝΙΚΟΣ ΑΘ.ΚΑΡΑΜΑΝΙΔΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Ναι στην ηλεκτρονική υποβολή των φορολογικών δηλώσεων,αλλά με τις παρα-
    κάτω διευκρινίσεις.
    1)Όλες οι δηλώσεις με εισοδήματα από εμπορικές επιχειρήσεις και ελευθέ-
    ρια επαγγέλματα να υποβάλλονται μέσω λογιστικών -φοροτεχνικών γραφείων
    με την αναγραφή της επωνυμίας του λογιστικού γραφείου,του αριθ.μητρώου
    της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος,και της αντίστοιχης ευθύνης κατ επέκτα-
    ση για την ορθή μεταφορά των στοιχείων από τα Βιβλία και στοιχεία της ε-
    πιχείρησης.
    2)Οι δηλώσεις από τις λοιπές κατηγορίες,εισοδήματα από μισθωτές υπηρε-
    σίες,από ακίνητα,να υποβάλλονται εναλλακτικά είτε μέσω των ΔΟΥ,είτε μέ- μέσω των ΚΕΠ,αλλά και μέσω των φοροτεχνικών-λογιστικών γραφείων.
    Και στις δύο περιπτώσεις όμως κρίνεται η κατασκευή-διαμόρφωση ενός προ-
    γράμματος ικανού κατά την συμπλήρωση των αντίστοιχων κωδικών στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος,στην επισήμανση των λαθών και στην αντίστοιχη
    ορθή συμπλήρωση.Αυτό φυσικά γιατί ένας ικανός αριθμός φορολογικών δηλώ-
    σεων κατά την υποβολή στη ΔΟΥ υποβάλλεται με πολλά λάθη,κενά και παρα-
    λείψεις.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 07:15 | Θεόδωρος Μπακάλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ
    ΠΡΟΤΑΣΗ
    ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΕΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΠΧ Ο ΑΜΚΑ Η ΑΦΜ Η ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ..Η….Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ, ΕΦΟΡΙΑ,ΓΙΑΤΡΟΣ, ΑΓΟΡΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ, ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ, ΑΡΙΘΜΟ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟΥ ΚΛΠ ΚΛΠ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΟΥΜΕΝΑ.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 02:02 | ΓΑΖΗ.ΦΡΥΝΗ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ Κ.Ε.Π ( ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ )
    ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
    ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΑΠΟ ΤΑ Κ.Ε.Π-ΑΝΑ
    ΤΡΙΜΗΝΟ-ΣΤΟ Κ.ΕΠ.Υ.Ο (ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΗΔΗ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ)ΚΑΙ ΝΑ
    ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ Η ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
    ΕΦΟΡΙΑ.
    ΠΛΗΡΩΜΗ Π.Χ.EUR.10 ΜΕΣΩ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ Η ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
    ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΠΑΡΑΒΟΛΟ ΤΩΝ EUR.10,20,30( ΕΦ’ΑΠΑΞ)
    ΑΝ ΥΠΕΡΠΗΔΗΣΕΤΕ ΤΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΤΕ ΜΟΝΟ
    ΝΑ ΑΝΑΤΕΘΕΙ ΣΤΑ Κ.Ε.Π Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛ.ΔΗΛΩΣΗΣ

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 01:38 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Ναι, να υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου όλες οι δηλώσεις υποχρεωτικά ακόμα και οι εκπρόθεσμες. Το ίδιο να ισχύσει και για τις επιχειρήσεις.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 21:10 | Ιωάννης Τσιώλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    συμφωνώ με την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων εισοδήματος, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναπτυχθεί το κατάλληλο λογισμικό (πιθανότατα Βάση Δεδομένων της Oracle), που θα έχει την δυνατότητα να δεχθεί έως 7 εκατομύρια δηλώσεις εντός 30 ημερών , ακόμα και με μορφοποίηση MS Excel (ευρύτατα διαδεδομένο) , με την ικανότητα διασταύρωσης στοιχείων (μεταξύ εργοδοτών – εργαζομένων, εκδοτών αποδείξεων και τιμολογίων και με τους αγοραστές , και ου το καθεξής).
    με την προϋπόθεση ότι θα αναπτυχθεί το κατάλληλο λογισμικό, το δημόσιο τα επερχόμενα έτη θα εξοικονομήσει σχετικά μεγάλα ποσά που δαπανώνται για την εκτύπωση και αποστολή των δηλώσεων.
    Η επεκτασιμότητα την εφαρμογής πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη εάν στο μέλλον φορολογηθούν οι αλοδαποί που εργάζονται στην χώρα μας.
    ευχαριστώ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 18:35 | ΑΝΤΩΝΙΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Καθόλου δεν είναι άσχημο το μέτρο της υποβολής των δηλώσεων μέσω διαδικτύου. Να σκεφτούμε όμως και τα λάθη εσκεμμένα ή μη που γίνονται με την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων και τις ουρές που δημιουργούνται στις εφορίες.
    Γνώμη μου είναι ότι το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να εκδώσει μια κάρτα τύπου πιστωτικής στην οποία θα αναγράφονται όλα τα στοιχεία του δικαιούχου και να προσκομίζεται υποχρεωτικά σε κάθε συναλλαγή.
    Ετσι θα γίνεται διασταύρωση των συναλλαγών και δεν θα μπορεί κανένας να προσκομίζει νοθευμένες αποδείξεις στην δήλωση φορολογίας εισοδήματος και ταυτόχρονα έλεγχος του πόθεν έσχες.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 17:52 | ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΡΓΥΡΩ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αυτό το μέτρο θα έλεγα ότι είναι και καλό και κακό.
    Από τη μία φυσικά και αποδεσμεύει τους εφοριακούς ούτως ώστε να μπορούν να ασχοληθούν με άλλα προβλήματα, επίσης θα γλυτώναμε από κόστους χαρτιού, εξόδων αποστολής κτλ. Τα μειονεκτήματα όμως θεωρώ ότι είναι περισσότερα.

    1. Θα συσωρευτεί μεγάλος όγκος δουλειάς στα ΚΕΠ

    2. Αν γίνει κάποιο λάθος κατά την αποστολή της δήλωσης μέσω ΚΕΠ, δεδομένου ότι με τόσο όγκο εργασίας που θα έχουν, δεν θα ασχολούνται και με λεπτομέρεια με τη δήλωση του κάθε φορολογούμενου, αν λοιπόν γίνει κάποιο λάθος δεν θα είναι μεγαλύτερη ταλαιπωρία η διόρθωσή του.

    3. οι κωδικοί πρόσβασης είναι προσωπικά δεδομένα, ίσως είναι επικίνδυνο να τους γνωρίζει κάποιος άγνωστος

    4. αν οι φορολογούμενοι απευθύνονται στο λογιστή τους, μήπως η αποκλειστική αποστολή μέσω internet είναι εις βάρος τους γιατί οι λογιστές θα επικαλεστούν φόρτο εργασίας (δεδομένου και των αποδείξεων) και θα πληρώνουμε τελικά τη φορολογική δήλωση, πανακριβή.

    5. σκεφτείτε και τους ηλικιωμένους, Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, υπάρχει και η επαρχία και η γιαγιά του χωριού καλά καλά δεν ξεχωρίζει τα ευρώ, θα μπορεί να στείλει τη δήλωσή της μέσω internet

    6. όλα τα στοιχεία στη φορολογική μας δήλωση είναι προσωπικά δεδομένα.
    Γιατί να ξέρει ο κάθε υπάλληλος ΚΕΠ τι εισοδήματα έχω εγώ ή αν εισπράτω ενοίκια και πόσα. Σκεφτείτε και πάλι τη κλειστή κοινωνία της επαρχίας που όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους.

    τι προτείνω, αν θέλετε μεγαλύτερο όγκο υποβολής μέσω internet, αυξήστε τη μείωση όταν η εκκαθάριση είναι χρεωστική, επίσης δώστε κίνητρα να αποστέλλονται μέσω ταχυδρομείου.

    ευχαριστώ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 21:05 | Σπύρος Μπάκας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Το μέτρο αυτό, κατά τη δική μου γνώμη, είναι όχι μόνο στη σωστή κατεύθυνση αλλά και αναγκαίο. Επισπεύδει τις διαδικασίες, απλοποιεί τους ελέγχους και τις διασταυρώσεις και τέλος, βάζει κι ένα τέλος σ’ αυτή την άχρηστη «χαρτούρα» που στοιβάζεται στις εφορίες.
    Εκεί που πρέπει να δοθεί προσοχή, είναι στις περιοχές που έιναι απομακρυσμένες από τον αστικό ιστό (όπου υπάρχει η απαραίτητη υποδομή και για αυτή τη μορφή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης)και σε πρόσωπα μεγαλύτερης ηλικίας που δεν έχουν ούτε τη δυνατότητα χειρισμού Η/Υ ούτε την οικονομική ευχέρεια να προσλάβουν φοροτεχνικό.
    Με λίγα λόγια, πρέπει να υπάρξει η πρόνοια, να υποβάλλονται οι δηλώσεις ηλεκτρονικά από τέτοιες κατηγορίες πολιτών και περιοχών, στις κατά τόπους κοινοτικές ή δημοτικές υπηρεσίες. Στα κοινοτικά γραφεία για παράδειγμα, όπου εξειδικευμένο προσωπικό θα βοηθά τους φορολογούμενους. Δεν έχει, άλλωστε, η κάθε γωνιά της Ελλάδας ΚΕΠ. Δυστυχώς…

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 16:24 | Σταυρακάκης Εμμανουήλ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Σαν συνταξιούχος δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με την ορθότητα του προτεινομένου μέτρου που αφρρά την συλλογή αποδείξεων αλλά δεν πρέπει να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι όντως η εν συνεχεία υποβολή αυτών θα αποτελέσει μείζον πρόβλημα. Σαν ενδιάμεση λύση θα πρότεινα το εξής που σε μια επαρκώς οργανωμένη επιχείρηση [hypermarket πχ.] είναι με μια μικρή προσαρμογή του λογισμικού απόλυτα εφικτό. Κατά την αγορά να καταχωρείται το ΑΦΜ του πελάτη και αυτό εν συνεχεία να προωθείται αυτομάτως στο Υπουργείο Οικονομικών ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο ή ακόμα και να μηδενιστεί το πρόβλημα της υποβολής αποδείξεων δεδομένου ότι οι Οικονομικές Υπηρεσίες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι ο κ. ΑΦΜ 012345678 έχει προβεί σε δαπάνες ύψους 12,512,30 Ευρώ. Εαν αυτοματοποιηθεί η όλη διαδικασία ο ολος όγκος εργασίας κατανέμεται σε εύρος χρόνου πράγμα πολύ σημαντικό που δεν θα οδηγήσει σε κατάρευση του όλου μηχανογραφικού συστήματος όταν όλοι την τελευταία στιγμή κατά τα ειωθότα υποβάλλουν σωρρηδόν τις λίστες των αποδείξεων τους.
    Κλείνοντας σας εύχομαι καλή επιτυχία στην τιτάνια προσπάθεια σας.

    Με φιλικούς χαιρετισμούς

    Μανώλης Σταυρακάκης

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 12:56 | ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η υποβολή των δηλώσεων με ηλεκτρονικό τρόπο και η εξυπηρέτηση των πολιτών εκτός Δ.Ο.Υ μπορεί να γίνεται προεραιτικά εφόσον το επιθυμεί ο πολίτης αλλά το κόστος των υπηρεσιών πρέπει να είναι από μικρό και προκαθορισμένο έως μηδενικό ( ΚΕΠ ) και με την προϋπόθεση της εξασφάλισης των προσωπικών δεδομένων των πολιτών . Με την πρόοδο της τεχνολογίας η διευρυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών με ηλεκτρονικό τρόπο από τρίτους και εκτός Δ.Ο.Υ εγκυμονεί πολλούς κινδύνους .

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 23:51 | ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πολυ σωστο μετρο που θα ανακουφισει τις εφοριες και θα μπορεσουν ετσι οι εφοριακοι να βγουν και να χτενισουν την αγορα .

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 22:08 | Βαλμάς Ισαάκ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Δοθέντος ότι ο κάθε έλληνας πολίτης, ή το κάθε νομικό πρόσωπο, έχει τον δικό του Α.Φ.Μ. θα πρότεινα, εάν φυσικά μπορεί να εφαρμοσθεί, το δημόσιο μαζί με τη χορήγηση του ΑΦΜ να εκδίδει και μία ταυτότητα καταναλωτή, με την οποία θα γίνονται όλες οι συναλλαγές(αγορές, πωλήσεις, παροχή ή αποδοχή υπηρεσιών κ.λ.π). Φυσικά αυτό προϋποθέτει οι ταμειακές μηχανές που εκδίδουν σήμερα τις διάφορες αποδείξεις, με μόνα τα στοιχεία του πωλητή να αντικατασταθούν από άλλες, που να δέχονται τις κάρτες συναλλαγών και να εκδίδουν αποδείξεις που θα αναγράφουν τόσο τα στοιχεία του πωλητή όσο και του αγοραστή. Έτσι δεν θα χρειάζεται οι πολίτες να συγκεντρώνουν τις αποδείξεις τους, ούτε να τις καταχωρούν σε ειδικές καταστάσεις για να τις υποβάλλουν ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να γίνεται άμεσα και εύκολα η διασταύρωση όλων των στοιχείων. Τέτοιες συσκευές συναλλαγών χρησιμοποιούνται σήμερα για τις πιστωτικές κάρτες.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 20:24 | Σταυρούλα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΑΜΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΚΟΨΕΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ/ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ.ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ΕΦΑΓΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΤΟ ΜΑΘΑΤΕ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΟ ΜΕΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΤΟΥ 2009. ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ….

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 18:09 | ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Δεν συμφωνώ με το συγκεκριμένο μέτρο. Υπάρχει δυσκολία στην κατάθεση της δήλωσης μέσω διαδικτύου, διότι δεν συνυποβάλλονται δικαιολογητικά.

    Οπότε, υπάρχουν οι εξής δυσκολίες. Αν η δήλωση ενός φορολογούμενου χρειάζεται επιπλέον έλγχο, πρέπει να προσκομιστούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά (βεβαιώσεις, αποδείξεις, κ.τ.λ.) στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.. Επίσης, αν χρειαστεί αντίγραφο από την Δ.Ο.Υ., όλα τα δικαιολογητικά ζητούνται ξανά και ξανά, κατά συνέπεια πρέπει να τα προσκομίζει ο οποιοσδήποτε, όποτε χρειάζεται κάτι τέτοιο. Αφού, λοιπόν, και στις δύο περιπτώσεις τα δικαιολογητικά πρέπει να τα υποβάλλει ξανά ο φορολογούμενος στην Δ.Ο.Υ., για ποιόν λόγο να μην το κάνει από την αρχή, έτσι ώστε να γίνει και άμεσα έλεγχος των δικαιολογητικών από αρμόδιους υπαλλήλους ;

    Επίσης, με την ηλεκτρονική υποβολή, δεν γίνεται άμεσα έλεγχος των δικαιολογητικών των φορολογούμενων, οπότε ο κάθε ένας μπορεί να δηλώνει ότι θέλει. Και έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο ότι οι περισσότερες λανθασμένες δηλώσεις με μεγάλες επιστροφές φόρων (είτε ηθελημένα, είτε αθέλητα) έχουν κατατεθεί μέσω διαδικτύου.

    Τέλος, υπάρχουν φορολογούμενοι, οι οποίοι καταθέτουν την δήλωσή τους χωρίς την βοήθεια κάποιου λογιστή. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής, αρκετοί θα υποχρεωθούν να κάνουν δήλωση μέσω λογιστών ή λογιστικών γραφείων, να πληρώνουν επιπλέον έξοδα χωρίς να εμφανίζονται πουθενά (αφού δεν κόβονται αποδείξεις για τις περισσότερες φολογικές δηλώσεις) και να είναι υποχρεωμένοι κάθε λίγο και λιγάκι να τρέχουν σε γραφεία για αναζήτηση δικαιολογητικών.

    Ευχαριστώ.

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 13:34 | Γεώργιος Νικολάου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικά και θα προκληθούν λάθη και επιβάρυνση για διόρθωσή τους από τις Δ.Ο.Υ.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 23:48 | νικηφορος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Διαφωνώ κάθετα για τις δηλώσεις μισθωτών και συνταξιούχων που δεν
    έχουν έσοδα από άλλες πηγές. Οι περισσότεροι συμπληρώνουν μόνοι τους
    τις δηλώσεις ή τη συπληρώνει κάποιος συγγενής ή φίλος γιατί τα πράγμα
    τα είναι απλά. Εσείς αυτούς τους ανθρώπους θέλετε να τους στείλετε στα
    λογιστικά γραφεία για να υποβάλουν τις δηλώσεις τους με ηλεκτρονικό
    τρόπο και να πληρώσουν από 50 έως 100 ερυώ για κάθε δήλωση. Και μη μου
    πείτε για ΚΕΠ γιατί αφ’ ενός θα βαρεθεί κανείς να πηγαινοέρχεται και
    αφ’ετέρου η δήλωση είναι προσωπικό δεδομένο και δεν μπορεί να έχει πρόσβαση σ’αυτή ο όποιος υπάλληλος των ΚΕΠ.
    Ετσι καλά θα είναι να μείνουν και οι δύο τρόποι υποβολής των δηλώσεων
    (και μέσω των ΔΟΥ και με ηλεκτρονικό τρόπο) ούτως ώστε ο καθένας να την υποβάλει όπως μπορεί.
    Φτάνει πια μ’αυτή τη μανία της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η χώρα μας
    δυστυχώς δεν είναι ακόμη, όσο θα έπρεπε, έτοιμη για τέτοια διακυβέρνη
    ση και γιαυτό ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις από το 1975 μέχρι σήμερα.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 17:49 | Νικος Μπεζεριάνος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΜΕΤΡΟ.

    ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΜΟΙΒΗ (ΕΣΤΩ ΗΘΙΚΗ) Η ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΚΤΛ.

    ΠΟΛΥ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΕ ΧΑΡΤΙΑ.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 15:59 | ΣΙΜΩΝΕΤΑΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ (Grand Solutions AE)
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Οι φορολογικές δηλώσεις υποβάλλονται μόνο ταχυδρομικά ή μέσω διαδικτύου. Για εκείνους τους φορολογούμενους με χαμηλά εισοδήματα, οργανώνεται βοήθεια για την σύνταξη και αποστολή της δήλωσης τους στα ΚΕΠ, στους Δήμους και στους εμπορικούς συλλόγους και επιμελητήρια με την ενίσχυση του Υπουργείου Οικονομικών. Η πρόνοια αυτή πρέπει να έχει μόνιμο χαρακτήρα και να μην αφορά μόνο την περίοδο των δηλώσεων.
    Όλοι οι άλλοι φορολογούμενοι θα πρέπει να απευθύνονται στους λογιστές – φοροτέχνες.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 00:12 | Κωνσταντίνος Καζ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Κε Υπουργέ,

    Η πρόταση για ηλεκτρονική υποβολή είναι κάτι θετικό. Χρειάζεται όμως επεξεργασία και οπωσδήποτε απλούστευση του φορολογικού συστήματος.

    Η ενιαία κλίμακα γιά όλα τα εισοδήματα, (εγώ θα έλεγα και ο ενιαίος συντελεστής) είναι ένα βήμε προς αυτή την κατεύθυνση.

    Ο εφοδιασμός όλων των πολιτών με φορολογική κάρτα (θα μπορούσε να ήταν η πολυσυζητημένη και επί μακρόν αναμενόμενη νέα αστυνομική ταυτότητα), η οποία θα έχει τσιπ και θα μπορεί να απομνημονεύει τις δαπάνες ανα κατηγορία σε συνδυασμό με τον εφοδιασμό όλων των επαγγελματιων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της λιανικής (λιανεμπόρων, τεχνιτών, ιατρών κ.λ.π.) με φορολογικό τερματικό (τύπου τερματικού για πιστωτικές κάρτες), είναι άλλο ένα βήμα.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 22:05 | ΚΩΣΤΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η υποβολή όλων των δηλώσεων πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά έτσι θα αποδεσμευτούν πολλοί υπάλληλοι και θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι.
    Να ενωθούν κάποια τμήματα στις εφορίες, να λιγοστέψουν οι τμηματάρχες οπότε θα αυξηθεί το προσωπικό για τους ελέγχους. ΄Ετσι θα μειωθούν και τα επιδόματα θέσης.
    Το μεγάλο φαγοπότι γίνεται στις νομαρχίες και στους δήμους. Δεν ελέγχονται από πουθενά αυτοί οι άνθρωποι; Προτείνω:
    Να κοπούν φαγοπότια και δεξιώσεις(δεν εφαρμόζεται το προσήκον μέτρο).ένας φιλοξενούμενος έρχεται, 150 παρατρεχάμενοι τρώνε και πίνουν.
    Να κοπούν τα ταξίδια για προώθηση δήθεν τουρισμού που καταλήγουν σε ταξίδια αναψυχής για ιδιωτικά οφέλη. Η τουριστική προβολή να γίνεται απο την κάθε Περιφέρεια και με ισχυρό έλεγχο.
    Να αλλάξει το καθεστώς της ανάθεσης των δημοσίων έργων δήμων και νομαρχιών. Ενα έργο π.χ. 1000 ευρώ καταλήγει να στοιχίζει 3 και 4 φορές περισσότερο. Ολα τα έργα, προμήθειες, παροχής υπηρεσίας να γίνονται μέσω διαδικτύου απο το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 18:16 | ΑΛΚΗΣ Μ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΜΕΣΩ INTERNET (ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΚΕΠ, ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ Ή ΕΦΟΡΙΕΣ) , ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΜΕΝΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 13:12 | ΚΟΥΤΣΟΥΤΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Συμφωνώ με την υποβολλή μέσω internet όλων των δηλώσεων, και όχι μόνο εισοδήματος για όλες τις εταιρείες (ΕΠΕ,ΟΕ,ΕΕ,ΑΕ). Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να χάνω ώρες στις ουρές για να υποβάλλω μία απλή δήλωση ΦΜΥ.
    Οσο αφορά τις δηλωσεις εισοδήματος των φυσικών προσώπων εκεί πιστεύω ότι η ταλαιπωρία θα είναι μεγάλη κυρίως για τους ηλικιωμένους, που θα πρέπει υποχρεωτικά να πάνε σε λογιστικό γραφείο και φυσικά να πληρώσουν επιπλέον ποσά από τις ήδη χαμηλές τους συντάξεις.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 12:29 | ΚΑΚΑΡΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ Η ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ.
    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΧΩ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΟΥ[ΑΡΧΕΙΟ]ΟΠΩΣ ΚΡΑΤΑΩ ΤΩΡΑ .

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 21:21 | MANOS
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Είμαι πολύ διστακτικός με την υποβολή των δηλώσεων μέσω inrternet και αυτό γιατί:

    1.Αλλοδαποί δηλώνουν εισοδήματα από αγροτικές εκμεταλεύσεις χωρίς να έχουν γη, μισθωτήρια γης, ανύπαρκους μισθούς…γαι να βγάλουν την άδεια παραμονής τους αποκρύπτοντας έτσι την μαύρη εργασία τους, όπου δισ. ευρώ μαύρα βγαίνουν από την χώρα μας…

    2.Καθένας δηλώνει ότι θέλει,Π.Χ. ιατρικές δαπάνες,άλλες δαπάνες, ανύπαρτους μισθούς για να πάρει επισρτοφή φόρου, 1-2 παιδιά παραπάνω…ανύπαρκτες αναπηρίες άνω του 67%…
    Εάν γνωρίζει ότι το »φούσκωμα» των δαπανών είναι μικρό και λογικό τότε ξέρει… ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΙΑΣΤΕΙ ΠΟΤΕ…
    Δηλώνει λήψη δανείου για να καλύψει πόθεν έσχες που το έχει πάρει ως »επισκευαστικό» και το χρησιμοποιεί για την αγορά β΄ κατοικίας ΚΤΛ…ΚΤΛ..ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΟΛΟ ΤΟ ΒΡΑΔΥ…

    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΜΟΡΑΓΓΙΑ, ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΧΑΝΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ…με την υποβολή των δηλώσεων μέσω inrternet.ΑΝ ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΜΕ ΘΑ ΖΑΛΙΣΤΟΥΜΕ…

    ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΠΙΣΩ, ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΟΛΑ ΣΤΙΣ Δ.Ο.Υ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ ……Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ …….ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ……….ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ…

    Π Ρ Ο Τ Α Σ Η :

    1. Πιστοποιήση λογιστικών γραφείων που θα φέρουν την πλήρη ευθύνη για την υποβολλή των Δηλώσεων μέσω inrternet , όπου θα είναι και ελεκτές ταυτόχρονα…Να είναι δηλ. υπόλλογοι…και συνυπεύθυνοι…(ΕΝΑΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ TAXISNET ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ)
    2.Δειγματολιπτικός έλεγχος στις Δηλώσεις που υποβάλλουν τα ανωτέρω πιστοποιημένα Λογιστικά Γραφεία.(Στις Η.Π.Α. ο λογιστής σου,σου επικυρώνει την Δήλωσή σου, το εκκαθαριστικό σου και οτιδήποτε φορολογικό έγγραφο…)
    3.Λήξη των Δηλώσεων χωρίς διάκριση πηγής εισοδήματος, και Α.Φ.Μ.-για να μειώσουμε αρκετά το άγχος των λογιστών και πολιτών, και να δοθεί περισσότερος χρόνος για αποφυγή λαθών κτλ- μέσω inrternet ΕΩΣ 30/06/20…εκάστου έτους.Επίσης,Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα…βλέπεις..ταχυδρομεία,άγονες γραμμές,πλοία… κτλ
    4.Έλεγχος όλων των δηλώσεων που υποβάλλουν μόνοι τους οι φορολογούμενοι και αυτών που υποβάλλονται μέσω των Κ.Ε.Π.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 19:44 | Κωνσταντίνος Χωλλ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Εργάζομαι σε λογιστικό γραφείο. Τα προηγούμενα χρόνια, επιδιώκαμε και υποστηρίζαμε την ηλεκτρονική υποβολή. Τον τελευταίο χρόνο όμως αποστείλαμε σχεδόν όλες τις δηλώσεις με τις παραδοσιακές μεθόδους. Αποτέλεσμα αυτής της τάσης ήταν οι αυξημένες διασταυρώσεις σε αυτές τις δηλώσεις, οι πρακτικές του υπουργείου (π.χ. εαν ζητήσεις από την ΔΟΥ αντίγραφο εκκαθαριστικού και έχεις υποβάλει ηλεκτρονικά την δήλωση, δεν στο δίνουν εαν δεν προσκομίσεις τα δικαιολογητικά) κλπ. Για να μη πολυλογώ, με τις παραδοσιακές μεθόδους έρχεται ο πελάτης στο γραφείο, συμπληρώνεται η δήλωσή του, και τελείωσες μαζί του. Του χρόνου πάλι. Ενώ με το διαδίκτυο θα έρχεται μια ο ένας, μια ο άλλος να σου ζητάει τα δικαιολογητικά και από 3 μήνες το χρόνο θα ασχολείσαι 10 ή 12 μήνες με δηλώσεις και χωρίς επιπλέον αμοιβή γιατί είναι υποχρεωσή σου να φας μια ώρα να ψάξεις μέσα ανάμεσα στις δηλώσεις να βρεις τα δικαιολογητικά του. Άσε και το άλλο που θυμούνται στην ΓΓΠΣ να κάνουν κάποιες διασταυρώσεις καλοκαιριάτικα και σε καλούν μέσα στον Αύγουστο να παρουσιαστείς στην ΔΟΥ.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 15:32 | ΠΑΓΙΑΤΑΚΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΔΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΑΓΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ(ΑΦΜ, Α/Α ,ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΤΛ) ΠΟΥ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ.ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ,ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΠΟΥ ΚΟΒΕΙ Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ Ή ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ,ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΟΛΟΙ