• Σχόλιο του χρήστη 'Pr.Socrates' | 27 Δεκεμβρίου 2009, 02:00

    Πρόσφατα βρισκόμουν στις Βρυξέλλες, φιλοξενούμενος ενός φίλου μου. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η καθαριότητα της πόλης (παρατήρησα ότι δεν υπήρχαν μεγάλοι κάδοι απορριμάτων πουθενά) και ιδιαίτερα, η έλλειψη αδέσποτων ζώων. Όταν τον ρώτησα τι γίνεται με αυτό μου είπε ότι όταν βρεθεί κάποιο αδέσποτο ζώο, αμέσως ειδοποιείται η αστυνομία, η οποία κ τα μαζεύει. Για το θέμα των σκουπιδιών, μου είπε ότι υπάρχει υποχρεωτική ανακύκλωση: κάθε σπίτι χωρίζει τα απορρίματά του σε 3 σακούλες: χαρτί, πλαστικό-αλουμίνιο-γυαλί και υπόλοιπα. Δύο φορές την εβδομάδα, βγάζουν τα σκουπίδια μπροστά στην πόρτα τους μέσα σε μεγάλες σακούλες οι οποίες παρόλα αυτά δεν πρέπει να ξεπερνάνε τα 15-17 κιλά, ώστε να μην δημιουργούν προβλήματα στους εργαζόμενους της καθαριότητας. Αν δεν ξεχωρίσουν τα απορρίματά τους, έχουν είτε πρόστημο (το οποίο δεν μου είπε σε τι ποσό κυμαίνεται, όμως μου είπε ότι είναι ακριβό), είτε στην καλύτερη περίπτωση, τους αφήνουν τα σκουπίδια πίσω. Πάνω σε αυτή τη βάση, θα ήθελα προσωπικά να θεσπιστεί κάτι παρόμοιο, έστω κ αν δεν είμαστε υποχρεωμένοι, απλώς κ μόνο να υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης παντού. Στην περιοχή που μένω μυστηριωδώς σε 2 μήνες εξαφανίστηκαν όλοι οι κάδοι ανακύκλωσης! Όσον αφορά τη φορολόγηση των αυτοκινήτων, το μέτρο της παλαιότητας μου φαίνεται τουλάχιστον αστείο κ θα συμφωνήσω με το παράδειγμα του Ντάνη Ανδρέα πιο πάνω. Κατ' εμέ, ο πλέον αξιόπιστος τρόπος είναι η φορολόγηση των χιλιομέτρων, είτε αυτά προστεθούν στο καύσιμο (που ούτως ή άλλως πληρώνουμε ένα μέτρο, απλά θα μπορούσε να πάρει κάποια αύξηση κ να πληρώνουμε απλώς ένα συμβολικό ποσό για το σήμα), είτε στους ρύπους. Δηλαδή, όπως αναγράφεται πιο πάνω σε προηγούμενο σχόλιο, να γίνεται αξιοποίηση της κάρτας καυσαερίων με καταγραφή των χιλιομέτρων στο τέλος του χρόνου, να βρίσκονται τα διανυθένται χιλιόμετρα κ να πληρώνονται τα τέλη. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, αυτός που κάνει πολλά χιλιόμετρα κ μολύνει το περιβάλλον, θα πληρώνει. Η μόνη μου ένσταση στην κατά τα άλλα σωστή σκέψη για μέτρηση ρύπων στο ΚΤΕΟ, είναι η αξιοπιστία των μηχανημάτων, καθώς θα χρειάζονται σωστή κ τακτική συντήρηση, την οποία δεν θα ξέρουμε αν έχουν. Κ κάτι τελευταίο: Το diesel ΕΙΝΑΙ πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Πότε θα αλλάξει αυτό το παρεξηγημένο σύστημα? Οποιοδήποτε σύγχρονο diesel έχει λιγότερους ρύπους κ χαμηλότερη κατανάλωση, γιατί στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία του στις πόλεις, αν όντως θέλουμε κάτι καλύτερο για το περιβάλλον???