• Σχόλιο του χρήστη 'Πάνος Παναγιωτόπουλος' | 27 Δεκεμβρίου 2009, 16:43

    Αγαπητοί κύριοι στη χώρα της πατέντας ο έλεγχος των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να αποτελέσει κριτήριο για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας. Όπως οι "έξυπνοι" καταφεύγουν σε μείωση των χιλιομέτρων στις αγοραπωλησίες αυτοκινήτων, έτσι θα μπορούσε να γίνει αυτό και στην περίπτωση που υπήρχε κέρδος από τα τέλη. Αναφορικά με τις εκπομπές διοξειδίου των επιχειρήσεων καλό θα ήταν να δείτε το νόμο περί εφαρμογής από τις επιχειρήσεις ISO 14001 (για όσες είναι μέσης-υψηλής όχλησης) στην Αττική και Θεσσαλονίκη. Η περίοδος υποχρέωσης ήταν το Νοέμβρη του 2005, παρατάθηκε για 3 έτη και επαναπρατάθηκε για άλλα 2 έτη... Η Πολιτεία κοιμάται λοιπόν αναφορικά με νόμο ψηφισμένο αρκετά χρόνια πριν. Γιατί δεν τον θέτει σε εφαρμογή; Η πιστοποίηση κατά ISO 14001 καλό θα ήταν να δίνει 50% μείωση στα περιβαλλοντικά τέλη ώστε να υπάρχει επαρκές κίνητρο για τις επιχειρήσεις να το εφαρμόσουν. Η πιστοποίηση είναι κριτήριο σοβαρό. Από εκεί κι έπειτα τα υπόλοιπα δεδομένα της επιχείρησης...είναι δύσκολο κι επίπονο να ανιχνευθούν: Κατανάλωση ρεύματος, κατανάλωση χημικών, κατανάλωση χαρτιού, χρήση ανακυκλωμένων υλικών, ανακυκλώσιμων συσκευασιών κλπ Αν δείτε στο εξωτερικό έχει ήδη καθιερωθεί η εξής πρακτική: Κάθε επιχείρηση μετρά τις περιβαλλοντικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ακολούθως υπολογίζονται οι ενέργειες που πρέπει να λάβουν χώρα ώστε να γίνει ισοστάθμιση. Η ισοστάθμιση αυτή λοιπόν είναι ποικιλόμορφη και θα μπορούσε να είναι π.χ. η δενδροφύτευση τόσων δένδρων που καλύπτουν τις εκπομπές διοξειδίου, η αγορά μετοχών σε υπό κατασκευή αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα που παράγουν καθαρή ενέργεια και μια σειρά από άλλες ενέργειες. Έτσι λοιπόν μια επιχείρηση η οποία αφενός πιστοποιείται για το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης που εφαρμόζει και αφετέρου εξισορροπεί τις εκπομπές της θα πρέπει να αντιμετωπίζεται επιεικώς από το φορολογικό σύστημα και το κράτος προνοίας...