• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ - ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ' | 5 Νοεμβρίου 2009, 16:59

    Θέμα: Συμμετοχή του Ομίλου της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ στη δημόσια διαβούλευση επί του Προσχεδίου Νόμου «Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνης των μεγάλων επιχειρήσεων και της μεγάλης ακίνητης περιουσίας». Ο Όμιλός μας επιθυμεί να συμμετάσχει στην δημόσια διαβούλευση επί του προσχεδίου Νόμου του θέματος και ειδικότερα πρώτον επί του άρθρου 2 αυτού, με το οποίο προτείνεται προς ψήφιση η επιβολή έκτακτης εφ’ άπαξ εισφοράς στο συνολικό καθαρό εισόδημα, οικονομικού έτους 2009 (χρήση 2008), η οποία, για τις επιχειρήσεις που τηρούν τα βιβλία τους κατά τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (Δ.Λ.Π.), προβλέπεται να επιβληθεί στα καθαρά κέρδη της χρήσης αυτής που προκύπτουν από την εφαρμογή των Δ.Λ.Π., εφ’ όσον αυτά είναι μεγαλύτερα από το συνολικό καθαρό εισόδημα και δεύτερον επί του άρθρου 3, με το οποίο αυξάνεται δραματικά ο συντελεστής ΕΤΑΚ. Επί των ανωτέρω διατάξεων θα επιθυμούσαμε να επισημάνουμε τις καταστροφικές συνέπειες του ομίλου εάν ψηφισθεί ως έχει αναρτηθεί για διαβούλευση το σχέδιο νόμου του θέματος και να υποβάλουμε τις παρακάτω προτάσεις τροποποίησης αυτών. I. Επί του άρθρου 2 1. Η εταιρεία μας «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε.», ως μέλος του Ομίλου της εισηγμένης στο Χ.Α. «ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε.», τηρεί τα Δ.Λ.Π. από την έναρξη εφαρμογής τους. Η εταιρεία αυτή έχει προβεί σε σημαντικές επενδύσεις ανακαίνισης των περισσοτέρων εγκαταστάσεων του συγκροτήματος ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, που είναι επανειλημμένα βραβευμένο για το πράσινο περιβάλλον και τις παρεχόμενες υπηρεσίες υψηλού τουρισμού. 2. Η «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε.», όπως επιβάλλουν οι διατάξεις των Δ.Λ.Π., ήτοι μετά παρέλευση τετραετίας από την προηγούμενη εκτίμηση και μετά την ολοκλήρωση επενδύσεων σε βασικά τμήματα του συγκροτήματος, προέβη στις 31/12/2008 στην εκτίμηση της εύλογης αξίας του συνόλου των εγκαταστάσεων και ακινήτων, από την οποία προέκυψε υπεραξία ύψους 195.677.388 €, που εμφανίσθηκε στα αποτελέσματα της εταιρείας της χρήσης 2008 ως «κέρδη από αποτίμηση επενδυτικών ακινήτων». 3. Το ως άνω ποσό της υπεραξίας εκτίμησης της ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε. ήταν ο μοναδικός συντελεστής εμφάνισης κερδών προ φόρων, ύψους 177.740.639 € κατά τα Δ.Λ.Π., και σε καμία περίπτωση δεν προέρχεται από την παραγωγική λειτουργία του συγκροτήματος, η οποία, σε περίπτωση μη πραγματοποίησης της εκτίμησης, θα είχε πραγματικές λειτουργικές ζημίες κατά Δ.Λ.Π. ανερχόμενες σε 18.509.821€. Όλα τα παραπάνω στοιχεία εμφανίζονται και επεξηγούνται με πλήρη σαφήνεια στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, οι οποίες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της μητρικής εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε (www.techol.gr). Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο κύκλος εργασιών χρήσεως 2008 της εταιρείας ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε. ανήλθε μόλις στο ποσό των 4.441.098,01 €. 4. Από την ανάλυση των παραπάνω προκύπτει, αβίαστα, ότι η εμφανιζόμενη τόσο υψηλή κερδοφορία της χρήσης 2008, οφειλόταν αποκλειστικά και μόνο στον υποχρεωτικά εφαρμοσθέντα λογιστικό χειρισμό από την υπεραξία εκτίμησης της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας και σε καμία περίπτωση σε λειτουργικά (παραγωγικά) κέρδη που καταγράφηκαν στο Ταμείο της εταιρείας. Ενισχυτικό των παραπάνω αποτελούν τα αποτελέσματα χρήσης προ φόρων των ετών 2004-2008, δηλαδή των ετών κατά τα οποία η εταιρεία ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε. εφαρμόζει τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, που αναλύονται αφενός κατά τα Δ.Λ.Π., και αφετέρου κατά το Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο (Ε.Γ.Λ.Σ) και έχουν ως εξής (με αρνητικό πρόσημο ζημιογόνο αποτέλεσμα) : Έτος Αποτελέσματα προ φόρων κατά ΔΛΠ Αποτελέσματα προ φόρων κατά ΕΓΛΣ 2008 177.740.639€ -2.387.379,79€ 2007 1.090.542€ 702.483,06€ 2006 1.244.156€ 564.304,61€ 2005 1.379.007€ 1.323.528,70€ 2004 814.169€ 308.235,61€ Κατόπιν, των ανωτέρω αντιλαμβάνεστε ότι η τυχόν επιβολή έκτακτης εισφοράς σε λογιστικά και όχι λειτουργικά κέρδη και μάλιστα σε τέτοιο μεγάλο ύψος, θα είναι καταστροφική για την εταιρεία ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ και τον όμιλο γενικότερα με άμεσο αποτέλεσμα την αναστολή λειτουργίας του συγκροτήματος και τη δημιουργία σημαντικού κοινωνικού προβλήματος στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκιδικής, από την άμεση διακοπή εργασίας των 1.500 εργαζομένων (αορίστου χρόνου εργασίας και εποχιακών) και ειδικότερα σε μια περίοδο που η τόσο έντονη και πρωτόγνωρη παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει σε υπέρμετρο βαθμό τις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας. Δεν παραλείπουμε να επισημάνουμε ότι κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου η Κυβέρνησή σας είχε προαναγγείλει ότι, σε περίπτωση που θα απαιτηθεί, θα επιβάλει έκτακτη εισφορά επί του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος ή επί των καθαρών λειτουργικών κερδών. Μετά από αυτά, παρακαλούμε, όπως επαναδιατυπώσετε το άρθρο 2 του Προσχεδίου Νόμου του θέματος ως εξής (με bold και υπογράμμιση οι προτεινόμενες προσθήκες): « Άρθρο 2 «Έκτακτη Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνης στα μεγάλα κέρδη των επιχειρήσεων» Επιβάλλεται έκτακτη, εφάπαξ εισφορά, κοινωνικής ευθύνης, στο συνολικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα, οικονομικού έτους 2009, των επιχειρήσεων, με εξαίρεση τις ατομικές επιχειρήσεις, όπως αυτό προσδιορίζεται στις ισχύουσες διατάξεις των παραγράφων 7 του άρθρου 105 και 19 του άρθρου 31 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.2238/1994, ΦΕΚ Α΄ 151). 1 Για τις επιχειρήσεις που τήρησαν τα βιβλία τους σύμφωνα με τους κανόνες των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων (Δ.Λ.Π.), η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται στα αποτελέσματα εκμετάλλευσης προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (καθαρά λειτουργικά κέρδη) που προκύπτουν από την εφαρμογή τους, εφόσον αυτά είναι μεγαλύτερα από το συνολικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα. 2 Η έκτακτη εισφορά που επιβάλλεται στο συνολικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα ή στα καθαρά λειτουργικά κέρδη της προηγουμένης παραγράφου, υπολογίζεται ως εξής: α) Από πέντε εκατομμύρια ευρώ (5.000.000) έως και δέκα εκατομμύρια ευρώ (10.000.000), η έκτακτη εισφορά ισούται με το γινόμενο του συνολικού καθαρού φορολογητέου εισοδήματος ή των καθαρών λειτουργικών κερδών της προηγουμένης παραγράφου, επί συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%). β) Για τη διαφορά του συνολικού καθαρού φορολογητέου εισοδήματος ή των καθαρών λειτουργικών κερδών από δέκα εκατομμύρια ένα ευρώ (10.000.001) έως και είκοσι πέντε εκατομμύρια ευρώ (25.000.000), η έκτακτη εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή επτά τοις εκατό (7%) και γ) Για τη διαφορά του συνολικού καθαρού φορολογητέου εισοδήματος ή των καθαρών λειτουργικών κερδών από είκοσι πέντε εκατομμύρια ένα ευρώ (25.000.0001) και άνω, η έκτακτη εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%). Το ποσό της έκτακτης εισφοράς περιορίζεται αναλόγως, σε κάθε περίπτωση, ώστε το εναπομένον συνολικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα ή τα καθαρά λειτουργικά κέρδη , που απετέλεσαν τη βάση προσδιορισμού της , να μην υπολείπεται του ποσού των πέντε εκατομμυρίων ευρώ (5.000.000). 3 Σε περίπτωση υπερδωδεκάμηνης διαχειριστικής περιόδου, ως συνολικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα ή καθαρά λειτουργικά κέρδη για την εφαρμογή του άρθρου αυτού, λαμβάνεται το ποσό που προκύπτει αναλογικά για τους δώδεκα (12) μήνες. 4 Για τον υπολογισμό της έκτακτης εισφοράς εκδίδεται εκκαθαριστικό σημείωμα, αντίγραφο του οποίου αποστέλλεται στην επιχείρηση. Η έκτακτη εισφορά βεβαιώνεται από τον προϊστάμενο της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας που είναι αρμόδιος για την φορολογία της επιχείρησης κατά την οριζόμενη διαδικασία στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Σε περίπτωση μετατροπής ή συγχώνευσης της επιχείρησης, η έκτακτη εισφορά βεβαιώνεται στο όνομα της νέας επιχείρησης που προέρχεται από τη μετατροπή ή συγχώνευση. Αν από φορολογικό έλεγχο προκύψει διαφορά του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος ή των καθαρών λειτουργικών κερδών, η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται, με το οικείο φύλλο ελέγχου της φορολογίας εισοδήματος. 5 Η προθεσμία άσκησης της προσφυγής ή υποβολής αίτησης για διοικητική επίλυση της διαφοράς, καθώς και η άσκηση της προσφυγής ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της εισφοράς. 6 Οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, καθώς και του ν.2717/1999 (ΦΕΚ 97 Α ΄), όπως ισχύουν, εφαρμόζονται αναλόγως και για την έκτακτη εισφορά, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις διατάξεις του άρθρου αυτού. 7 Η έκτακτη εισφορά που βεβαιώνεται, καταβάλλεται σε οκτώ (8) ίσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση της εισφοράς και η κάθε μία από τις επόμενες, μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες, αντίστοιχα. Το ποσό της κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000). Aν η καταβολή του συνόλου της έκτακτης εισφοράς γίνει μέσα στην προθεσμία της πρώτης δόσης χορηγείται έκπτωση δύο και μισό τοις εκατό (2,5%), με εξαίρεση την περίπτωση που το σύνολο της έκτακτης εισφοράς πρέπει να καταβληθεί σε μία μόνο δόση. 8 Η έκτακτη εισφορά που καταβάλλεται από την επιχείρηση, δεν αφαιρείται για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματός της. 9 Η έκτακτη εισφορά επιστρέφεται, κατά το μέρος που αποδεδειγμένα το εισόδημα ή τα κέρδη επί των οποίων επιβλήθηκε, απετέλεσε και εισόδημα ή κέρδη άλλης επιχείρησης, για τα οποία καταβλήθηκε έκτακτη εισφορά σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού. » II. Επί του άρθρου 3 Λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η οποία έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις τουριστικές επιχειρήσεις και καθώς, απ’ ό,τι διαφαίνεται, οι συνέπειες αυτής θα εξακολουθήσουν να είναι ιδιαίτερα έντονες τα επόμενα χρόνια, εισηγούμαστε τη συμπλήρωση – τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 3 που αφορά το συντελεστή το συντελεστή ΕΤΑΚ για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ως εξής: « Αρθρο 3 Κοινωνική συνεισφορά της μεγάλης ακίνητης περιουσίας, με αύξηση του συντελεστή ΕΤΑΚ 1 …………………………………………………………………………………………………… 4 Οι διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 3756/2009 (ΦΕΚ Α΄ 53) εξακολουθούν να ισχύουν, τροποποιούμενες ως εξής: «η αξία των ακινήτων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων οποιασδήποτε μορφής υπάγεται σε τέλος με συντελεστή 0,33‰. Για την περίπτωση αυτή δεν έχει εφαρμογή το ελάχιστο όριο του ενός (1) ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο των κτισμάτων». 5 ………………………………………………………………………………………………………………