• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Γεωργίου' | 29 Δεκεμβρίου 2009, 10:35

    Είμαι κάτοχος ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου εξαετίας (πρώτη κυκλοφορία Νοέμβριος 2003) με σύνολο 30.000 χιλιομέτρων και με μέση ετήσια κίνηση 4.000 χιλιομέτρων, από τα οποία τα περισσότερα εκτός πόλεων για διακοπές. Αρνούμαι να δεχθώ ότι το αυτοκίνητό μου ρυπαίνει περισσότερο από ένα καινούργιο όχημα που μετακινείται καθημερινά στο κέντρο και τα περίχωρα της Αθήνας. Είμαι ένθερμος υποστηρικτής μέτρων για τη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου. Κατά συνέπεια, θα επικροτούσα κάθε σχετική προσπάθεια με την προϋπόθεση ότι αυτή θα απέβλεπε στην προστασία του περιβάλλοντος και όχι στην αφαίμαξη ανθρώπων που δεν έχουν είτε τη δυνατότητα είτε τη διάθεση να δαπανούν διαρκώς τεράστιο μέρος του εισοδήματός τους για αλλαγή αυτοκινήτου. Πιστεύω ότι κάθε σχετικό μέτρο πρέπει να αποβλέπει στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από τη φορολόγηση και καταστολή της πραγματικής ρύπανσης. Ένα σύστημα διοδίων ή τελών για την είσοδο και κυκλοφορία στο κέντρο μεγάλων πόλεων όχι μόνο θα επιβάρυνε αυτούς που πραγματικά ρυπαίνουν μέσα από τη συνεχή μετακίνηση με αυτοκίνητο αλλά και, πιθανόν, θα είχε θετική επίδραση στο πρόβλημα της κυκλοφορίας. Και, στο κάτω-κάτω, αν πράγματι πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία τα παλαιά οχήματα, ας γίνει αυτό με τρόπο που δεν θα οδηγεί σε αδιέξοδο τους οικονομικά ασθενέστερους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει, για παράδειγμα, με απόσυρση κατά την οποία το οικονομικό όφελος θα ήταν αντιστρόφως ανάλογο προς το δηλούμενο εισόδημα - και ασφαλώς ικανό να καταστήσει δυνατή την αντικατάσταση του οχήματος.