• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΑΝΙΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ' | 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:17

    Θα ήθελα να κάνω 3 σχόλια σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων 1)Ήμουνα νέος (18) όταν "κόΛλησα" το μικρόβιο της αγάπης για το αυτοκίνητο και γέρασα (63) και ακόμη περιμένω!! μία ελεύθερη αγορά όπως έχουν οι άλλοι συμπολίτες μας υπήκοοι της ΕΕ. 2)Τα τέλη είναι δυσανάλογα με τους μισθούς στην Ελλάδα και θλίβομαι να ακούω υπουργούς να τα συγκρίνουν, χωρίς κανείς να παρουσιάζει μία αντιστοιχία με μισθούς. 3)Τα τέλη είναι κάθε άλλο από "πράσινα".Παράδειγμα,έχω ένα αυτοκίνητο μοντ.2003 ,1600 κ.εκ.προδιαγραφών Euro 3, που εισήγαγα μεταχειρισμένο από ΕΕ και επειδή πήρε πινακίδες τον Ιαν.2005 θεωρείται λανθασμένα "καθαρώτερο"(Euro 4) και εφέτος πληρώνει λιγότερο από πέρισυ! Ένα δεύτερο 2000 κ.εκ.που πήρε πινακίδες τον Δεκέμβρη του 1999 και παρ`ότι μοντ. 2000 (Euro 3)εωρείται λανθασμένα παλαιότερης τεχνολογίας (Euro 2)και επιβαρύνεται άδικα (749 Ευρώ-δηλ. όσο ένα δεκαπενθήμερο μισθό!) Προτείνω να ακολουθήσουμε επιτέλους ότι και η υπόλοιπη ΕΕ .Δηλαδή να χρεώνουμε λογικά τέλη και μόνο βάσει του Certificate of Conformity για τους ρύπους που άλλωστε είναι ένα έγγραφο που συνοδεύει το αυτοκίνητο από την αγορά του. 4)Θεωρώ επίσης "ληστεία" και εξόχως αντισυνταγματικό και παράνομο το γεγονός ότι αν αγοράσει κανείς αυτοκίνητο τον π.χ. Δεκέμβρη 2009 πληρώνει αναδρομικά τα τέλη κυκλοφορίας όλου του τρέχοντος έτους περίοδο κατά την οποία το συγκεκριμένο όχημα δεν κυκλοφορούσε γιατί απλά δεν υπήρχε!!Στα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ προφανώς αυτό όχι μόνο δεν γίνεται αλλά και επιστρέφονται τέλη για όσο διάστημα ένα αυτοκίνητο αποδεδειγμένα δεν το κυκλοφορεί πλέον ο κάτοχός του. 5)Στον Καναδά εφαρμόζουν ένα πολύ απλό και έξυπνο σύστημα πληρωμής των τελών κυκλοφορίας που αποσυμφορεί τις υπηρεσίες,δεν ταλαιπωρεί τον πολίτη και εξασφαλίζει σταθερή ροή εσόδων από αυτήν την πηγή. Ο κάτοχος του οχήματος καλείται να πληρώσει τα τέλη του την ημέρα των γενεθλίων του!!Όλα τα άλλα π.χ. μεταβιβάσεις κλπ παραμένουν ως έχουν. Για σκεφτείτε το λίγο. Ευχαριστώ για την προσοχή σας