• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος' | 30 Δεκεμβρίου 2009, 21:31

    Με σύμμαχο τη τεχνολογία προτείνω ενδεικτικές προτάσεις για την αποσυμφόρηση των Εφοριών, εξοικονόμηση εργατοωρών από πλευράς φορολογούμενων - λογιστών και μείωση του αριθμού των υπαλλήλων που υπηρετούν σε τμήματα των ΔΟΥ. 1. Ηλεκτρονική Υποβολή όλων των δηλώσεων (φυσικών & νομικών προσώπων, παρακρατούμενοι φόροι, μεταβιβάσεων - κλήρονομιών, ΦΠΑ κλπ) και αυτόματη βεβαίωση της οφειλής. Να υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής και εκπρόθεσμων δηλώσεων. Επίσης, να αποσυνδεθεί η υποβολή της δήλωσης με την άμεση πληρωμή του φόρου. Με αυτόν το τρόπο η ΔΟΥ θα γνωρίζει το ποσό του φόρου που οφείλεται. Αυτή τη στιγμή αν δεν υποβληθεί δήλωση η ΔΟΥ αγνοεί πόσο φόρο οφείλει να πληρώσει η επιχείρηση. 2. Ηλεκτρονική Υποβολή της πλειοψηφίας των δηλώσεων που αφορούν το τμήμα μητρώου. Για την χορήγηση ΑΦΜ και έναρξης εργασιών ν'απαιτείται η φυσική παρουσία στη ΔΟΥ. 3. Δυνατότητα πληρωμής βεβαιωμένων χρεών μέσω διαδυκτίου (μέσω πιστωτικών καρτών, πληρωμή μέσω τραπέζης κλπ) 4. Δυνατότητα πληρωμής των τελών κυκλοφορίας μέσω διαδυκτίου ή τράπεζας χωρίς να είναι απαραίτητη η προμήθεια αυτοκόλλητου σήματος. Σήμα θα μπορούσαν να προμηθεύονται μόνοι οι κάτοχοι ΙΧ με ξένες πινακίδες ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα. 5. Κατάργηση όλων των ανούσιων πιστοποιητικών που εκδίδει το τμήμα Εισοδήματος. Όλα τα στοιχεία που απαιτούνται από τρίτες υπηρεσίες (πχ συγκοινωνιών )θα μπορούσαν να τα έχουν στη διάθεσή τους μέσω πρόσβασης σε ορισμένα δεδομόνα του taxis. 6. Υποχρεωτική Ηλεκτρονική Υποβολή των μισθωτηρίων, συμφωνητικών, εργολαβικών κλπ 7. Κατάργηση της θεώρησης βιβλίων ΚΒΣ (πλην των προσθέτων) με υποχρέωση αποστολής αρχείου στην ΓΓΠΣ σε μηνιαία βάση με τα οικονομικά δεδομένα ή με δυνατότητα Online ενημέρωσης των βιβλίων σε site της ΓΓΠΣ. Εκτός από το γεγονός ότι μεγαλος αριθμός εφοριακών θα μπορεί να ασχοληθεί με πιο ουσιαστικές εργασίες (έλεγχος κλπ) θα είναι εφικτές και πιο άμεσες οι διασταυρωσεις σε όλα τα επίπεδα. (ενοικίων, συμφωνητικών, παρακρατούμενων φόρων κλπ) 8. Ο φορολογικός έλεγχος να γίνεται στο γραφείο του εφοριακού με στοιχεία από τις διασταυρώσεις, τις ηλεκτρονικές δηλώσεις καθώς και τα ηλεκτρονικά υποβληθένα βιβλία. Όπου εντοπίζεται πιθανή φοροδιαφυγή οι σχετικές παραβάσεις να προκύπτουν με αντικειμενικό τρόπο (τα περισότερα δεδομένα θα είναι ήδη γνωστά και άμεσα ελέγξιμα από τυχόν επανέλεγχο)και να μην υπάρχει περιθώριο ελιγμού από πλευράς φορολογούμενου ή ελεγκτή. Ευχαριστώ