• Σχόλιο του χρήστη 'Γ.ΒΑΤΑΛΗΣ' | 1 Απριλίου 2011, 00:07

    Mε το άρθρο 10 του προτεινόμενου νομοσχεδίου καταργείται το Τμήμα Κοινωνικής Επιθ/σης Πτολ/δας. Για την ιστορία στην πόλη της Πτολ/δας λειτουργούσε Γραφείο επιθ/σης εργασίας μέχρι το έτος 1997 με τρεις επόπτες εργασίας, όπως τότε ονομάζονταν οι Υπάλληλοι,προκειμένου να εξυπηρετεί τις ανάγκες της περιοχής Εορδαίας όπου αναπτύσσονταν οι κύριες δραστηριότητες της ΔΕΗ ΑΕ με την εξόρυξη του λιγνίτη και των λοιπών δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρισμού.Το έτος 1997 καταργήθηκε η Υπηρεσία από λανθασμένες εισηγήσεις Υπαλλήλων πράγμα που οδήγησε την πολιτεία να αναγκασθεί να ξανασηστήσει την Υπηρεσία με το Ν 2956/2001 και να λειτουργεί από το τέλος του 2002 σε επίπεδο Τμήματος. Ερχεται εκ νέου σήμερα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο να κάνει το ίδιο λάθος και να αφήσει την ενεργειακή καρδιά της Ελλάδας χωρίς ελεγκτικό μηχανισμό , πάλι από εισηγήσεις των ίδιων Υπηρεσιακών παραγόντων οι οποίοι ουδέποτε δεν κατανόησαν τον πραγματικό σκοπό που θα πρέπει να επιτελούν οι Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ και ουδέποτε κατανόησαν ότι ο πολίτης προέχει και η πολιτεία θα πρέπει να είναι δίπλα και στον εργαζόμενο και στον επιχειρηματία. Είναι αδιανόητο να επιλέγονται χωροταξικοί σχεδιασμοί ανάπτυξης των Υπηρεσιών του ΣΕΠΕ χωρίς να λαμβάνονται υπόψη εργασιακά κριτήρια, αλλά να επικρατεί η λογική της συγκέντρωσης των Υπηρεσιών στην πρωτεύουσα των πάλαι ποτέ νομαρχιών ,όταν σήμερα ανά την Ελλάδα πολλές περιοχές ανέπτυξαν βιομηχανίες,βιοτεχνίες ,είτε λόγω γεωγραφικών χαρακτηριστικών είτε λόγω του ορυκτού τους πλούτου με αποτέλεσμα να έχουμε συγκέντρωση εργατικού δυναμικού και κατ επέκταση και αυξημένες ανάγκες εξυπηρέτησης αυτού του εργατικού δυναμικού. Το ΣΕΠΕ και κυρίως οι Υπάλληλοι που το υπηρετούν γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον τις ανάγκες που καλούνται να εξυπηρετήσουν και πόσο η Υπηρεσία τους έχει εγκλωβιστεί σε ένα τέλμα γραφειοκρατίας όπου καλούνται οι περιφερειακές Υπηρεσίες να αναλώνουν τον χρόνο των Επιθεωρητών σε άσκοπα πρωτόκολλα από βιβλία δρομολογίων μέχρι κάθε μορφής ατομικής σύμβασης και αλλαγής του ωραρίου ενός εργαζόμενου.Οι εργασιακές σχέσεις πλέον αντιμετωπίζονται ως ύποπτες συναλλαγές και όχι ως σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Οι νέες μορφές απασχόλησης με την παραπάνω αντιμετώπιση αύξησαν δραματικά τις καθημερινές συναλλαγές των επιχειρήσεων με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ και οι Κοινωνικοί Επιθ/τές πέραν της άσκοπης εσωτερικής απασχόλησης θα πρέπει να βρίσκονται συχνότερα στους χώρους εργασίας και να διαθέτουν αυξημένα προσόντα μόρφωσης και εξειδίκευσης για να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις και ιδιομορφίες που δημιουργήθηκαν στην αγορά εργασίας. Παράλληλα θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς ,αποτελεί άσκοπη και προκλητική πολυτέλεια η σύσταση και αύξηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων είτε Κοινωνικών είτε Τεχνικών όταν από την καθιέρωση τους κάποιες ανά την Ελλάδα το μόνο που είχαν πετύχει ήταν να στερούν από τα Τμήματα πρώτης γραμμής Επιθεωρητές.Χαρακτηριστικό και προκλητικό παράδειγμα η Περιφερειακή Δ/νση Δυτικής Μακεδονίας που λειτουργεί με πέντε Επιθεωρητές , όταν τα Τμήματα όπως της Πτολ/δας τα τελευταία δύο χρόνια λειτουργεί με έναν Επιθ/τή και τώρα και των Γρεβενών.Πλήρη αναλγησία ή μήπως σκοπιμότητες προκειμένου να επέλθει η φθορά τους; Θα αποτελέσει ολέθριο λάθος το κλείσιμο Υπηρεσιών πρώτης Γραμμής του ΣΕΠΕ και αυτό φαίνεται και από τις φωνές που υψώνουν το Εργατικό Κέντρο Πτολ/δας το οποίο είναι και το αντιπροσωπευτικότερο του Πρώην Νομού Κοζάνης αφού είναι μεγαλύτερο σε δύναμη από το Εργατικό Κέντρο της Κοζάνης , το Σωματείο Σπάρτακος ,οι Ενεργοί πολίτες της Πτολ/δας, η Δήμαρχος Πτολ/δας και όσοι άλλοι τυχόν θα εκφρασθούν. Με την λογική που παρέμεινε το Τμήμα Κοινωνικής Επιθ/σης Αγρινίου ,της Θήβας-Σχοιματαρίου καί όσων άλλων ιδρύονται θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί και το Τμήμα Κοινωνικής Επιθ/σης Πτολ/δας και να στελεχωθεί ,ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει Υπηρεσίες στους εργαζόμενους και επιχειρήσεις που τις χρειάζονται και στην ώρα που τις χρειάζονται.