• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΦΑΙΣΤΟΣ' | 6 Απριλίου 2011, 20:22

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο.Σ.ΥΠ.Ε. Πειραιώς 40, Τ.Κ. 10182, τηλ.: 213 1516156 , fax: 2105295234, Email: info@osype.gr, website: www.osype.gr ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» όπως διαμορφώθηκαν κατά πλειοψηφία μετά την κοινή σύσκεψη της ΟΣΥΠΕ με τους Συλλόγους μέλη της (Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εργασίας και Σύλλογο Επιθεωρητών Εργασίας Μακεδονίας, Θράκης, Θεσσαλίας και Ηπείρου) στις 09-02-2010 1. Με την οργανωτική δομή που προτείνεται στο παρόν σχέδιο νόμου το ΣΕΠΕ αποπροσανατολίζεται από το ελεγκτικό του έργο. Δημιουργείται μια εκτεταμένη Κεντρική Υπηρεσία στο ΣΕΠΕ με αλληλοεπικαλύψεις με την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας η οποία ασκεί παράλληλες επιτελικές αρμοδιότητες με αποτέλεσμα τη σύγχυση, την ενίσχυση της γραφειοκρατίας και την αύξηση των λειτουργικών δαπανών. H προτεινόμενη δομή δημιουργεί χάσμα ανάμεσα στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (επιτελικές αρμοδιότητες και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ελεγκτικές αρμοδιότητες) και διασπά το ενιαίο του Υπουργείου Εργασίας. Ειδικότερα στη Κεντρική Υπηρεσία του ΣΕΠΕ ιδρύονται 8 νέα Τμήματα ή Γραφεία που περιλαμβάνουν και νέες λειτουργίες όπως η Ομάδα Αμεσότητας και το Κέντρο Υποδοχής Καταγγελιών που απαιτούν 24ωρη λειτουργία. Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει μεταφορά προσωπικού από τις Επιθεωρήσεις Εργασίας στην Κεντρική Υπηρεσία και απασχόλησή του σε μη παραγωγικά καθήκοντα. Στις κατ’ άρθρο παρατηρήσεις μας που ακολουθούν προτείνουμε μια ευέλικτη Κεντρική Υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. χωρίς αλληλεπικαλύψεις με την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου. 2. Το Στοιχείο Διεύθυνσης Διοίκησης (ΣΔΔ) που προτείνεται στην οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών του Σ.ΕΠ.Ε. δημιουργεί ένα μη λειτουργικό και παράδοξο οργανωτικό σχήμα με δύο προϊσταμένους στην ίδια οργανική μονάδα το οποίο αντίκειται στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα. Θεωρούμε ότι οι δύο κλάδοι της Επιθεώρησης Εργασίας, Κοινωνική Επιθεώρηση και Τεχνική και Υγειονομική Επιθεώρηση είναι απολύτως διακριτοί με διαφορετικές αρμοδιότητες όσον αφορά την τήρηση της εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας. Παράλληλα επισημαίνουμε ότι δεν υπάρχει η ίδια ανάγκη για χωροταξική ανάπτυξη των υπηρεσιών της Κοινωνικής και της Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης καθώς είναι διαφορετικός ο ρόλος τους και το πλήθος και η δραστηριότητα των επιχειρήσεων στις οποίες εστιάζουν την ελεγκτική τους δράση. 3. Διαφωνούμε με την αρμοδιότητα του ελέγχου της εφαρμογής της αντικαπνιστικής νομοθεσίας, με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων στον έλεγχο και με τα ανακριτικά καθήκοντα του Επιθεωρητή Εργασίας. 4. Διατυπώνουμε τον προβληματισμό μας για τη χορήγηση πρόσθετης αμοιβής με βάση το ποιοτικό και ποσοτικό έργο. Η αμοιβή αυτή στην ουσία δίνεται για τον ίδιο σκοπό όπως και το κίνητρο απόδοσης του λαμβάνουν όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι. Μπορεί να θεωρηθεί ότι οι Επιθεωρητές Εργασίας λαμβάνουν διπλό επίδομα για τον ίδιο λόγο και να κοπεί το ένα από τα δύο. Επιπλέον η χορήγηση της πρόσθετης αυτής αμοιβής δεν διασφαλίζεται ως προς την αντικειμενικότητά της και μπορεί να μετατραπεί σε πεδίο ρουσφετολογικών εξυπηρετήσεων. Τις κατ' άρθρο παρατηρήσεις της Ο.Σ.ΥΠ.Ε στο κείμενο του Σχεδίου Νόμου. www.osype.gr/omo/files/KAT_AR_PARATHRHSEIS_OSYPE.doc