• Παρ. Α. Σελ. 41 «Ειδικά στις περιπτώσεις ….. παραβίασης………, ιγιγ) αποζημίωση απολύσεως εάν ο εργοδότης, εντός προθεσμίας εξήντα(60) ημερών από την κοινοποίηση του προστίμου, συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του ελέγξαντος Επιθεωρητή Εργασίας …. τότε το αρχικώς επιβληθέν διοικητικό πρόστιμο θα μειώνεται κατά ογδόντα τοις εκατό (80%)». Σχόλιο: Προτείνουμε η προθεσμία να γίνει ενενήντα (90) ημέρες. Παρ. 4. Σελ. 43 «Προκειμένου περί των κάτωθι ευθέως αποδεδειγμένων παραβάσεων της νομοθεσίας, επιβάλλεται διοικητική κύρωση άμα τη διαπιστώσει τους και χωρίς προηγούμενη πρόσκληση του παραβάτη εργοδότη για την παροχή εξηγήσεων κατά δέσμια αρμοδιότητα του ελέγξαντος Επιθεωρητή Εργασίας». Σχόλιο: Διαφωνούνε και προτείνουμε την παραμονή την και σε αυτό το είδος των παραβάσεων των έγγραφων εξηγήσεων, λόγω κατάργησης του συνταγματικού δικαιώματος του πολίτη υποβολής αντιρρήσεων. Εφόσον παραμείνει το μέτρο θα πρέπει να επανέλθει ο θεσμός της καταβολής του προστίμου σε επίπεδο 20% του επιβληθέντος ποσού και το υπόλοιπο προς απόδοση να κρίνεται στα Διοικητικά Δικαστήρια. Παρ. 7. Σελ. 44 «Το πιστοποιητικό ελέγχου ανυψωτικών μηχανημάτων πρέπει να βρίσκεται πάνω στο Μηχάνημα Έργου στο οποίο διενεργείται ο έλεγχος, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις…..». Σχόλιο: Εδώ ο νομοθέτης θα πρέπει να δείξει επιείκεια μια και έχει συνδέσει την μη ύπαρξη του πιστοποιητικού επί του μηχανήματος με επιβολή διοικητικού προστίμου. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η πιθανότητα απώλειας ή καταστροφής του εγγράφου από αμέλεια ή και δόλο. Όπως επίσης εκτιμούμε ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τον φορέα ελέγχου η πιθανή φύλαξη του εγγράφου σε χώρο ασφαλές από τον επιχειρηματία για τους λόγους που αναφέρθηκαν. Κάτι το οποίο εάν γίνει δεν θα πρέπει να επιφέρει πρόστιμο, εφόσον το πιστοποιητικό επιδειχθεί άμεσα από τον επιχειρηματία/εργολάβο κλπ ή μέχρι το πέρας του ελέγχου. Εάν εμείνει το θέμα του πιστοποιητικού να ελεγχθεί η τοποθέτηση φωτοαντιγράφου επί του μηχανήματος και όχι του πρωτοτύπου.