• Σχόλιο του χρήστη 'Βαγγέλης Ράπτης' | 19 Ιουλίου 2011, 14:07

    Σχετικά με το άρθρο σας προς διαβούλευση σας παραθέτω τα παρακάτω σχόλια: 1. Το οποιοδήποτε πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να ενημερώνει τον πελάτη του για την ύπαρξη εισπρακτικής εταιρείας η οποία θα αναλαμβάνει την είσπραξη των χρεών του. Τα πιστωτικά ιδρύματα – μέχρι και σήμερα – καλύπτονται πίσω από τα ψιλά γράμματα των συμβάσεων που αναφέρονται στην κοινοποίηση δεδομένων του πελάτη τους προς τρίτους. Ο πελάτης δεν γνωρίζει ότι ο «τρίτος» θα τον οχλεί για τις οφειλές του. 2. Όταν ο πελάτης δεν θα δέχεται στη σύμβαση την κοινοποίηση δεδομένων του προς «τρίτους», το πιστωτικό ίδρυμα να μην αμφισβητεί την ολοκλήρωση της σύμβασης. Η σύμβαση επικυρώνεται με τους συμβαλλόμενους και όχι με την εισπρακτική εταιρεία. Αλλιώς θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και η εισπρακτική εταιρεία στη σύμβαση. 3. Οι οχλήσεις των εισπρακτικών εταιρειών θα πρέπει να διέπονται από αυστηρά καθορισμένο τρόπο που να μην δέχεται παρερμηνείες. Νόμος 3758/2009, Άρθρο 4, παραγ. 4, οι οχλήσεις πρέπει να απέχουν 2 ημέρες (μία όχληση ανά δεύτερη ημέρα). Οι εισπρακτικές θεωρούν ότι η μέρα όχλησης είναι η πρώτη μέρα και έτσι οχλούν ανα μία ημέρα. 4. Να είναι ηλεκτρονικά καταχωρημένες οι κλήσεις τους προς τον συγκεκριμένο οφειλέτη, ώστε η καθημερινές κλήσεις να μην εμπεριέχουν την δικαιολογία ότι "...δεν έχουν ενημερωθεί από τον/την συνάδελφο¨. 5. Το πιστωτικό ίδρυμα να είναι υπεύθυνο για την διαγραφή / καταστροφή των δεδομένων του πελάτη μετά το πέρας της λήξης της οφειλής. Σήμερα δεν μπορούν να το πιστοποιήσουν γραπτά, μόνο προφορικά. 6. Οι τηλεφωνικοί αριθμοί κλήσεων από τις εισπρακτικές εταιρείες να είναι καταχωρημένοι / αναγνωρίσιμοι και όχι απόρρητοι. Αυτή τη στιγμή δεν εμπεριέχονται σε τηλεφωνικούς καταλόγους και αν ο οφειλέτης καλέσει στον αριθμό που τον κάλεσε δεν απαντάει κανείς. Ο λόγος είναι ότι καταχωρούνται σε Η/Υ και οι κλήσεις γίνονται από τους Η/Υ και κατόπιν μεσολαβεί υπάλληλος. 7. Οι εκπληρώσεις των οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα να ενημερώνουν άμεσα την μηχανογράφηση των εισπρακτικών εταιρειών και όχι μετά την πάροδο 3 ημερών. Αυτό θα αποτρέψει άσκοπες οχλήσεις που δεν γίνονται πιστευτές από τις εισπρακτικές εταιρείες. Σχόλιό τους: ¨...εμάς ο Η/Υ άλλα δείχνει.....¨ 8. Οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε διαπραγματεύσεις με τον οφειλέτη σε σχέση με το ποσό που οφείλει να καταβάλει. (Ν. 3758/2009, Άρθρο 9, παραγ. 4) 9. Σωστά προβλέπετε η καταχώρηση των κλήσεων. 10. Να υπάρχει τηλεφωνικός αριθμός καταγγελιών έτσι ώστε ο οφειλέτης να μπορεί να αναφέρει την συνήθη απρεπή συμπεριφορά των υπαλλήλων εισπρακτικής εταιρείας καταχωρώντας τον αριθμό μητρώου της εταιρείας, την ώρα κλήσης και κάποιο προσωπικό του στοιχείο. 11. Οι αριθμοί μητρώου των εισπρακτικών εταιρειών να είναι διαθέσιμοι στο διαδύκτιο για την επαλήθευση από κάθε ενδιαφερόμενο (Ν. 3758/2009, Άρθρο 7) και να αναφέρουν όνομα υπεύθυνου υπαλλήλου και αριθμό τηλεφωνικής επικοινωνίας. Σχετικά με τα παραπάνω διαθέτω στο κάθε ενδιαφερόμενο όνομα εισπρακτικής εταιρείας, πιστωτικού ιδρύματος, αριθμούς κλήσεις από την εισπρακτική εταιρεία καθώς και παραδείγματα περιόδων οχλήσεως για το έτος 2011.