• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνου Ηλίας' | 29 Ιουλίου 2011, 09:52

    Ο σκοπός της ύπαρξης των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών είναι να υπενθυμίζουν στους οφειλέτες ότι η οφειλή τους έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη και επομένως τοκοφόρα με τόκο υπερημερίας. Επομένως, δεν είναι κατανοητό για ποιό λόγο θα πρέπει να προβλεφθεί η εξαίρεση των 10 ημερών (δεδομένου ότι ήδη η οφειλή τοκίζεται με τόκο υπερημερίας, γεγονός που σκόπιμο είναι να υπενθυμίζεται στους οφειλέτες). Επιπλέον, σε περίπτωση εταιρειών – νομικών προσώπων η μη δυνατότητα ενημέρωσης για 10 ημέρες έχει ουσιώδη αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορικές συναλλαγές. «...Η Εταιρεία οφείλει να μην αρχίσει ή να μην συνεχίσει την ενημέρωση εφόσον ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης.»”. Η εν λόγω φράση πρέπει να τροποποιηθεί. Η φράση αυτή, σε συνδυασμό με το άρθρο 20 παράγραφος 1 του νομοσχεδίου, που τροποποιεί το άρθρο 6 του νόμου 3758/2009, ερμηνεύεται ότι ο οφειλέτης μπορεί να αρνηθεί οποιαδήποτε περαιτέρω επικοινωνία (που σημαίνει ότι πρακτικά η Εταιρεία Ενημέρωσης Οφειλετών δεν μπορεί να τον ξανακαλέσει ποτέ). “Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 5 του ν. 3758/2009 (ΦΕΚ 68 A’) προστίθεται μετά τη λέξη «όπως» η λέξη «ιδίως». Στο τέλος του άρθρου αυτού προστίθενται οι ακόλουθες περιπτώσεις: «13. Η όχληση του οφειλέτη όταν αυτός πάσχει από σοβαρή ασθένεια...”. Επαρκεί η αναφορά στα ζητήματα υγείας βάσει του άρθρου 4 παρ. 1 του ν. 3758/2009 («Η εν γένει επιχειρηματική δράση των Εταιρειών διέπεται από τις αρχές…του σεβασμού της υγείας…»). Πώς ορίζεται η «σοβαρή ασθένεια» και από ποιόν κρίνεται;