• Σχόλιο του χρήστη 'Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία' | 21 Φεβρουαρίου 2013, 14:14

    Πρόταση: Με την παρ. 9 αυτού του άρθρου τροποποιούνται και προστίθενται παράγραφοι στο άρθρο 9 του ν. 4109/2013 που αφορά τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας της χώρας. Η αρνητική θέση της Ε.Σ.Α.μεΑ για την ένταξη των ΚΕΚΥΚΑμεΑ στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.) μέσω των άρθρων 10 και 11 του ν. 4025/2011 είναι γνωστή και πλήρως αιτιολογημένη. Στη διάθεσή σας οι επιστολές της Ε.Σ.Α.μεΑ. για το εν ‘ λόγω θέμα. Με την ευκαιρία τροποποίησης του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 ζητούμε να προστεθούν οι παρακάτω παράγραφοι μέσω των οποίων θα τροποποιηθούν τα άρθρα 10 και 11 του ν. 4025/2011 ως προς το θέμα της ένταξης των ΚΕΚΥΚΑμεΑ στο Ε.Σ.Υ., ούτως ώστε αυτά να επανέλθουν στο σύστημα κοινωνικής φροντίδας που ανήκουν φύσει και θέσει. Ακολουθεί παράθεση των παραγράφων που προτείνουμε: 1. «Τα ΚΕΚΥΚΑμεΑ. με το προσωπικό που υπηρετούσε σ’ αυτά πριν τον ν.4025/2011, εντάσσονται από δω και στο εξής ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες (παραρτήματα) στα δώδεκα (12) νέα Ν.Π.Δ.Δ., όπως συστάθηκαν με το άρθρο 9 του ν. 4109/2013. Ως εκ τούτου, από δω και στο εξής καταργείται το μέρος των διατάξεων με τις οποίες καθορίστηκε η ένταξη των ΚΕΚΥΚΑμεΑ στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, όπως συνέβη με τα άρθρα 10 και 11 του ν. 4025/2011. 2. Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου συστήνεται ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Πελοποννήσου» σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρο 9 του ν.4109/2013 στο οποίο εντάσσονται ως Παραρτήματα το «ΚΕΚΥΚΑμεΑ Μεσσηνίας και το ΚΕΚΥΚΑμεΑ Αργολίδας» 3. Στα Παραρτήματα που εντάσσονται στα 13 συνιστώμενα Ν.Π.Δ.Δ. με τον τίτλο «Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας ..Περιφέρειας ……..» βάσει της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4109/09, όπως συμπληρώνεται με την προαναφερόμενη παράγραφο, ορίζονται 5αμελείς Επιτροπές Διοίκησης οι οποίες αποτελούνται από: 3 πρόσωπα με ιδιαίτερη εμπειρία και γνώσεις κοινωνικής πολιτικής που ορίζονται από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, έναν εκπρόσωπο των εργαζομένων, και έναν εκπρόσωπο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) που ορίζεται με ευθύνη της Ε.Σ.Α.μεΑ. Οι Επιτροπές Διοίκησης των Παραρτημάτων λειτουργούν κατά το πρότυπο του άρθρου 4 του ν. 3106/2003. Τα μέλη των ως άνω Επιτροπών παρέχουν τις υπηρεσίες τους χωρίς ουδεμία οικονομική αποζημίωση». Πρόταση: Ζητούμε να συμπεριληφθεί στο άρθρο αυτό διάταξη με την οποία θα θεσμοθετηθεί η εκπροσώπηση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) στο ΙΚΑ ως ακολούθως: «Η παρ. 7α του άρθρου 77 του ν. 3996/2011 συμπληρώνεται μετά την περ. ηη. με την περ. θθ) ως εξής: «θθ) έναν εκπρόσωπο της Εθνικής Συνομοσπονδίας των Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) με τον αναπληρωτή του που ορίζεται από την Ε.Σ.ΑμεΑ. ». Πρόταση: Ζητούμε να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία θα συστήνεται στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας «Συμβούλιο Εκπόνησης και Παρακολούθησης Πολιτικών για Άτομα με Αναπηρία - Σ.Ε.Π.Π. ΑμεΑ» ως ακολούθως: «1. Στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας συστήνεται Συμβούλιο Εκπόνησης & Παρακολούθησης Πολιτικών για Άτομα με Αναπηρία (Σ.Ε.Π.Π. ΑμεΑ). 2. Στο Σ.Ε.Π.Π. ΑμεΑ συμμετέχουν: α) οι Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας β) ο Διοικητής του ΙΚΑ γ) ο Διοικητής του Ο.Α.Ε.Δ. δ) 3 εκπρόσωποι από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) με τους αναπληρωτές τους, οι οποίοι ορίζονται με ευθύνη της Ε.Σ.Α.μεΑ. 3. Το Σ.Ε.Π.Π. ΑμεΑ συνεδριάζει υπό την Προεδρία του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας με αναπληρωτή του τον Γενικό Γραμματέα Πρόνοιας και είναι αρμόδιο για την εκπόνηση, εφαρμογή και παρακολούθηση πολιτικών και μέτρων που αφορούν στα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους και το συντονισμό της δράσης όλων των αρμόδιων Διευθύνσεων και φορέων που ανήκουν στην αρμοδιότητα και εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, τα οποία εφαρμόζουν πολιτικές για τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους». Πρόταση: Στο παρόν άρθρο ζητούμε επίσης να ενταχθεί διάταξη μέσω της οποίας θα χορηγείται το προνοιακό επίδομα στους δικαιούχους αυτού και κατά την ένταξή τους σε θέση εργασίας, δεδομένου ότι αυτό το επίδομα αποτελεί οικονομικό μέσο για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών που πηγάζουν από την αναπηρία τους και όχι μέσο επιβίωσης και κάλυψης βασικών βιοτικών αναγκών. Ακολουθεί παράθεση της προτεινόμενης διάταξης: «Άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%, που επιδοτούνται με προνοιακό ή άλλο επίδομα, διατηρούν το επίδομά τους αυτό και όταν εργάζονται είτε σαν υπάλληλοι σε εργοδότη είτε εργάζονται μόνοι τους σε δικό τους εργαστήριο οικοτεχνία, ελεύθερο επάγγελμα ή υποβάλλονται σε φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία, απασχολησιοθεραπεία, λογοθεραπεία, ημερήσια φύλαξη και ψυχολογική στήριξη».