• Σχόλιο του χρήστη 'Γιαννης Ζαχαρής' | 7 Ιουνίου 2015, 20:13

    1. Στις προϋποθέσεις χορήγησης της παροχής θα πρέπει να συμπεριληφθεί η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης -υπεύθυνης δήλωσης καθώς υποχρεωτικά και φορολογικής δήλωσης από τους αιτούντες με την ιδιότητα του κάτοικου Ελλάδας προκειμένου αφενός να υπστηριχθεί η διαδικασία ελέγχου των εισοδημάτων η οποία θα πρέπει να πραγματοποιείται, κατά αρχήν, ηλεκτρονικά, μέσω TAXIS, αξιοποιώντας την εμπειρία των νέων οικογενειακών επιδομάτων και αφετέρου, επικουρικά, ο έλεγχος της προϋπόθεσης της 10ετούς διαμονής στη χώρα.Οι λεπτομέρειες π.χ η δυνατότητα περαιτέρω ελέγχων, τακτικών ή δειγματοληπτικών, των εισοδημάτων με προσκόμιση βεβαιώσεων από αλλοδαπούς φορείς οι οποίες θα επαληθεύουν όσα δηλώνονται στην ηλεκτρονική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση των αιτούντων μπορούν να καθοριστούν με την προβλεπόμενη Υπουργική Απόφαση.Είναι ευνόητο ότι η μέγιστη δυνατή ηλεκτρονικοποίηση σε όλο το φάσμα της διοικητικής διαδικασίας(αρχική αίτηση, έλεγχοι κατά την χορήγηση αλλά και κάθε επόμενο έτος) θα έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για τους δικαιούχους όσο και για το δημόσιο συμφέρον. 2.EΕφόσον τίθεται ατομικό και οικογενειακό εισοδηματικό όριο, η διάταξη η οποία δεν επιτρέπει τη χορήγηση της παροχής σε περίπτωση αντρογύνου όπου ο/η σύζυγος του αιτούντος/ούσης τη σύνταξη ανασφάλιστου υπερήλικα λαμβάνει σύνταξη μεγαλύτερη από την πλήρη βασική σύνταξη του ΟΓΑ (360 ευρώ σήμερα)θα μπορούσε να οδηγήσει σε άνιση μεταχείριση και μη αναλογικά αποτελέσματα σε σχέση με το σκοπό της παροχής. Αναφέρεται προς τούτο περίπτωση αντρογύνου όπου , αν και ο/η σύζυγος λαμβάνει σύνταξη μεγαλύτερη από το 360 ευρώ το μήνα εντούτοις το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του υπολείπεται του προβλεπόμενου ετήσιου οικογενειακού εισοδηματικού ορίου και παρ΄όλα αυτά δεν χορηγείται η σύνταξη ανασφάλιστου.Αντίθετα περίπτωση άλλου αντρογύνου με ετήσιο οικογενειακό εισόδημά μεγαλύτερο του αντρογύνου της πρωτης περίπτωσης ανωτέρω και συγχρόνως μικρότερο του προβλεπόμενου εισοδηματικού οικογενειακού εισοδηματικού ορίου, μπορεί να καταβληθεί η σύνταξη ανασφάλιστου υπερήλικα, επειδή είτε η σύνταξη του ενός των συζύγων δεν υπερβαίνει τα 360 ευρώ είτε τα εν λόγω εισοδήματα δεν προέρχονται από σύνταξη. 3. Θα πρέπει να προσδιορισθεί ρητά το προσωπικό πεδίο εφαρμογής των διατάξεων κυρίως υπό το πρίσμα των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας (πρόσφυγες, ανιθαγενείς, υπηκοοι χωρών μελών της Ε.Ε κλπ). 4.Εφόσον το ύψος της παροχής καθορίζεται ως ποσό διαφοράς με βάση συγκεκριμένο ποσό αναφοράς (260 ,360 ευρώ) δεν υπάρχει λόγος να εξακολουθεί να υπάρχει η αντισωρευτική ρήτρα που αφορά το προς συνταξιαδότηση δικαίωμα του αιτούντος από άλλη πηγή.Η συγκεκριμένη διάταξη άλλωστε δημιούργησε ήδη πολλά προβλήματα (ουσιαστικά και διοικητικής φύσης). Οι σχετικές διατάξεις θα πρέπει να απαλειφθούν. Μπορεί απλά να εξαιρεθεί το ποσό της σύνταξης εθνικής αντίστασης όπως άλλωστε προβλέπεται για τα προνοιακά επιδόματα των ΑΜΕΑ και το τεκμαρτό πρώτης κατοικίας μέχρι 100 τ.μ