• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ' | 20 Απριλίου 2016, 14:01

    Επειδή βλέπουμε μια διαφορετική αντιμετώπιση σε ασφαλισμένους που υπόκειντο σε διαφορετικά ποσοστά κρατήσεων για εφάπαξ, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής: Η κράτηση για παλαιούς ασφαλισμένους του ΤΠΔΚΥ (πρώην ΤΑΔΚΥ), η οποία αφορά το εφάπαξ βοήθημα, μετά το διαχωρισμό του σε επικουρική και εφάπαξ με το Ν.3655/2008, ανέρχεται σε 1% ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΙΤΙΑ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι αποδοχές, τακτικές ή έκτακτες, υπερωρίες, επιδόματα, έξοδα κίνησης, ημερήσιες αποζημιώσεις κλπ., πλην όσων εξαιρούνται των κρατήσεων βάσει νόμου, υπόκειντο πάντα (και συνεχίζουν και σήμερα) σε κράτηση για εφάπαξ βοήθημα, σε αντίθεση με άλλους τομείς που η κράτηση είναι μεν 4% αλλά μόνο στο βασικό μισθό. Επιπρόσθετα, καταβάλλονται και εργοδοτικές εισφορές, οι οποίες άλλοτε υπολογίζονται με βάση την εισφορά του ασφαλισμένου (π.χ. για τους υπαλλήλους του πρώην ΤΥΔΚΥ καταβάλλεται εισφορά 2πλάσια αυτής του ασφαλισμένου) και άλλοτε με βάση τα τακτικά έσοδα των Ο.Τ.Α. (ετήσια εισφορά υπέρ εφάπαξ σε ποσοστό 0,75% επί των τακτικών εσόδων της προηγούμενης χρήσης). Εάν, λοιπόν, το προβλεπόμενο από το παρόν άρθρο ποσοστό 60%, αναπροσαρμοστεί αναλογικά με την κράτηση, αυτό σημαίνει ότι για τους ασφαλισμένους του πρώην ΤΑΔΚΥ θα διαμορφωθεί σε 15% (!!!). Δηλαδή, ένας δημόσιος υπάλληλος με 35 χρόνια ασφάλισης θα πάρει εφάπαξ 29.925€, ενώ ένας δημοτικός υπάλληλος με τα ίδια χρόνια ασφάλισης θα πάρει εφάπαξ 10.500€ !!! Και αυτό με απόφαση του Δ.Σ. του φορέα, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, δηλαδή ούτε καν με υπουργική απόφαση. Μήπως θα πρέπει να επανεξεταστεί η συγκεκριμένη παράγραφος; Θεωρώ σημαντικό να αναφέρω, καθώς υπάρχουν όλα τα οικονομικά στοιχεία στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών & Κοινοτικών Υπαλλήλων, ότι με αναγωγή της εργοδοτικής εισφοράς ανά έτος και αριθμό ασφαλισμένων σε ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε ασφαλισμένο, το ύψος των εισφορών που καταβλήθηκαν ανά άτομο (εισφορά ασφαλισμένου επί των αποδοχών + εργοδοτική εισφορά) ανέρχεται περίπου στο ίδιο ύψος του ποσού της εισφοράς που καταβάλλει ένας δημόσιος υπάλληλος. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα, μετά τη μείωση 38% περίπου μεσοσταθμικά στο εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων και 6,19% στων δημοτικών υπαλλήλων, ο μέσος όρος του εφάπαξ και στις δύο κατηγορίες υπαλλήλων ανέρχεται στα ίδια επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι το εφάπαξ του ΤΑΔΚΥ ήταν πάντα περιορισμένο σε λογικά ύψη, ανάλογα δε με την οικονομική κατάσταση του ταμείου στο παρελθόν πολλές φορές είχε μειωθεί με βάση τη δυνατότητα που έδιναν οι καταστατικές του διατάξεις προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ταμείου. Από δε το έτος 2005 δεν έχει αυξηθεί, παρά το γεγονός ότι είχαν συσσωρευθεί αποθεματικά που ανέρχονταν σε 1 δις περίπου στο ενιαίο ταμείο πριν το διαχωρισμό των κλάδων του.