• Σχόλιο του χρήστη 'Μανώλης Τζουβελέκας' | 23 Ιουλίου 2016, 11:43

    Σχετικά με το υπο διαβούλευση σχέδιο Νόμου για την «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της» αναφέρονται ενδεικτικά τα ακόλουθα: - Δεν αναφέρεται πουθενά στο κείμενο του σχεδίου νόμου ο Ν. 4019/2011. Ο νέος νόμος συμπληρώνει/τροποποιεί καταργεί τον 4019; Πρέπει να γίνεται αναφορά κατά άρθρο που τροποποιείται ή καταργείται. Η νομοθετική παραγωγή όπως και η άσκηση κρατικής εξουσίας έχει συνέχεια. Οι διατάξεις στα άρθρα που είναι συνέχεια του Ν.4019 πρέπει να αναφέρονται ρητά. Ο νέος νόμος δεν αποτελεί νομοθετική παρθενογένεση, ακόμη και αν αυτός είναι ο επιθυμητός στόχος. - Παραμένει η νομική/νομικίστικη προσκόλληση, όπως και στον Ν.4019 και όχι η λειτουργική του απλοποίηση για τα υπάρχοντα/υποψήφια μέλη κοινωνικών επιχειρήσεων και τους φορείς και επιχειρήσεις κοινωνικής οικονομίας. - Καμία αναφορά στο πλουσιότατο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και επακόλουθη λειτουργική συναρμογή του. - Δεν ορίζεται πουθενά η Κοινωνική Επιχείρηση. Ξανά, ΚΟΙΝΣΕΠ, ΚΟΙΣΠΕ και οι νέοι Συνεταιρισμοί Εργαζομένων. Εμφανής η συνεταιριστική εικόνα της Κοινωνικής Οικονομίας αλλά δεν είναι μόνο αυτή. - Εφόσον θα αναπτυχθεί εργαλείο μέτρησης κοινωνικού αντικτύπου (εκ του μηδενός ή θα πατάει σε κάποιο από τα γνωστά στο εξωτερικό εργαλεία κοινωνικού αντικτύπου) γιατί δεν υπάρχει στους ορισμούς και ο «κοινωνικός αντίκτυπος»; - Δεν γίνεται αναφορά στις Δημόσιες Συμβάσεις Κοινωνικής Αναφοράς όπως στον 4019. Μόνο για προγραμματικές συμβάσεις όπως και στον Ν.4019. Η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων στην Εθνική της Στρατηγική έχει αναγάγει τις Δημόσιες Συμβάσεις Κοινωνικής Αναφοράς για τις Κοινωνικές Επιχειρήσεις ψηλά στην ατζέντα της. Συμβουλευτείτε τους για συνέργειες και αποτύπωση των Δ.Σ.Κ.Α. στο νέο νόμο. - Λόγω της σημαντικότητας και σπουδαιότητας της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας δεν είναι δυνατόν ο διοικητικός κρατικός και ρυθμιστικός βραχίονας να είναι ξανά, όπως και στον Ν. 4019 σε επίπεδο Τμήματος. Χρήζει αναβάθμιση σε επίπεδο Διεύθυνσης. Προτείνεται Διεύθυνση Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας. - Απλούστευση Διαδικασιών και ανασχεδιασμός υπαρχόντων διαδικασιών. Οι Κοινωνικές Επιχειρήσεις πρέπει να εξυπηρετούνται από σημεία μιας στάσης και ηλεκτρονικά με τη λιγότερη δυνατή γραφειοκρατική εμπλοκή. Απλά, ξεκάθαρα και λειτουργικά. Για όλες τις Κοινωνικές Επιχειρήσεις και Φορείς Κοινωνικής Οικονομίας (προϋπάρχουσες και υπό σύσταση). - Η υποχρεωτικότητα του ΓΕΜΗ κάνει τις διαδικασίες πιο γραφειοκρατικές και επίπονες. Να υπάρξει πρόβλεψη η λειτουργική εφαρμογή του νόμου για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία να μην καθίσταται δυσχερής, πιο δυσχερής από τον Ν. 4019/2011. - Στο άρθρο 26 δεν γίνεται αναφορά για τη δυνατότητα των Επιχειρήσεων Κοινωνικής Οικονομίας να συμμετέχουν στον Αναπτυξιακό Νόμο όπως ορίζεται σχετικά στο νέο Νόμο. Συνολικά θεωρώ ότι το Υπουργείο Εργασίας πρέπει να ξαναδεί το κείμενο του Νόμου πριν ακολουθηθούν οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες για ψήφιση και εφαρμογή του. Με εκτίμηση Μανώλης Τζουβελέκας Διδακτορικός Ερευνητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης Εντελώς ενδεικτικά για μια σφαιρική διεθνή εικόνα παρατίθενται πηγές: EMES Network http://emes.net/ OECD, JOB CREATION THROUGH THE SOCIAL ECONOMY AND SOCIAL ENTREPRENEURSHIP https://www.oecd.org/cfe/leed/130228_Job%20Creation%20throught%20the%20Social%20Economy%20and%20Social%20Entrepreneurship_RC_FINALBIS.pdf C a n a d i a n S o c i a l E c o n o m y R e s e a r c h P a r t n e r s h i p s Public Policy Trends and Instruments Supporting the Social Economy: International Experiences http://aloe.socioeco.org/IMG/pdf/International_Policy_Trends_for_the_SE_Feb_2010.pdf