• ΣΧΟΛΙΟ: Θεωρούμε ότι στην παράγραφο αυτή συντελείται ευθεία παραβίαση διατάξεων του εργατικού δικαίου και της εργατικής νομοθεσίας, αναιρείται η προβλεπόμενη από το ίδιο το Σχέδιο Νόμου δημοκρατική λειτουργία των φορέων Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας και αποτελεί σαφή παρέμβαση με την «απαγόρευση» στον τρόπο διαχείρισής τους. Επιπλέον καλούνται να λειτουργήσουν σε ένα διαχειριστικό περιβάλλον, δυσμενέστερο των συμβατικών ιδιωτικών επιχειρήσεων. Προφανώς και λόγω της ευρείας κλίμακας δραστηριοτήτων που μπορούν να αναπτύξουν οι φορείς αυτοί, δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθεί ο αριθμός και η εξειδίκευση των απαιτούμενων εργαζόμενων για ειδικές και συγκεκριμένες δραστηριότητες (π.χ. επιμόρφωση, εκπαίδευση, συμβουλευτική υποστήριξη, έρευνα, κ.α.). Υπό το πρίσμα αυτό γεννιούνται εύλογα ερωτήματα που πρέπει να προβλεφθούν και απαντηθούν, κατανοώντας παράλληλα απόλυτα την πρόθεση του νομοθέτη για την ενίσχυση της εξηρτημένης εργασίας. Ενδεικτικά: Μια ωριαία ή ολιγοήμερη (μικρότερη των 5 ημερών) μηνιαία απασχόληση ενός εξειδικευμένου στελέχους (π.χ. συμβούλου ή εκπαιδευτή), εφόσον τα μέλη του φορέα στερούνται αυτής της εξειδίκευσης και δεν μπορούν να την καλύψουν, γιατί να μην μπορεί να γίνει με την ανάθεση σύμβασης έργου και με ό,τι η νομοθεσία προβλέπει? (έκδοση Τίτλου Κτήσης Δαπάνης ή ΤΠΥ με παρακράτηση και απόδοση φόρων 23,6%). Αποτελεί και είναι σύννομη αυτή η διαδικασία απασχόλησης ή όχι ? Και αν ναι, γιατί να απαγορεύεται μόνο στους φορείς της Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας ? ΠΡΟΤΑΣΗ: Η διατύπωση της παραγράφου προτείνεται να έχει ως εξής: «Η απασχόληση των εταίρων – μελών της Κοιν.Σ.Επ. σε κύριους τομείς δραστηριότητας της Κοιν.Σ.Επ. θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας. Ο κύριος ή κύριοι τομείς δραστηριότητας προκύπτουν από το καταστατικό και τους ενεργούς κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας. Κατ’ εξαίρεση και σε πλήρως αιτιολογημένες ειδικές και εξειδικευμένες περιπτώσεις μικρής διάρκειας και κόστους, είναι δυνατή η ανάθεση έργου, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από την εργατική και φορολογική νομοθεσία».