• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Γεώργαρου' | 4 Δεκεμβρίου 2017, 21:59

    Ενα σοβαρό θέμα που έχει προκύψει στην πράξη είναι ότι η τοποθέτηση σε ανάδοχη οικογένεια δεν μπορεί να επιτευχθεί καθώς δεν προβλέπεται φορέας εποπτείας για τους ανήλικους που πρέπει ή μπορούν να τοποθετούνται απευθείας σε ανάδοχη οικογένεια, αμέσως μετά την απομάκρυνση από την φυσική οικογένεια με διάταξη του Εισαγγελέα Ανηλίκων (ιδίως σε βρέφη και νήπια) χωρίς να μεσολαβήσει ίδρυμα. Συνεπώς οι Διευθύνσεις Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειών πρέπει να είναι αρμόδιες και για τους ανήλικους οι οποίοι τοποθετούνται απευθείας σε ανάδοχες οικογένειες και όχι μόνο όταν η επιτροπεία ανατίθεται σε ίδρυμα. Επιπρόσθετα πολλά ιδρύματα δεν δέχονται να αναλάβουν την επιτροπεία των ανηλίκων και αναλαμβάνουν μόνο την επιμέλεια αυτών, κάτι που βέβαια συνηθίζουν να κάνουν και τα δικαστήρια. Στην περίπτωση αυτή τα παιδιά είναι σε ομηρία αφού και πάλι δεν προβλέπεται φορέας εποπτείας της αναδοχής που μπορεί νομικά να συναφθεί με δικαστική απόφαση. Π.χ. Δικαστήριο αφαιρεί την επιμέλεια από τους φυσικούς γονείς, αναθέτει την επιμέλεια σε ίδρυμα και την πραγματική φροντίδα σε ανάδοχη οικογένεια σύμφωνα με τα άρθρα 1532 και 1533 ΑΚ. Ποιός θα είναι εποπτεύον φορέας; Το εδάφιο προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής: β. Στις Διευθύνσεις Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειών για τους ανηλίκους των οποίων α) η επιμέλεια ή/και η πραγματική φροντίδα ανατίθεται με δικαστική απόφαση ή με εισαγγελική διάταξη σε ανάδοχη οικογένεια σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1532 και 1533 ΑΚ β) η επιμέλεια ανατίθεται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και η πραγματική φροντίδα σε ανάδοχη οικογένεια με δικαστική απόφαση ή με εισαγγελική διάταξη και γ) η επιτροπεία έχει ανατεθεί σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα κατά το άρ. 1600 του ΑΚ και για τις περιπτώσεις συμβατικών αναδοχών του άρθρου 10. Πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθεί η διάταξη αυτή διότι διαφορετικά τα ιδρύματα θα συνεχίσουν να φέρνουν εμπόδια και να δημιουργούν προσκόμματα στην υλοποίηση του θεσμού της αναδοχής, με την επίκληση νομοθετικού κενού.