• Σχόλιο του χρήστη 'Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού' | 8 Ιουνίου 2018, 10:15

    Οι Εισαγγελίες μετατρέπονται σε δικαστήρια με παράλληλη αύξηση των αρμοδιοτήτων και του ρόλου των Εισαγγελέων, οι οποίοι έχουν δηλώσει ξεκάθαρα ότι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας τέτοιας κατάστασης. Επιπλέον, οι Εισαγγελείς δεν επαρκούν για την διεκπεραίωση των αιτημάτων επιτροπείας καθώς ο αριθμός καταγεγραμμένων ασυνόδευτων σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΚΑ (τελευταία ενημέρωση 15/5/2018) είναι 3.400 σε όλη την Ελλάδα. Περαιτέρω οι Εισαγγελίες ούτε έχουν το προσωπικό, ούτε την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για να υποστηρίξουν τη διαμορφωθείσα κατάσταση. Προτείνεται, η ανάθεση της αρμοδιότητας ορισμού επιτρόπου σε έναν Εισαγγελέα Ανηλίκων ή κατά τόπον αρμόδιο Εισαγγελέα Πρωτοδικών όπου δεν υπάρχει Εισαγγελέας Ανηλίκων, ο οποίος θα είναι αποκλειστικά επιφορτισμένος με την διεκπεραίωση ζητημάτων που σχετίζονται με ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες, τουλάχιστον όσον αφορά τις περιφέρειες που εντοπίζονται οι περισσότεροι ασυνόδευτοι ανήλικοι, δηλαδή την Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, καθώς και τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου, όπως τη Χίο, τη Μυτιλήνη και τη Σάμο όπου και αποτελούν τα πρώτα κέντρα εντοπισμού. Οι συγκεκριμένοι Εισαγγελείς θα πρέπει να λάβουν ειδική εκπαίδευση στην παιδική προστασία και να καταρτίζονται συνεχώς σχετικά με τους προσφυγικούς πληθυσμούς και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των ανηλίκων, να έχουν πάντοτε μαζί τους διερμηνέα και προφανώς η ενασχόληση με τα θέματα ασυνόδευτων ανηλίκων να είναι η μόνη αρμοδιότητα που θα τους έχει ανατεθεί προκειμένου να έχουν ουσιαστικό ρόλο και να είναι σε θέση να κρίνουν το κατά πόσο κάποιος συγγενής είναι κατάλληλο πρόσωπο να οριστεί ως επίτροπος.