• Σχόλιο του χρήστη 'Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού' | 8 Ιουνίου 2018, 11:18

    Παρ. 1 : Είναι θετικό που γίνεται ρητή αναφορά στο βέλτιστο συμφέρον του παιδιού. Ωστόσο, δε δίνεται στο άρθρο 1647 ΑΚ (Άρθρο 1647 - Ακρόαση του ανηλίκου "Πριν από κάθε απόφαση οποιουδήποτε οργάνου της επιτροπείας, αυτό οφείλει, ανάλογα με την ωριμότητα του ανηλίκου, να ακούει και τη δική του γνώμη") η βαρύτητα που του πρέπει και η σημασία της συμμετοχής του παιδιού στη λήψη των αποφάσεων που το αφορούν. Επιπλέον, η φράση κατόπιν υποβολής αιτιολογημένης πρότασης από τον επίτροπο θα πρέπει να γραφεί ως εξής : « είτε κατόπιν υποβολής αιτιολογημένης πρότασης του επιτρόπου είτε κατόπιν πρωτοβουλίας του ανηλίκου». Παρ. 2 : Η διάταξη για τα πρότυπα διαδικασιών αξιολόγησης και καθορισμού του βέλτιστου συμφέροντος είναι λακωνική, τηλεγραφική και αόριστη και θα πρέπει τουλάχιστον να αναφέρει και να συμπεριλάβει τις οδηγίες που προβλέπονται στο Εγχειρίδιο του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FRA - European Union Agency for Fundamental Rights) με τίτλο : « Επιτροπεία για παιδιά τα οποία στερούνται τη γονική φροντίδα » έκδοση 2015, διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση : https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwin9PbvwbzYAhXoAJoKHQbIC6YQFggnMAA&url=http%3A%2F%2Ffra.europa.eu%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Ffra_uploads%2Ffra-2014-guardianship-children_el.pdf&usg=AOvVaw12vGWn9Sy0IGlOd1YYpnUU, σελίδα 81 επ.