• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Τζανάκος, Γ.Γ. ΕΛΕΤΕΑ' | 20 Νοεμβρίου 2019, 15:10

    3) Το άρθρο 4 περί προαιρετικής εφαρμογής των διατάξεων του νόμου σε ασφαλιστικές εταιρίες, αναφέρει ότι «σε περίπτωση ενεργοποίησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε δραστηριότητες επαγγελματικών συντάξεων», χωρίς να διευκρινίζεται αν και πότε είναι εφικτή μία τέτοια ενεργοποίηση και υπό ποιες προϋποθέσεις. Πρόκειται για άρθρο που έχει σαφή εφαρμογή στο πλαίσιο του δεύτερου πυλώνα ασφάλισης σε άλλες χώρες της ΕΕ αλλά είναι εκτός πλαισίου, και ως εκ τούτου, δείχνει αποκομμένο από την ελληνική πραγματικότητα των ΤΕΑ του υφιστάμενου νόμου 3029/2002. Πέρα από τις γενικές διατάξεις που ορίζει το άρθρο περί της εύλογης απαίτησης για διαχωρισμό των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού των επαγγελματικών συντάξεων από τις υπόλοιπες δραστηριότητες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, διανοίγονται κρίσιμα ζητήματα όπως για παράδειγμα: α. υπό ποιες προϋποθέσεις δύνανται ασφαλιστικές επιχειρήσεις να δημιουργούν ΤΕΑ; β. πρόκειται για ένα νέο είδος ΤΕΑ κερδοσκοπικού ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα; γ. η πρωτοβουλία σύστασης και η διακυβέρνηση τέτοιων νέου είδους ΤΕΑ, ανήκει στους κοινωνικούς εταίρους ή στον ασφαλιστικό πάροχο; δ. ποιο είναι το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Τράπεζας της Ελλάδος (αποκλειστικός μέχρι σήμερα επόπτης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων), της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, στον έλεγχο του διαχωρισμού των επαγγελματικών συντάξεων από τις υπόλοιπες δραστηριότητες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων; Η Ελληνική Ένωση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης θεωρεί τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα της επαγγελματικής ασφάλισης αδιαπραγμάτευτο και sine qua non για την υγιή ανάπτυξη του θεσμού. Οποιαδήποτε ρύθμιση που αφορά το άρθρο 4 απαιτεί μία πολυεπίπεδη (με αρκετούς εμπλεκόμενους) και ιδιαίτερη διαβούλευση, καθώς ενδέχεται να αλλοιώσει τον αρχικό προσανατολισμό του νομοθέτη, όπως διατυπώθηκε στον ιδρυτικό νόμο 3029/2002 στον οποίο άλλωστε κάνει ρητή αναφορά το σχέδιο νόμου.