• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΡΟΥΞΥΛΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ' | 31 Ιανουαρίου 2020, 00:25

    Αξιότιμε Κε Υπουργέ, Ήμουν ασφαλισμένος με πλήρη ασφάλιση από το 1989 έως και 23/9/2006 στον Ιδιωτικό Τομέα, ως μισθωτός (ασφάλιση ΙΚΑ) εργαζόμενος ως Οικονομολόγος Λογιστής με σχετικά καλές μικτές αποδοχές, άνω των 2.300,00 ευρώ μηνιαίως κατά μέσον όρο Στις 25-9-2006 διορίστηκα μετά από γραπτό ΑΣΕΠ ως καθηγητής Οικονομολόγος στην Δ/θμια Εκπαίδευση με αρκετά χαμηλότερες αποδοχές, οι οποίες παρέμειναν χαμηλές περίπου στα 1.100,00 μικτά λόγω και του παγώματος στα χρόνια των μνημονίων δηλ. οι μικτές αποδοχές μου μειώθηκαν κατά το ήμισυ, σε σχέση με τις αποδοχές μου στον ιδιωτικό τομέα. Λόγω, του ότι, τα περισσότερα χρόνια ήμουν μακριά από τον τόπο κατοικίας μου και την οικογένειά μου, με χαμηλό μισθό, έχοντας διπλά έξοδα συντήρησης κατοικιών και τριπλά αργότερα ( όταν σπούδαζα τον πρώτο μου παιδί), - αλλά και εξαιτίας των χαμηλών εισοδημάτων της συζύγου μου καθώς και προβλημάτων οικογενειακών και υγείας - και μη έχοντας ελπίδα να βρεθώ εντός ολίγων ετών στο Νομό μου με Μετάθεση - αναγκάστηκα να παραιτηθώ, και κάνοντας χρήση κάποιου ευνοϊκού νόμου για συνταξιοδότηση (25ετία με ανήλικο το 2011) συνταξιοδοτήθηκα 1-7-2015 Συνταξιοδοτήθηκα ως συνταξιούχος του Δημοσίου, αλλά η απόφαση συνταξιοδότησής μου εκδόθηκε εφαρμόζοντας το καθεστώς της διαδοχικής ασφάλισης. Έτσι ελήφθησαν υπόψη και οι μικτές μου αποδοχές του ιδιωτικού μου τομέα, που ήταν κατά το διπλάσιο και πλέον υψηλότερες από κείνες του Δημοσίου. Έρχεται τώρα ο Ν.4387/2016 γνωστός ως νόμος Κατρούγκαλου, και με τις αλλαγές που επέφερε, άλλαξε την ζωή μου προς το χειρότερο: 1) Δεν μπορούσα να εργαστώ ξανά στον ιδιωτικό τομέα, διότι η ποινή - 60% - περιορισμού της σύνταξής μου ήταν εξοντωτική 2) Επανυπολογίζει την σύνταξή μου με ένα ιδιόμορφο τρόπο που θα περιγράψω,- - περιορίζοντας την μικτή μου σύνταξη από 921,61 ευρώ σε 694,96 ευρώ με μια μεγάλη προσωπική διαφορά 226,65 ευρώ και ποσοστό μείωσης 25% περίπου. Ο πρώτος λόγος της «προσωπικής μου διαφοράς», είναι τα χαμηλά ποσοστά αναπλήρωσης του ν.4387/2016, που στην πλειοψηφία ισχύουν για τους περισσότερους συνταξιούχους και εδώ δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Ο δεύτερος όμως λόγος είναι σαφής και απολύτως άδικος για την περίπτωσή μου : Εντέλλεται ο ΕΦΚΑ να επανυπολογίσει την αρχική μου σύνταξη λαμβάνοντας υπόψη μόνο τον συντάξιμο μισθό μου στον Δημόσιο τομέα 1.204,80 ευρώ (όπως είχε αυτός διαμορφωθεί τον Οκτώβριο του 2011) βασιζόμενος στην υπουργική εγκύκλιο του Υφυπουργού Εργασίας Πετρόπουλου την Φ80000/ΟΙΚ.60258/1471 στις 23-12-2016, που θεωρεί συντάξιμες αποδοχές, μόνο αυτές του δημοσίου τομέα ως τελευταίου φορέα απονέμοντα την σύνταξη. Αποτέλεσμα του τρόπου αυτού είναι να σφαγιάζεται η ανταποδοτική μου σύνταξη. Επειδή λοιπόν διακρίνω ότι και ο δικός σας νόμος κινείται στα ίδια πλαίσια -προσπαθώντας βέβαια να διορθώσει κάποιες αδικίες - ερωτώ: Θεωρείτε δίκαιο να κρίνονται οι συντάξιμες αποδοχές λαμβάνοντας υπόψη μόνο τον τελευταίο μήνα ή κάποιο συγκεκριμένο μήνα, αντί των συντάξιμων αποδοχών όλου του ασφαλιστικού του βίου με τις αντίστοιχες εισφορές; Μπορεί μια κακή ή αντιθέτως μια καλή περίοδος στην ασφαλιστική ζωή ενός ασφαλισμένου, - αυτή και μόνο αυτή - να καθορίζει τις συντάξιμες αποδοχές του και να αδιαφορείτε για τις αυξημένες εισφορές τις οποίες κατέβαλε ο ασφαλισμένος; Εάν έχουν πρόβλημα οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ να υπολογίσουν όλο τον ασφαλιστικό βίο -που πιστεύω ότι θα ήταν πολύ πιο δίκαιο (εφόσον έτσι αποδεικνύεται τι εισφορές κατέβαλε κάποιος σε όλο τον ασφαλιστικό του βίο, άρα θα πρέπει να αμειφθεί αναλόγως) -, τουλάχιστον ας επανυπολογίσουν οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ τον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών (που υπόκεινται σε εισφορές) από 1/1/2002 (γιατί από τότε υπάρχουν μηχανογραφημένα στοιχεία παντού, και δεν χωράνε δικαιολογίες) μέχρι την ημέρα απονομής σύνταξης ( αποχώρησης λόγω συνταξιοδοτήσεως) στον ασφαλισμένο – εφαρμόζοντας την διαδικασία αυτή τόσο για τους νέους συνταξιούχους, όσο και για τους παλιούς συνταξιούχους πριν τον Νομ. Κατρούγκαλου (ν.4387/2016) Βέβαια το πιο σύνηθες είναι, οι περισσότεροι των δημοσίων υπαλλήλων με διαδοχική ασφάλιση, να είχαν χαμηλότερες αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα και αρκετά υψηλότερες στον Δημόσιο, άρα ο τρόπος αυτός επανυπολογισμού λειτούργησε προς το συμφέρον των περισσοτέρων συνταξιούχων του Δημοσίου με διαδοχική ασφάλιση. Ο τρόπος αυτός όμως είναι απολύτως άδικος για μένα και σε όσους ανήκουν στην ίδια κατηγορία με μένα, διότι ενώ απέδωσα, σε σχέση με πολλούς συναδέλφους μου – που είχαν τα ίδια χρόνια ασφάλισης και το ίδιο ηλικιακό όριο εξόδου - μεγαλύτερες ασφαλιστικές εισφορές, λαμβάνω δε, μετά τον επανυπολογισμό μικρότερη σύνταξη, διότι έτυχα χαμηλότερους μισθούς στην λήξη του ασφαλιστικού μου βίου, σε αντίθεση μ’ αυτούς τους συναδέλφους μου, που ξεκίνησαν με χαμηλούς μισθούς στον ιδιωτικό τομέα και κατέληξαν σε υψηλούς μισθούς στο Δημόσιο Για να διορθώσετε μια κατάφωρη αδικία (τον άδικο τρόπο επανυπολογισμού της σύνταξής μου), που αφορά την περίπτωσή μου, αλλά και όμοιες ενδεχομένως περιπτώσεις με την δική μου, σας προτείνω δύο λύσεις που είναι απλές στην εφαρμογή τους: 1ος προτεινόμενος τρόπος εφαρμογής Στο άρθρο 29 του νέου σας νόμου, που τροποποιεί το άρθρο 33 του ν.4387/2016 της παραγρ. 2, που αναφέρεται στον επανυπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους των καταβαλλόμενων συντάξεων και στο προσδιορισμό των «συντάξιμων αποδοχών», να προστεθεί διάταξη κατά την οποία να προβλέπεται, ότι για περιπτώσεις όμοιες με την δική μου, δηλ. «σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, όπου ο ασφαλισμένος ελάμβανε μεγαλύτερες μηνιαίες αποδοχές (που υπόκειντο σε εισφορές) κατά τον χρόνο εργασίας του, στον ιδιωτικό τομέα, από τον τελευταίο συντάξιμο μισθό του στον Δημόσιο Τομέα, τότε να υπάρχει συνυπολογισμός όλων των μηνιαίων αποδοχών του (που υπόκεινται σε εισφορές) από 1/1/2002 και εντεύθεν, προκειμένου να προσδιοριστεί ο συντάξιμος μισθός του» (δηλ. ο συντάξιμος μισθός να προκύπτει από τον μέσο όρο των μηνιαίων του αποδοχών από την 1/1/2002 μέχρι τον χρόνο αποχώρησής του, λόγω συνταξιοδοτήσεως) , όπως ακριβώς εφαρμόζεται ο προσδιορισμός των συντάξιμων αποδοχών στους νέους συνταξιούχους (μετά τον ν.4387/2016) στο άρθρο 28 του ν.4387/2016 Θα σας προτείνω μία δεύτερη ακόμα λύση, σε περίπτωση που δεν σας φαίνεται ικανοποιητικός ο πρώτος τρόπος, εφόσον απαιτεί άντληση μισθολογικών στοιχείων των ασφαλισμένων από το 2002 και εντεύθεν 2ος προτεινόμενος τρόπος εφαρμογής Μπορούμε να αντλήσουμε τα στοιχεία που θέλουμε από την ίδια αρχική απόφαση συνταξιοδότησης, στην οποία προσδιορίζονται και αναφέρονται αναλυτικά, πόσο είναι οι συντάξιμες αποδοχές (ή συντάξιμος μισθός) του πρώτου φορέα του Δημοσίου και πόσο είναι οι συντάξιμες αποδοχές του άλλου φορέα του Ιδιωτικού Τομέα ( ΙΚΑ ) Προτείνω επομένως να προστεθεί διάταξη (στο άρθρο 29, που τροποποιεί το άρθρο 33 του ν.4387/2016 της &2 που αναφέρεται στον επανυπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης και τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών) ως εξής: «σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, όπου ο ασφαλισμένος ελάμβανε μεγαλύτερες μηνιαίες αποδοχές κατά τον χρόνο εργασίας του στον Ιδιωτικό Τομέα, από τον τελευταίο συντάξιμο μισθό του στον Δημόσιο Τομέα, τότε ως συντάξιμος μισθός για τον επανυπολογισμό της σύνταξής του - να λαμβάνεται ο μέσος όρος κατ’ αναλογία των ετών και των συντάξιμων αποδοχών του κάθε φορέα βάσει του οποίου κανονίστηκε η αρχική σύνταξη του ασφαλισμένου» Αριθμητικό παράδειγμα: ασφαλισμένος με 240 μήνες (=20 έτη) στο ΙΚΑ χ 2.000,00 ευρώ μηνιαίες αποδοχές (με κρατήσεις) στον πρώτο φορέα = 480.000,00 ευρώ συνολικές αποδοχές με κρατήσεις στον 1ο φορέα ασφάλισης και 120 μήνες (=10 έτη) ασφάλισης στο Δημόσιο χ 1.000,00 ευρώ μηνιαίες αποδοχές (με κρατήσεις) στον δεύτερο φορέα = 120.000,00 ευρώ συνολικές αποδοχές με κρατήσεις στο 2ο φορέα ασφάλισης Άρα : Μέσος συντάξιμος μισθός λαμβάνοντας υπόψη και τους δύο φορείς = Σύνολο αποδοχών (με κρατήσεις) ασφαλιστικού βίου : Σύνολο μηνών ασφάλισης όλου του ασφαλιστικού βίου, δηλ. 600.000,00 ευρώ : 360 μήνες (30 έτη) = 1.666,67 ευρώ (συντάξιμος μισθός συνυπολογίζοντας και τους 2 φορείς ασφάλισης) Σας ευχαριστώ, είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία