• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΟΒΟΣ' | 6 Φεβρουαρίου 2020, 03:33

    Η 2η παράγραφος του αρ. 94 του Ν. 4387 έρχεται σε αντίθεση με την 1η παρ. του ίδιου άρθρου του ίδιου νόμου. Συγκεκριμένα βάσει της παρ. 1 του αρ. 94 "οι αιτήσεις συνταξιοδότησης βάσει των οποίων η καταβολή της σύνταξης, σύμφωνα με τις ισχύουσες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου διατάξεις, ανατρέχει σε χρόνο πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου" κρίνονται ως προς τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης των δικαιούχων κατά τους κανόνες που ίσχυαν σε κάθε φορέα κατά την 31η.12.2014. Αντίθετα, βάσει της παρ. 2 του ίδιου άρθρου, κριτήριο για τον καθορισμό του ύψους της προσωπικής διαφοράς αποτελεί η ημερομηνία υποβολής αίτησης συνταξιοδότησης και όχι η ημερομηνία αποχώρησης από την εργασία, χωρίς να λαμβάνεται έτσι υπόψη ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, βάσει ειδικότερων καταστατικών διατάξεων, η αίτηση συνταξιοδότησης μπορεί να έπεται χρονικά της διακοπής του επαγγέλματος - αποχώρησης από την εργασία. Έτσι για παράδειγμα, όπως ορθά επεξηγείται στο με αρ. πρωτ. Φ.80000 / οικ. 29713 / 779 του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ "για τους ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ που έχουν διακόψει το επάγγελμα μέχρι την ισχύ του ν.4387/2016 και υποβάλλουν αίτηση για συνταξιοδότηση λόγω γήρατος εντός της προβλεπόμενης τρίμηνης προθεσμίας, ανεξάρτητα εάν αυτή υποβληθεί πριν ή μετά την ισχύ του ν.4387/2016, ο υπολογισμός της σύνταξης γίνεται βάσει του προγενέστερου νομοθετικού πλαισίου". Ενώ αντίθετα, λόγω της ασυνέπειας της παρ. 2 ως προς το κριτήριο του χρονικού καθορισμού της αποχώρησης από την εργασία, εάν ένας ασφαλισμένος του ΤΣΜΕΔΕ διακόψει το επάγγελμα μέχρι την 31/12/2016 και υποβάλλει αίτηση για συνταξιοδότηση λόγω γήρατος εντός της προβλεπόμενης (από τις ισχύουσες καταστατικές διατάξεις του ΤΣΜΕΔΕ) τρίμηνης προθεσμίας θα λάβει ως προσωπική διαφορά το 1/3 της διαφοράς παλιάς-καινούριας σύνταξης και όχι το 1/2, όπως θα έπρεπε εάν η λογική της παρ. 1 ίσχυε και για τον καθορισμό του έτους βάσει του οποίου υπολογίζεται το ύψος της προσωπικής διαφοράς. ΣΥΝΕΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡ. 2 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 94 ΤΟΥ Ν. 4387 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΩΣΤΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ (2016, 2017 Ή 2018) ΚΑΤΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ Ο ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΕΝΟΣ ΔΙΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΦΟΣΟΝ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.