• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΛΙΑΣ ΚΟΡΑΚΙΔΗΣ' | 7 Φεβρουαρίου 2020, 10:28

    Κύριοι νομοθέτες Η ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ του πρώην ασφ. ταμείου ΤΣΜΕΔΕ καταργήθηκε από 1-1-2016 με το άρθρο 94 του Ν. 4387/2016 (ΦΕΚ Α85΄12-05-2016). Είχε προηγηθεί με τον Νόμο 3518 άρθρο 8 παράγραφος 2 η κατοχύρωση αυτοτελούς υπολογισμού του τμήματος αυτού στην Ειδική Προσαύξηση όσων είχαν υπερδεκαετή χρόνο ασφάλισης στον καταργούμενο Ε.Λ.Π.Π. Επομένως όσοι είχαν συμπληρώσει την 31.1.2007 υπερδεκαετή χρόνο ασφάλισης στον καταργούμενο Ε.Λ.Π.Π. είχαν αποκτήσει δικαίωμα αυτοτελούς υπολογισμού του τμήματος αυτού στην Ειδική Προσαύξηση με τις διατάξεις του Ν. 3518/2006. Επίσης η εσφαλμένη εφαρμογή του υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης εκ του κλάδου ΕΛΠΠ – Ειδικής Προσαύξησης του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 και των εφαρμοστικών του εγκυκλίων παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας και δημιουργείται καθεστώς άνισης μεταχείρισης μεταξύ των ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ Η ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ με χαρακτηριστικά αυτόνομης σύνταξης , που πέραν των εισφορών , εντάχθηκε στον Ν. 4387/16 με το άρθρο 30 σαν πρόσθετη εισφορά και στη συνέχεια με μία σειρά εγκυκλίων και ΚΥΑ δημιούργησε τον εσφαλμένο ασφαλιστέο συντάξιμο μισθό για την Ειδική που για μεν α) τους Παλαιούς είναι 1524,60 β) για τους νέους Ελ. Επαγγελματίες είναι κατά μέσον όρο 950 ευρώ και γ) για τους Μισθωτούς τελείως εσφαλμένα λαμβάνει υπόψη τον συντάξιμο μισθό της Κύριας σύνταξης 1800 -2000-2500 ευρώ που δεν έχει καμία σχέση με τον συντάξιμο μισθό της Ειδικής και επιβαρύνει τον ΕΦΚΑ και τον κρατικό Προυπολογισμό εσφαλμένα. Να τονισθεί ότι η ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ που έληξε 31/12/2015 δηλαδή προ του Ν.4387/16 και ότι όλοι ανεξαιρέτως πληρώνανε εισφορές επί του ιδίου Συντάξιμου Μισθού υποχρεωτικά ασφαλισμένοι, διέφεραν απλώς τα ποσοστά για τις εισφορές (12%,14%,19,33%). Η έννοια του μέσου τεκμαρτού ασφαλιστέου μισθού εμφανίζεται -και θεσπίζεται για πρώτη φορά με την παραπάνω ΚΥΑ 52331/1861 (ΦΕΚ Β’ 2379/12.07.2017). Αναφέρεται επίσης στο παρόν ασφαλιστικό νομοσχέδιο στο Αρθρο 29 με αναφορά στο Αρθρο 33 , όπου αναφέρει ότι ο συντάξιμος μισθός μπορεί να υπολογίζεται … με τεκμαρτά ποσά. Αποτέλεσμα αυτών των συνεχών λαθών είναι για τους Μηχανικούς Ε.Ε. να προκύπτουν ολέθριες περικοπές κατά 75% και για να γίνει αντιληπτό για 40 χρόνια στην ΕΙΔΙΚΗ αντί 1300 ευρώ μικτά να δίνονται σαν σύνταξη ποσά της τάξεως 300€. Το δίκαιο και η λογική λέει: Ο πολλαπλασιασμός επί ενός σταθερού συντάξιμου ασφαλιστέου τεκμαρτού ποσού (1524,60) για όλους ανεξαιρέτως τους Μηχανικούς Παλαιούς και Νέους για μία συνταξιοδοτική παροχή που έχει λήξει προ του Ν. 4387/16, σε συμφωνία με το σκεπτικό των αποφάσεων του ΣΤΕ , κατανέμει τίμια την παροχή της Ειδικής , αφού να λεχθεί ότι ο μισθωτός συλλέγει περισσότερες μονάδες ανταποδοτικής εισφοράς δηλαδή τον δεύτερο συντελεστή του γινομένου στη ρουτίνα υπολογισμού αφού αυτό γίνεται με 19,33% συντελεστή για τους μισθωτούς και όχι 12% συντελεστή που έχουν οι ΕΕ. Να τονισθεί ότι οι εισφορές υλοποιούνταν επί του ιδίου υποτιθέμενου (συντάξιμου) μισθού για όλους ανεξαιρέτως με το ίδιο ακριβώς σύστημα. Για αυτήν την περίπτωση στο σωστό δρόμο θα ήταν η έκδοση μεταβατικών Συνταξιοδοτικών αποφάσεων με βάσει το παραπάνω σκεπτικό που θα βελτίωνε την κατάσταση που με προχειρότητα και ολέθρια λάθη δημιούργησε το προηγούμενο καθεστώς . Η οδυνηρή περικοπή του 75% στην Ειδική Προσαύξηση , συνιστά ανεπίτρεπτη μείωση και όχι προστασία της σύνταξης, αντίθετη στο αίσθημα της προσδοκίας που είχε ο Μηχανικός πληρώνοντας τις εισφορές του επί 40 χρόνια και οδηγεί σίγουρα σε δικαστική προσφυγή. ευχαριστώ