• Σχόλιο του χρήστη 'ActionAid' | 26 Μαΐου 2021, 13:48

    Η συγκεκριμένη πρόβλεψη είναι κατ’ αρχήν ένα θετικό βήμα υπό την προϋπόθεση ότι το εν λόγω τμήμα θα διαθέτει τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα, το ανθρώπινο δυναμικό και θα λειτουργεί με διαφάνεια και ανεξαρτησία προκειμένου να διερευνά τις σχετικές καταγγελίες. Διαβάζοντας την πρόβλεψη αυτή σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας σε ανεξάρτητη αρχή, υπογραμμίζεται πως η αποτελεσματικότητα του έργου της αρχής εξαρτάται άμεσα από την εξασφάλιση εχεγγύων πραγματικής και ουσιαστικής ανεξαρτησίας και δεν θα πρέπει να καταλήξει να έχει απλά και μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα ή να καταστεί «προθάλαμος» της προσφυγής στη δικαιοσύνη. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψιν ότι τα εργαζόμενα/ απασχολούμενα πρόσωπα μπορούν να προσφεύγουν ακόμα στο αρμόδιο τμήμα του Συνηγόρου του Πολίτη, ο οποίος μέχρι σήμερα ενημερώνει σχετικά το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, θα έπρεπε να περιλαμβάνονται επιπρόσθετες προβλέψεις σχετικά τον τρόπο συνεργασίας και τον συντονισμό των δύο ανεξάρτητων αρχών ώστε να αποφεύγονται αλληλοεπικαλύψεις και καθυστερήσεις κατά τη διερεύνηση μιας καταγγελίας. Σκοπός είναι πάντα η ενθάρρυνση και η διευκόλυνση της καταγγελίας και όχι η πλοήγηση του θύματος σε ένα δαιδαλώδες σύστημα προστασίας. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στην έμφυλη βία, γνωρίζουμε ότι τα πρόσωπα καλούνται να καταθέσουν την εμπειρία τους πολλές φορές ενώπιον διαφορετικών αρχών, γεγονός που είναι επανατραυματικό και προκαλεί καθυστερήσεις. Ένα πρόσωπο που επιθυμεί να καταγγείλει μια συμπεριφορά που είναι βίαιη και παρενοχλητική δεν γνωρίζει εξ ορισμού όλα τα διαθέσιμα κανάλια και δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη ποιο είναι το πιο πρόσφορο. Για τον σκοπό αυτό, όταν εμπλέκονται περισσότερες αρχές, ο νόμος οφείλει να είναι σαφής αναφορικά με τη διαδρομή (“pathway”) που πρέπει να ακολουθηθεί. Επίσης, εσφαλμένα δεν γίνεται αναφορά στην εκπαίδευση και στην εξειδίκευση που οφείλουν να έχουν τα πρόσωπα που θα στελεχώνουν το συγκεκριμένο τμήμα.