• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ' | 27 Μαΐου 2021, 22:15

    Προτείνεται στο άρθρο 54, περί καθιέρωσης των χρονικών ορίων εργασίας, να εισαχθεί ρητή πρόβλεψη περί διατήρησης της ισχύος των ειδικών ρυθμίσεων χρονικών ορίων εργασίας που αφορούν τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου και προβλέπονται στους Εσωτερικούς Κανονισμούς Λειτουργίας. Η φύση του έργου που επιτελείται εμφανίζει ιδιαιτερότητες, γεγονός που έχει ήδη αναγνωρίσει ο νομοθέτης και εξ αυτού του λόγου έχει παράσχει εξουσιοδότηση για θέσπιση ειδικότερων ρυθμίσεων με έκδοση Εσωτερικών Κανονισμών Λειτουργίας (άρθρο 14 ν. 2963/2001). Ειδικότερα, η διάταξη να διαμορφωθεί ως εξής: Καθιερώνεται σε όλους ανεξαιρέτους τους κλάδους εργασίας και σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας η οκτάωρη ημερήσια, η σαρανταώρη εβδομαδιαία και η πενθήμερη εργασία. Διατάξεις νόμων και συλλογικών συμβάσεων εργασίας για εξαήμερη εβδομαδιαία εργασία ή για μικρότερο χρόνο εβδομαδιαίας ή ημερήσιας εργασίας δεν θίγονται. Ομοίως δεν θίγονται διατάξεις Εσωτερικών Κανονισμών Λειτουργίας των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, που έχουν εκδοθεί κατ' εφαρμογή του άρθρου 14 του ν. 2963/2001. Στο πλαίσιο διευθέτησης χρόνου εργασίας του άρθρου 41 του ν. 1892/1990 (Α' 101), ως πλήρης απασχόληση νοείται και η τετραήμερη εβδομαδιαία εργασία.