• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Χριστάκης' | 15 Ιουνίου 2021, 13:54

    1. Στις δράσεις για την αναπηρία επαναφέρετε το ζήτημα της λειτουργικότητας, κάτι που αποτελεί τροχοπέδη και απειλεί την σύγχρονη δικαιωματική προσέγγιση της αναπηρίας με βάση της διεθνείς συμβάσεις. Τι ακριβώς σκοπεύετε να κάνετε; 2.«Θεσμοθέτηση του Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία & Υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος «Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία» δεν δίνετε κανένα στοιχεία για τον αριθμό των ατόμων που αφορά το πιλοτικό πρόγραμμα. Η αγωνία των αναπήρων είναι μεγάλη να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα. Πότε θα ανακοινώσετε συγκεκριμένα πράγματα; 3.Αναφέρεται ότι «θα διερευνηθεί η σκοπιμότητα ύπαρξης τόσων πολλών επιδομάτων ως προς την οπτική της ενοποίησής τους» Αυτό θυμίζει πάρα πολύ τις οδηγίες των Θεσμών στη διάρκεια της μνημονιακής περιόδου που μιλούσαν για «εξορθολογισμό» και «συνένωση» παροχών, εννοώντας μείωση του συνολικού ύψους των παροχών μέσω της ενοποίησής τους, αγνοώντας ή αδιαφορώντας για το αποδεδειγμένα επιβαρυμένο κόστος ζωής των αναπήρων (3πλάσιο ενός μέσου πολίτη). 4. Υπάρχει δράση της ΕΣΚΕ που αναφέρεται σε «εργασία και απασχόληση για όλους τους ανάπηρους». Αυτό με τη σημερινή ανεργία, που έχει εκτοξευτεί λόγω πανδημίας είναι ουτοπικό, αν όχι υποκριτικό. Χρειάζεται πολύ πιο συγκεκριμένα μέτρα κινήτρων και αντικινήτρων για τους εργοδότες ώστε να απασχολήσουν άτομα με αναπηρία, κι αυτά η ΕΣΚΕ δεν τα διευκρινίζει. 5.Σε ό,τι αφορά στα παιδιά με αναπηρία τη ΕΣΚΕ αναφέρεται πολύ συχνά σε ένα «προσβάσιμο σύστημα εκπαίδευσης και πρόγραμμα δια βίου μάθησης». Υποτιμάτε έτσι την έννοια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης αφού είναι δεδομένο ότι 75% των ανάπηρων παιδιών πηγαίνει στα κοινά σχολεία. Το μεγαλύτερο βάρος πρέπει να δοθεί στην ένταξη των παιδιών με αναπηρία στο εκπαιδευτικό σύστημα για όλους και να προβλεφθούν όλες εκείνες οι μετατροπές στο διδακτικό προσωπικό, τους χώρους, τους ειδικά εκπαιδευμένους νοσηλευτές και εκπαιδευτικούς βοηθούς μέσα στην τάξη ώστε τα ανάπηρα παιδιά να μπορούν να συμμετέχουν πλήρως στην εκπαίδευση ισότιμα με τα μη ανάπηρα παιδιά