• Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναγνωρίζεται η σημασία της προσχολικής αγωγής για την ανάπτυξη βρεφών και νηπίων με την εισαγωγή στους βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ενός ολιστικού προγράμματος, τόσο από πλευράς παιδαγωγικής όσο και έγκαιρης διάγνωσης για αναπτυξιακές ή άλλες δυσχέρειες ή αναπηρίες, βλέψεις που, μεταξύ άλλων, προσιδιάζουν ή/και προετοιμάζουν τη μετάβαση σε υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης, εφόσον απαιτείται. Είναι γνωστό πως η απουσία επαρκούς θεσμικού πλαισίου για τα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και η συνεπαγόμενη αναγκαιότητα αποκατάστασης της έλλειψης αυτής, υπαγόρευσε την πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, για τη δημιουργία και εφαρμογή σύγχρονου και αποτελεσματικού θεσμικού πλαισίου για το πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης, με υπεύθυνο φορέα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και εμπλεκόμενους φορείς: (α) το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (το οποίο συμβάλλει στον τομέα αυτό στην προσχολική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ή 5 ετών) και (β) το Υπουργείο Υγείας (το οποίο στο παρόν αλλά και διαχρονικά καλύπτει συγκεκριμένες κατηγορίες παρεμβάσεων – πράξεων ειδικής αγωγής λ.χ. εργοθεραπεία, λογοθεραπεία κ.λπ, ως τη μοναδική επιλογή των οικογενειών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με αναπηρία, προκειμένου να υποστηριχθούν στα πρώτα χρόνια της ζωής τους). Εκτιμάται, συνεπώς, ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα πρέπει, με σκοπό τη βελτίωση του σχεδιασμού και της εφαρμογής του προγράμματος αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων, να διασφαλίσουν τις απαραίτητες συνέργειες μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων (και ενδεχομένως και λοιπών δομών που υλοποιούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, κυρίως για ηλικίες 0-6 ετών, όπως τα Κ.Δ.-Η.Φ.), πρόθεση που στο περιεχόμενο του νομοθετήματος διακρίνεται περιοριστικά στην πρόβλεψη για τη συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (άρθρο 15).