ΜΕΡΟΣ Β’ – Διατάξεις για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη» – Άρθρο 11 Πρόγραμμα βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών «Κυψέλη»

  1. Στο σύνολο των δημοτικών, ιδιωτικών και δημόσιων, βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Κυψέλη», το οποίο έχει ως στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των σταθμών και την τακτική και έγκαιρη αξιολόγηση της ανάπτυξης και της προόδου των βρεφών και των νηπίων.
  2. Το πρόγραμμα «Κυψέλη» εισάγει ενιαίες ποιοτικές προδιαγραφές και κατευθύνσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των βρεφών και των νηπίων και ενδυναμώνει τη σχέση μεταξύ της οικογένειας και του σταθμού.
  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 18:36 | Κωνσταντίνος Πετρογιάννης

    Σχετικά με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις και τις σχετικές διατάξεις επισυνάπτεται ο σύνδεσμος της Απόφασης της 17ης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης (2/9/2021) του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΤΑΦΠΠΗ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με θέμα “Διαπιστώσεις και προβληματισμοί σχετικά με «Το νέο πλαίσιο για την προσχολική αγωγή των παιδιών 0-4 στην Ελλάδα» και τις Διατάξεις του Σχέδιου Νόμου για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη»:

    https://ecec.uniwa.gr/announcements/apofasi-tis-17is-ektaktis-genikis-syneleysis-2-9-2021-toy-tmimatos-agogis-frontidas-stin-proimi-paidiki-ilikia-tafppi-toy-panepistimioy-dytikis-attikis-me-thema-diapistoseis-kai-provlimati/

    https://ecec.uniwa.gr/wp-content/uploads/sites/78/2021/09/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%9D%CE%B5%CE%BF-%CE%A0%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BF.pdf

    Ο Πρόεδρος του ΤΑΦΠΠΗ
    Καθηγητής, Κωνσταντίνος Πετρογιάννης

  • Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναγνωρίζεται η σημασία της προσχολικής αγωγής για την ανάπτυξη βρεφών και νηπίων με την εισαγωγή στους βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ενός ολιστικού προγράμματος, τόσο από πλευράς παιδαγωγικής όσο και έγκαιρης διάγνωσης για αναπτυξιακές ή άλλες δυσχέρειες ή αναπηρίες, βλέψεις που, μεταξύ άλλων, προσιδιάζουν ή/και προετοιμάζουν τη μετάβαση σε υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης, εφόσον απαιτείται.
    Είναι γνωστό πως η απουσία επαρκούς θεσμικού πλαισίου για τα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και η συνεπαγόμενη αναγκαιότητα αποκατάστασης της έλλειψης αυτής, υπαγόρευσε την πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, για τη δημιουργία και εφαρμογή σύγχρονου και αποτελεσματικού θεσμικού πλαισίου για το πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης, με υπεύθυνο φορέα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και εμπλεκόμενους φορείς: (α) το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (το οποίο συμβάλλει στον τομέα αυτό στην προσχολική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ή 5 ετών) και (β) το Υπουργείο Υγείας (το οποίο στο παρόν αλλά και διαχρονικά καλύπτει συγκεκριμένες κατηγορίες παρεμβάσεων – πράξεων ειδικής αγωγής λ.χ. εργοθεραπεία, λογοθεραπεία κ.λπ, ως τη μοναδική επιλογή των οικογενειών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με αναπηρία, προκειμένου να υποστηριχθούν στα πρώτα χρόνια της ζωής τους).
    Εκτιμάται, συνεπώς, ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα πρέπει, με σκοπό τη βελτίωση του σχεδιασμού και της εφαρμογής του προγράμματος αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων, να διασφαλίσουν τις απαραίτητες συνέργειες μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων (και ενδεχομένως και λοιπών δομών που υλοποιούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, κυρίως για ηλικίες 0-6 ετών, όπως τα Κ.Δ.-Η.Φ.), πρόθεση που στο περιεχόμενο του νομοθετήματος διακρίνεται περιοριστικά στην πρόβλεψη για τη συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (άρθρο 15).

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 08:11 | Home-Start Ελλάς

    Είναι σημαντικό να τονιστεί η σημασία της συμμετοχής και ενδυνάμωσης των γονιών στην πρώιμη παιδική ηλικία με τη συστηματική συνεργασία του σταθμού με τους γονείς αλλά και ειδικά εστιασμένες δράσεις σε γονείς.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 03:33 | ΣΟΦΙΑ Β

    Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις το σύστημα θα δώσει άμεσες λύσεις στα σημεία πόνου που αφορούν την παιδεία. Πρέπει να δοθεί λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή. Να προσλάβουν δασκάλους ειδικής αγωγής. Να είναι οργανωμένοι ώστε να μην έχουν έλλειψη σε περίπτωση παράλληλης στήριξης. Είναι κρίμα στην Ελλάδα να έρχονται σε δεύτερη μοίρα τα ΑΜΕΑ.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2021, 19:59 | Κωνσταντίνος Πετρογιάννης

    Επισυνάπτεται ο σύνδεσμός της απόφασης της 17ης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης(2/9/2021)του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΤΑΦΠΠΗ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με θέμα «Διαπιστώσεις και προβληματισμοί σχετικά με «Το νέο πλαίσιο για την προσχολική αγωγή των παιδιών 0-4 στην Ελλάδα» και τις Διατάξεις του Σχέδιου Νόμου για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη»»

    https://ecec.uniwa.gr/announcements/apofasi-tis-17is-ektaktis-genikis-syneleysis-2-9-2021-toy-tmimatos-agogis-frontidas-stin-proimi-paidiki-ilikia-tafppi-toy-panepistimioy-dytikis-attikis-me-thema-diapistoseis-kai-provlimati/

    https://ecec.uniwa.gr/wp-content/uploads/sites/78/2021/09/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%9D%CE%B5%CE%BF-%CE%A0%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BF.pdf

    Ο Πρόεδρος του ΤΑΦΠΠΗ
    Καθηγητής Κωνσταντίνος Πετρογιάννης

  • Μέρος Β: Άρθρα 11-18: Γενικό σχόλιο
    Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναγνωρίζεται η σημασία της προσχολικής αγωγής για την ανάπτυξη βρεφών και νηπίων με την εισαγωγή στους βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ενός ολιστικού προγράμματος, τόσο από πλευράς παιδαγωγικής όσο και έγκαιρης διάγνωσης για αναπτυξιακές ή άλλες δυσχέρειες ή αναπηρίες, βλέψεις που, μεταξύ άλλων, προσιδιάζουν ή/και προετοιμάζουν τη μετάβαση σε υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης, εφόσον απαιτείται.
    Είναι γνωστό πως η απουσία επαρκούς θεσμικού πλαισίου για τα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και η συνεπαγόμενη αναγκαιότητα αποκατάστασης της έλλειψης αυτής, υπαγόρευσε την πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, για τη δημιουργία και εφαρμογή σύγχρονου και αποτελεσματικού θεσμικού πλαισίου για το πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης, με υπεύθυνο φορέα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και εμπλεκόμενους φορείς: (α) το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (το οποίο συμβάλλει στον τομέα αυτό στην προσχολική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ή 5 ετών) και (β) το Υπουργείο Υγείας (το οποίο στο παρόν αλλά και διαχρονικά καλύπτει συγκεκριμένες κατηγορίες παρεμβάσεων – πράξεων ειδικής αγωγής λ.χ. εργοθεραπεία, λογοθεραπεία κ.λπ, ως τη μοναδική επιλογή των οικογενειών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με αναπηρία, προκειμένου να υποστηριχθούν στα πρώτα χρόνια της ζωής τους).
    Εκτιμάται, συνεπώς, ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα πρέπει, με σκοπό τη βελτίωση του σχεδιασμού και της εφαρμογής του προγράμματος αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων, να διασφαλίσουν τις απαραίτητες συνέργειες μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων (και ενδεχομένως και λοιπών δομών που υλοποιούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, κυρίως για ηλικίες 0-6 ετών, όπως τα Κ.Δ.-Η.Φ.), πρόθεση που στο περιεχόμενο του νομοθετήματος διακρίνεται περιοριστικά στην πρόβλεψη για τη συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (άρθρο 15).