• 3. Άρθρο 29 «Υλοποίηση προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία» - Ο τίτλος του άρθρου να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «Άρθρο 29 Υλοποίηση Υπηρεσίας Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία». -Οι παρ. 1, 3 και 4 να τροποποιηθούν/συμπληρωθούν ως ακολούθως: 1. Η εκτίμηση των εξατομικευμένων αναγκών των ατόμων με αναπηρία γίνεται από Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης διεπιστημονικού χαρακτήρα, στις οποίες συμμετέχουν επίσης άτομα με αναπηρία που ορίζει η Ε.Σ.Α.μεΑ., οι οποίες αξιολογούν σύμφωνα με καθορισμένα κριτήρια και εργαλεία την ανάγκη, τη διάρκεια και την περιοδικότητα παροχής της εξατομικευμένης προσωπικής βοήθειας. Στους αιτούντες παρέχεται το δικαίωμα ένστασης επί της απόφασης της Επιτροπής. Δεν μπορούν να συμμετέχουν στις προαναφερθείσες Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης άτομα με ή χωρίς αναπηρία που δραστηριοποιούνται στον τομέα της παροχής υπηρεσιών προσωπικού βοηθού για άτομα με αναπηρία. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας, και σε συνεργασία με την Ε.Σ.Α.μεΑ., καθορίζονται τα επιστημονικά και άλλα προσόντα των μελών των Ειδικών Επιτροπών Αξιολόγησης, η σύνθεσή τους και ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο, τεχνικό και λεπτομερειακό θέμα για τη λειτουργία τους. Με όμοια απόφαση γίνεται η συγκρότηση των Επιτροπών αυτών. […] 3. Καταρτίζεται ηλεκτρονικό Μητρώο Παροχών Υπηρεσίας Προσωπικού Βοηθού, το οποίο τηρείται στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας. Το εν λόγω μητρώο πληροί τις προδιαγραφές προσβασιμότητας που η υφιστάμενη νομοθεσία ορίζει. […] 4. Συστήνεται και λειτουργεί στον ΟΠΕΚΑ πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης των αιτημάτων λήψης της υπηρεσίας του Προσωπικού Βοηθού και των αιτήσεων των ενδιαφερομένων να ενταχθούν στο Μητρώο Παρόχων Υπηρεσίας Προσωπικού Βοηθού της παρ. 3 του παρόντος, το οποίο διασυνδέεται με τα Κέντρα Κοινότητας του άρθρου 4 του ν.4445/2016 (Α΄236), καθώς και με άλλα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και του δημόσιου τομέα. Το εν λόγω πληροφοριακό σύστημα πληροί τις προδιαγραφές προσβασιμότητας που η υφιστάμενη νομοθεσία ορίζει. […]». Αιτιολόγηση: Οι προτεινόμενες συμπληρώσεις στην παρ. 1 βασίζονται στο Πόρισμα της Ομάδας Εργασίας για τον Προσωπικό Βοηθό, στο οποίο αναφέρεται το εξής: «Προτείνεται η συγκρότηση νέων Ειδικών Επιτροπών Αξιολόγησης (διεπιστημονικού χαρακτήρα με συμμετοχή και ατόμων με αναπηρία ή των αντιπροσωπευτικών οργανώσεων τους) οι οποίες θα εκτιμούν βάσει καθορισμένων κριτηρίων και εργαλείων την ανάγκη και το χρόνο (ώρες την ημέρα ή την εβδομάδα) παροχής εξατομικευμένης προσωπικής βοήθειας. Επιπρόσθετα, πρέπει να παρέχεται στους δυνητικά ωφελούμενους η δυνατότητα υποβολής ένστασης επί του αποτελέσματος» (βλ. σελ. 53). Η προτεινόμενη συμπλήρωση ως προς τον περιορισμό στη συμμετοχή στις Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης διεπιστημονικού χαρακτήρα εξασφαλίζει την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων. Η συνεργασία για την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με την Ε.Σ.Α.μεΑ., η οποία αποτελεί την πιο αντιπροσωπευτική οργάνωση του αναπηρικού κινήματος της χώρας, επιβάλλεται από την παρ. 3 του άρθρου 4 «Γενικές Υποχρεώσεις» της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες. Οι προτεινόμενες συμπληρώσεις στις παρ. 3 και 4 βασίζονται στις απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσία για την ηλεκτρονική προσβασιμότητα (βλ. ν.4488/2017-παρ. 1 άρθρου 61, ν.4272/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις»-Κεφάλαιο Η΄ και παρ. 27, 28 και 30 του άρθρου 107, με το οποίο εισάγονται ρυθμίσεις για την προσβασιμότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές για φορητές συσκευές των οργανισμών του δημόσιου τομέα προκειμένου οι υπηρεσίες τους να καταστούν προσβάσιμες στα άτομα με αναπηρία) και στην κατευθυντήρια αρχή «κατάργηση των αποκλεισμών και καθολική προσβασιμότητα» της «Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025».