• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΩ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ' | 6 Ιανουαρίου 2022, 20:37

    Η Εθνική Στρατηγική μεταφέρει, χωρίς να προσαρμόζει στην ελληνική πραγματικότητα, τους στόχους της ΕΕ. Αλλά εμείς είμαστε πολύ πίσω σε πάρα πολλά θέματα της καθημερινής ζωής των Ρομά. Κι από την άλλη, βλέπω ότι δεν έχουμε ακριβή στοιχεία στους ποσοτικούς στόχους ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε ή να μειώσουμε τα ποσοστά, καλυτερεύοντας τη ζωή των Ελλήνων Ρομά. Τα στοιχεία που βασιζόμαστε είναι του 2016, πολύ παλιά. Στο μεσοδιάστημα δείκτες του γενικού πληθυσμού, όπου όμως συμπεριλαμβάνονται και οι Ρομά, όπως η φτώχεια, η παιδική φτώχεια, η ανεργία, έχουν μειωθεί σημαντικά. Άρα, η βάση όπου στηρίζονται όλες οι δράσεςι και οι δείκτες αξιολόγησης είναι ανεδαφικά. Και στους τέσσερις άξονες, η συντριπτική πλειοψηφία των δράσεων, (κοντά στο 90%) αφορούν τον γενικό πληθυσμό. Σε μια ειδική στρατηγική αυτό είναι λάθος και ανεξήγητο. Από την άλλη, μεταφέροντας αυτούσιες τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής, φθάνουμε σε σημεία αστειότητας. Όταν 74 οικισμοί είναι με παραπήγματα, μέσα στις λάσπες, χωρίς τρεχούμενο νερό και αποχέτευση, όταν οι οικογένειες δεν έχουν να φάνε, δράσεις όπως η ενημέρωσης των οικογενειών για την υγιεινή διατροφή και τη σημασία της άσκησης, η διεξαγωγή έρευνας για τις διατροφικές συνήθειες του πληθυσμού Ρομά, η προαγωγή της πρόληψης κατά του καπνίσματος, μοιάζουν ανέκδοτο. Το ίδιο και το να μιλάμε για την ενημέρωση για τις υποχρεώσεις των παρόχων του ηλεκτρικού ρεύματος ή το πρόγραμμα "εξοικονομώ", ή και για τον ψηφιακό αλφαβητισμό των Ρομά όταν στους περισσότερους καταυλισμούς το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν κανοικές ηλεκτρικές παροχές και γίνονται ρευματοκλοπές, πολλές από τις οποίες οδηγούν ως και στο θάνατο. Και πώς μιλάμε για συμπεριληπτική εκπαίδευση, όταν ξέρουμε καλά ότι, αν τα Ρομανάκια δεν έχουν νερό να ππλυθούν και καθαρά ρούχα να φορέσουν για να πάνε σχολείο, τα μη Ρομά παιδιά δεν τα δέχονται και δεν τα αφομοιώνουν, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουν το σχολείο;