• Σχόλιο του χρήστη 'ΡΟΜΑ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ' | 8 Ιανουαρίου 2022, 13:33

    ΠΥΛΩΝΑΣ Ι. «Πρόληψη και καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού των Ρομά» ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ 1. Αύξηση του 50% ΚΕΑ + ΕΚΑ 2. Αλλαγή Κριτήριων του ΚΕΑ + ΕΚΑ 3. Αύξηση του επιδόματος τέκνων χωρίς εισοδηματικά κριτήρια 4. Κάρτα προμήθειας τροφίμων σε όλους τους Ρομά και όχι ΤΕΒΑ 5. Επιδότηση 100% για ίδρυση επιχειρήσεων σε νέους Ρομά 6. Έκδοση άδειας για λαϊκές αγορές Για να μειωθεί η φτώχεια στους οικισμούς Ρομά 1. Προσλήψεις δημοτών Ρομά σε κοινωφελούς εργασία στους δήμους χωρίς εκπαιδευτικά κριτήρια. 2. Προσλήψεις πολιτών Ρομά σε κοινωφελούς εργασία στις περιφέρειες χωρίς εκπαιδευτικά κριτήρια. 3. Προσλήψεις Ρομά σε ειδικά προγράμματα στα νοσοκομεία 4. Προσλήψεις διαμεσολαβητών Ρομά σε δημοσιές και κοινωνικές υπηρεσίες ( πρόνοια, αστυνομία και δικαστικές αρχές) 5. Επιδοτήσεις ίδρυσης επιχειρήσεων μέσα στους οικισμούς 6. Επιδότηση σε επιχειρήσεις μη Ρομά για πρόσληψη νέων Ρομά αποφοίτων λυκείου 7. Άδειες πλανόδιου εμπορίου για όλη την επικράτεια 8. Επιδότηση εργασίας στους αγρότες σε αγροτικές δουλειές για πρόσληψη εργατών γης Ρομά + το ένσημο 5% 9. Πρι - μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ στο δημόσιο τομέα. 10. Νομιμοποίηση των Τσιγγάνικων επαγγελμάτων 11. Θετική διάκριση μέτρου για πρόσληψη επιστημόνων Ρομά σε δημόσιες υπηρεσίες ΠΥΛΩΝΑΣ ΙΙ. «Ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης των Ρομά σε βασικές υπηρεσίες και αγαθά» 1. Ειδική θέση αντιδημαρχια για θέματα Ρομά 2. Ειδική γραμματεία Ρομά που θα αποτελείτε από επιστήμονες Ρομά 3. Ειδική θέση αντι - περιφερειάρχη για θέματα Ρομά 4. Εθνικό συμβούλιο παρά το πρωθυπουργό για σχεδιασμο της εθνικής στρατηγικής των Ρομά 5. Μοριοδότηση δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων καθώς και βουλευτών για είσοδο των Ρομά στα κέντρα λήψης αποφάσεων 6. Ειδικό ταμείο ανάπτυξης για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ρομά που θα υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικών 7. Ανεξάρτητη αρχή (Ν.Π.Δ.Δ) για θέματα Ρομά όπως π.χ το Πράσινο Ταμείο ΠΥΛΩΝΑΣ ΙΙΙ. «Πρόληψη και καταπολέμηση των στερεοτύπων και των διακρίσεων σε βάρος των Ρομά» 1. Εισαγωγή στα πανεπιστήμια μαθητών Ρομά με το 10% ανά φύλο 2. Εισαγωγή στα πανεπιστήμια με εξετάσεις χαμηλής κλίμακας και μειωμένης ύλης 3. Επιδότηση και υποτροφίες μαθητών Ρομά που θα εισαχθούν στα πανεπιστήμια 4. Κατάργηση των αμιγώς Τσιγγάνικων Σχολείων 5. Κυρώσεις και τιμωρίες στους γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο 6. Δημιουργία κινήτρων για τακτική φοίτηση μέσα από ειδικά σχολικά επιδόματα 7. Πρόσληψη διαμεσολαβητών Ρομά στα σχολεία ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΡΑΣΕΙΣ Α. Ανάδειξη του Τσιγγάνικου πολιτισμού 1. Παραστάσεις Καραγκιόζη και κουκλοθέατρο στους Τσιγγάνικους Οικισμούς 2. Εργαστήρια εκμάθησης κατασκευής εικόνων του θεάτρου Σκιών σε παιδιά, εφήβους και νέους Ρομά. Οργάνωση παραστάσεων από άτομα που προέρχονται από τη Τσιγγάνικη κοινότητα 3. Θεατρικές Παραστάσεις και κινηματογραφικές προβολές 4. Σχεδιασμός θεατρικής Τσιγγάνικης Παράστασης με θεματολογία από τα βιώματα της ζωής των Ρομά 5. Ξεναγήσεις σε μουσεία, πινακοθήκες και αρχαιολογικούς χώρους 6. Πανελλήνιος καλλιτεχνικός, μουσικός και χορευτικός διαγωνισμός παιδιών Ρομά από όλους τους Τσιγγάνικους Οικισμούς της Ελλάδας 7. Καταγραφή τσιγγάνικων παραμυθιών και παρουσίαση βιβλίου σε διάφορα φεστιβάλ και εκδηλώσεις Β. Καταγραφή της Τσιγγάνικης γλώσσας - Περιγραφή της πρότασης - Τσιγγάνικο Λεξικό - Τσιγγάνικη Γραμματική - Τσιγγάνικο Συντακτικό - Τσιγγάνικοι Διάλογοι - Τσιγγάνικο Αλφάβητο Μελέτη για την ιστορία των Ελλήνων Ρομά μέσα από το λεξικό. Γ. Η ζωή, τα βιώματα και ιστορία των Ρομά μέσα από τα Τσιγγάνικα παραμύθια – ο άγνωστος πολιτισμός των Ρομά • Τα Τσιγγάνικα Παραμύθια στη Τεχνολογία και στα Social Media • Καταγραφή Τσιγγάνικης Ιστορίας μέσα από τα Παραμύθια • Έρευνα στους Τσιγγάνικους Οικισμούς • Πιλοτική Μελέτη: Ιστορική προέλευση των Τσιγγάνικων Παραμυθιών Δ. Κοινωνική Ένταξη των Ρομά και Ευαισθητοποίηση των Μπαλαμε μέσα από την ανάδειξη του Τσιγγάνικου Περιοδικού • Κυκλοφορία και Διανομή σε Ε.Ε και Τσιγγάνικους οικισμούς • Συμμετοχές θέσεις και φεστιβάλ περιοδικών από τους Ρομά • Το περιοδικό των Ρομά στα social media • Διαγωνισμός και ανάδειξη νέων μικρών και μεγάλων συγγραφέων Ρομά • Μύθοι και αλήθειες για τους Ρομά Ε. Επιχορήγηση Κατασκήνωσης για παιδιά Ρομά στους Τσιγγάνικους συλλόγους Προετοιμασία γνωριμίας με τους υπευθύνους της κατασκήνωσης και μεθοδικότητα κοινής συνύπαρξης παιδιών Ρομά και Μπαλαμέ στις κατασκηνώσεις - ομαδικότητα - δημιουργικότητα - συνεργασία Απαραίτητος εξοπλισμός υλικοτεχνικής υποδομής για τις δραστηριότητες και τις δράσεις της κατασκήνωσης Αναγκαίος ειδικός εξοπλισμός εργαστήριων Α. Μουσικό Εργαστήρι Β. Εργαστήρι Υπολογιστών Γ. Εργαστήρι επεξεργασίας Φωτογραφίας και βίδεο. Δ. Εργαστήρι Καλλιτεχνικών και θεάτρου Ε. Εργαστήρι καλαθοπλεχτικής 7. Παράλληλες υποστηριζόμενες δραστηριότητες Αθλητισμός Θαλάσσια παιχνίδια Εξορμήσεις στο δάσος και στο βουνό Ζ. Μείωση σχολικής διαρροής και αποτυχίας μαθητών Ρομά, επανένταξη ενηλίκων στο εκπαιδευτικό σύστημα και εισαγωγή Τσιγγανό-παίδων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΤΣΙΓΓΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Παρέμβαση σε: Α) γονείς και κηδεμόνες Ρομά Δημιουργία Σχολή Γονέων Β) μαθητές Ρομά Δημιουργία Κέντρο Μελέτης Παράλληλες και υποστηριζόμενες δράσεις και δραστηριότητες κοινωνικής ένταξης Τσιγγάνικου Μαθητικού Πληθυσμού Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Εσπερινό Λύκειο 1.12 ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Παρέμβαση σε: Α) Προϊσταμένους, Υφιστάμενους, Διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων. Β) Εκπαιδευτικούς 1.13 ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Παρέμβαση σε: Α) γονείς μη Ρομά Β) μαθητές μη Ρομά Γ) φοιτητές 1.14 Μεθοδολογία παρέμβασης, μέθοδοι και τρόποι προσεγγίσεις 1.15 Κοινωνική έρευνα στη μεθοδολογία της εκπαίδευσης 1.16 Ολοκληρωμένη Πρόταση για τροποποίηση του νομοσχέδιου με ειδική νομοθετική διάταξη και ρύθμιση θετικής διάκρισης για εισαγωγή μαθητών Ρομά στην ανώτατη εκπαίδευση: Α) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΡΟΜΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Β) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ 1.17 Αναμενόμενα Αποτελέσματα της παρέμβασης στη σχολική και Τσιγγάνικη Κοινότητα και ολιστικής προσέγγισης στην τοπική και ευρύτερη Κοινότητα Η. Κοινωνική Ένταξη των Ρομά και Αθλητισμός στους Τσιγγάνικους Οικισμούς Σχέδιο εφαρμογής έργου «Κοινωνική Ένταξη των Ρομά και Αθλητισμός στους Τσιγγάνικους Οικισμούς» 1η Δράση: «Δημιουργία – Ίδρυση Ακαδημίας ποδοσφαίρου για παιδιά Ρομά στους Οικισμούς» Ο ρόλος των γονέων Συνεργασία με τα σχολεία 2η Δράση: «Ίδρυση αθλητικών σωματείων στους Τσιγγάνικους» Δημιουργία Αθλητικού Σωματείου/ Στόχοι Στόχοι των Αθλητικών Σωματείων που θα ιδρυθούν είναι: Δράση: «Υποστηρικτικές και δημιουργικές δραστηριότητες για την απόκτηση αθλητικής παιδείας από τη νεολαία Ρομά» Α) Παράλληλες αθλητικές δραστηριότητες Β) Αθλητικές δραστηριότητες κοινωνικής ένταξης του Τσιγγάνικου πληθυσμού Γ) Υποστηρικτικές δραστηριότητες Δ) Δημιουργικές Δραστηριότητες Θ. Εργασιακή Ένταξη και Καταπολέμηση της Φτώχειας μέσω της Προώθησης Ίσων Ευκαιριών Εύρεσης Εργασίας και Απασχόλησης σε άτομα Περιθωριοποιημένων Κοινωνικών Ομάδων του πληθυσμού Ρομά Αποτελέσματα και Οφέλη του προγράμματος Α. Τοπική Κοινωνία Β. Τσιγγάνικη Κοινωνία Γ. Αγροτική Κοινωνία Υποστήριξη για την Απασχόληση και Επιχειρησιακή Συμβουλευτική - 1. Παροχή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών. - 2. Ευαισθητοποίηση των επαγγελματικών και εργοδοτικών φορέων σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητα. - 3. Ειδικές υπηρεσίες συμβουλευτικής για αυτούς που θα δημιουργήσουν επιχείρηση. - 4. Παροχή υποστήριξης σε άτομα που αναζητούν απασχόληση σε υφιστάμενες επιχειρήσεις Ανάπτυξη και εφαρμογή πολιτικών ή δράσεων για την ενίσχυση της ανακύκλωσης και της διαλογής στην πηγή των αστικών στερεών αποβλήτων, συμπεριλαμβανομένων των βιοαποβλήτων. Ανακύκλωση στη πράξη και διαλογή στη πηγή των Τσιγγάνικων Οικισμών για τη πρόληψη, μείωση και επαναχρησιμοποίηση των αστικών στερεών αποβλήτων όπως το χαρτί, γυαλί, πλαστικά, αλουμίνιο, παλαιά αντικείμενα, και ηλεκτρονικές συσκευασίες, συμπεριλαμβανόμενων και των βιοαποβλήτων Κ. Πρόσβαση στα ατομικά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα των Τσιγγάνων γυναικών που δεν βγήκαν ποτέ έξω από τη κοινότητα και προαγωγή του σεβασμού και της κατανόησης των δικαιωμάτων του παιδιού Ρομά, στην εκπαίδευση, στην υγεία και την απασχόληση Τέλος θα θέλαμε να ενταχθεί στην εθνική στρατηγική η δυνατότητα παραχώρησης οικοπέδου 10 στρέμματα σε Τσιγγάνικά σωματεία με εμπειρία σε κατασκηνώσεις, από τους δήμους, τις περιφέρειες ή το υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης, για την ίδρυση και δημιουργία κατασκηνωτικής δομής αποκλειστικά η λειτουργία των κατασκηνωτικών εγκαταστάσεων να γίνει από το Τσιγγάνικο σωματείο. Μέσα στις δομές της κατασκήνωσης θα πρέπει να υπάρχουν 1. 60 σπιτάκια κωδίνες 2. 1 5χ5 γηπεδάκι 3. 1 γηπεδάκι μπάσκετ 4. κουζίνα 5. ιατρείο 6. παιδική πισίνα 7. διάφορα εργαστήρια.