• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Κόλιας' | 21 Απριλίου 2010, 09:09

    Κύριοι, "αμήν και πότε". Παρακάτω παραθέτω μερικές παρατηρήσεις που πιστεύω ότι θα βελτιώσουν και επισπεύσουν την υλοποίηση του ολόκληρου έργου και όχι μόνο το σχετικό πληροφοριακό σύστημα και παραμένω στη διάθεση του Υπουργού στο να συνδράμω (με γνώση, τεχνογνωσία και εμπειρεία) σε αυτό το εγχείρημα. Αναλυτικότερα: (1) Η πρώτη δράση της Β Φάσης ("Υλοποίηση όλων των διαδικασιών που αφορούν στη δημιουργία, εκτέλεση, διαχείριση, έλεγχο, εκκαθάριση, πληρωμή και παρακολούθηση συνταγών φαρμάκων και παραπεμπτικών ιατρικών πράξεων, βάση του νέου θεσμικού πλαισίου, της τεχνογνωσίας και των προδιαγραφών που θα προκύψουν από το προαναφερθέν έργο της πρώτης φάσης") θα πρέπει να μεταφερθεί στην πρώτη φάση. Δεν έχει νόημα η υλοποίηση της Εφαρμογής Συνταγπογράφησης χωρίς τις διαδικασίες. (2) Ξεκαθάρισμα των διαφόρων μητρώων κατά την "πιστοποίηση" των χρηστών (γιατροί, φαρμακεία, ασφαλιστικοί φορείς). (3) Παντού ηλεκτρονικές πληρωμές μέσα από Δημόσια Αρχή Πληρωμών (κάτι ετοιμάζει το Υπ. Οικονομικών). (4) Θέσπιση κινήτρων προς όλους τους εμπλεκόμενους για ένταξη και χρήση του συστήματος. Γιατροί, Φαρμακοποιοί θα πληρώνονται ηλεκτρονικά μέσα σε 2-3 ημέρες και εάν δεν ενταχθούν θα πληρώνονται με το χειρόγραφο σύστημα μέσα σε 6-12 μήνες (όπως σήμερα) με βάρος όλη τη γραφειοκρατία. Ασφαλισμένοι, θα πληρώνουν για τα φάρμακα (όχι μόνο τη συμμετοχή) ώστε να πιέσουν τους Γιατρούς & Φαρμακοποιούς να ενταχθούν στο σύστημα. Εννοείται ότι οι ΦΚΑ θα ενταχθούν στο σύστημα από την πρώτη ημέρα "δια ροπάλου". (5) Ολόκληρο το εγχείρημα δεν είναι τεχνικά δύσκολο. Είναι κυριολεκτικά θέμα "νοικοκυρέματος" των ΦΚΑ και εκεί πρέπει να δουλέψει το "ρόπαλο". (6) Οι υπόλοιπες δράσεις που αναφέρονται στη Β φάση καλώς είναι εκεί εκτός από την τελευταία, των "ευφυών" αναφορών, που είναι αναπόσπαστο κομμάτι των διαδικασιών ελέγχων από τους ΦΚΑ (είπαμε "νοικοκύρεμα"). (7) Ας μην ξοδέψουμε τώρα χρήματα για "Έξυπνες Κάρτες" ή όποιο άλλο "σιδερικό". Η ταυτοποίηση των χρηστών μπορεί να γίνει με αρκετή ασφάλεια με απλά μέσα (usercode / password) και με το ΑΔΤ ή ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου. Είναι μόνο θέμα data cleansing των παραπάνω μητρώων. (8) Ας εστιάσουμε στο να λύσουμε το φλέγον ζήτημα της σπατάλης στη συνταγογράφηση και να μην επεκταθούμε στα του "Φακέλου Ασθενούς" διότι τότε δεν θα τελειώσουμε ποτέ και ειδικά όταν εμπλακούν στη μέση οι δικηγόροι με τις ανοησίες περί προσωπικών δεδομένων. (9) Να σταματήσουν άμεσα όλοι οι ΦΚΑ την έκδοση νέων βιβλιαρίων συνταγογράφησης καθώς με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση είναι άχρηστα και επομένως να μειώσουμε τις δαπάνες ή τουλάχιστον να περιορίσουμε τη ζημιά. (10) Τα ορόσημα του χρονοδιαγράμματος δεν μπορεί να προσδιορίζονται με φράσεις του τύπου "φθινώπορο 2010". Η μόναδική αποδεκτή τιμή είναι ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ. Τίποτα άλλο! Και το "φθινώπορο 2010" αναφέρεται για τη δημοσιοποίηση του διαγωνισμού. Αυτό λίγο με ενδιαφέρει. Εγώ θέλω (και απαιτώ) να ξέρω την ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ έναρξης λειτουργίας του συστήματος που θα πάω στο γιατρό μου και θα του ζητήσω την ηλεκτρονική συνταγή. Όλα τα άλλα του τύπου "σε σύντομο χρονικό διάστημα" είναι μη αποδεκτά. Επομένως, εάν υπάρχουν 10 ορόσημα του έργου, αυτά να προσδιοριστούν τώρα με ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ. (11) Ας ξεφύγουμε από τη μέγγενη των εταιρειών πληροφορικής που ενδιαφέρονται να πωλούν "σίδερα" όπως έχουν κάνει μέχρι τώρα. Όλες οι εφαρμογές μπορούν να αναπτυχθούν με βάση open source και από ελληνικά χέρια. Η ΚτΠ ΑΕ μπορεί να υλοποιήσει ολόκληρο το σύστημα με μια ομάδα το πολύ 15 μεταπτυχιακών μηχανικών πληροφορικής. Η πολλή και δύσκολη δουλειά είναι στο "νοικοκύρεμα" των ΦΚΑ, Γιατρών & Φαρμακοποιών (Ιατρικοί & Φαρμακευτικοί Σύλλογοι) και εκεί χρειάζεται ένας Project Manager με "μαστίγιο στο χέρι" και εξουσιοδότηση να "μαστιγώνει" ακόμη και Υπουργούς. Με εκτίμηση Δ. Κόλιας