• Σχόλιο του χρήστη 'Ζαχαριάδης Ανδρέας' | 16 Μαρτίου 2022, 21:30

    Α) i) Βάσει του Αρ. 22 παρ. 1 του Συντάγματος "Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Kράτος, που μεριμνά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού. Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας". -> Ο προσδιορισμός της "κατάλληλης εργασίας" όπως αυτή περιγράφεται στο νομοσχέδιο (άρθρο 17) δεν συνάδει με τη διασφάλιση εργασίας που προάγει την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζομένου καθώς η μη περίληψη του οικονομικού κριτηρίου δεν διασφαλίζει την "υλική εξύψωση" όπως αυτή αποτελεί συνταγματική στόχευση της πολιτείας. Η απουσία προσδιορισμού της σωματικής δυνατότητας του ανέργου στην ανταπόκριση των συνθηκών εργασίας καθώς και του γεωγραφικού προσδιορισμού, από τον προσδιορισμό της κατάλληλης εργασίας του νομοσχεδίου, καταστρατηγεί το Αρ. 21 του Συντάγματος περί προστασίας της οικογένειας του γάμου της μητρότητας και παιδικής ηλικίας και των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες ii) Η έννοια της προσφερόμενης θέσης εργασίας (και όχι της προσφερόμενης υπόδειξης σε θέση εργασίας όπως αναφερόταν μέχρι πρότινος ο νομοθέτης στις πράξεις που αφορούσαν την πρόταση του Εργασιακού Συμβούλου του ΟΑΕΔ στον άνεργο) εγκλείει την έννοια της κλειστής - μη διαπραγματεύσιμης στις συνθήκες της θέσης εργασίας. Μια τέτοια θέση εργασίας αφ' ενός θίγει την παρ. 2 του Αρ. 22 του Συντάγματος περί ελεύθερης διαπραγμάτευσης και αφ' εταίρου ορίζεται ως "αναγκαστική εργασία" κατά συνέπεια προσκρούει στο Αρ 4 του Συντάγματος -> Ο έλεγχος και ο ορισμός ενός πολίτη ως μη αναζητών/ούσα εργασία, δεν επιτρέπει με κανένα τρόπο τον μελλοντικό στιγματισμό του ως μη αναζητών/ούσα (πολύ δε μάλλον για το διάστημα των 2 ετών). Η τιμωρία ενός πολίτη σε 2 χρόνια εξορίας από το Ψηφιακό Μητρώο της ΔΥΠΑ που του αποστερεί στοιχεία πρόσβασης στην αγορά εργασίας επειδή αρνήθηκε μια αναγκαστική εργασία, ορίζεται πολυπλεύρως ως αντισυνταγματική και κατά συνέπεια ακυρούται. Προτείνεται η πλήρης αφαίρεση της παρ. 1 Β) i) Η κατάρτιση δεν αποτελεί στοιχείο ενεργούς αναζήτησης της εργασίας σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1897/2000 κατά συνέπεια και η ποινή που εκπορεύεται από τον αυθαίρετο προσδιορισμό της ενεργούς αναζήτησης αποκλειστικά από την σχετιζόμενη με την κατάρτιση είναι άκυρος. ii) Σύμφωνα με τον νομοθέτη η ενεργής αναζήτηση εργασίας καταδεικνύεται μέσω της πιστοποίησης του για την επιτυχή περάτωση της κατάρτισης. Κάτι τέτοιο αποτελεί κατάφωρη διάκριση απέναντι σε άτομα με αναπηρία, άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές, ηλικιωμένους ή ηλεκτρονικά αναλφάβητους καθώς η μη επιτυχής προαγωγή σε ένα πρόγραμμα κατάρτισης σημαίνει αποστέρηση από το κράτος στον πολίτη της πρόσβασης του σε δημόσια αγαθά που σχετίζονται με την διευκόλυνση στην αγορά εργασίας. iii) Ο έλεγχος και ο ορισμός ενός πολίτη ως μη αναζητών/ούσα εργασία, δεν επιτρέπει με κανένα τρόπο τον μελλοντικό στιγματισμό του ως μη αναζητών/ούσα (πολύ δε μάλλον για το διάστημα των 6 μηνών). Η τιμωρία ενός πολίτη σε 6 μήνες εξορίας από το Ψηφιακό Μητρώο της ΔΥΠΑ που του/της αποστερεί στοιχεία πρόσβασης στην αγορά εργασίας επειδή δεν κατόρθωσε να περάσει επιτυχώς τις εξετάσεις ενός προγράμματος κατάρτισης που φέρει στοιχεία αναγκαστικότητας, ορίζεται πολυπλεύρως ως αντισυνταγματική και κατά συνέπεια ακυρούται. Προτείνεται η πλήρης αφαίρεση της παρ. 2 Γ) i) Εάν σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1897/2000 ο άνεργος αποδείξει ότι είχε προβεί, με οποιοδήποτε από τους τρόπους που ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός προβλέπει, σε πράξεις που συνδέονται με την αναζήτηση εργασίας τεσσάρων εβδομάδων προ της ημερομηνίας αναφοράς ή σκόπευαν να εκκινήσουν δραστηριότητα μισθωτή ή μη μισθωτή σε διάστημα δυο εβδομάδων από την ημερομηνία αναφοράς τότε δικαιούνται να διατηρήσουν την ιδιότητα της ανεργίας ανεξάρτητα από τη σύνταξη ή όχι του Ψηφιακού Ατομικού Σχεδίου Δράσης. ii) Ο έλεγχος και ο ορισμός ενός πολίτη ως μη αναζητών/ούσα εργασία, δεν επιτρέπει με κανένα τρόπο τον μελλοντικό στιγματισμό του ως μη αναζητών/ούσα (πολύ δε μάλλον για το διάστημα των 6 μηνών). Προτείνεται η πλήρης αφαίρεση της παρ. 3 ή ο εμπλουτισμός της με τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή Οδηγία Δ) Οι παράγραφοι 3 και 4 που παραπέμπουν στην παρ. 7 του αρ. 52 δηλαδή παραπέμπουν σε διοικητικές πράξεις εσωτερικές της ΔΥΠΑ και μελλοντικά προσδιορισμένες καταστρατηγούν την αρχή 5Α του Συντάγματος περί του δικαιώματος στην πληροφόρηση και δεν επιτρέπουν στον πολίτη την άσκηση πράξεων και δράσεων σύννομες. Ως εκ τούτου προτείνεται η πλήρης αφαίρεση των παραγράφων αυτών ή ο σαφής προσδιορισμός τους