• Σχόλιο του χρήστη 'Μέτζη Νεουκτή' | 17 Μαρτίου 2022, 14:29

    Καταφανώς το όλο νομοσχέδιο έχει χτιστεί στην υποχρεωτική και επί ποινή άρνησης κατάρτιση των ανέργων, σε -αυτό που η ιστορία έχει δείξει ότι είναι- χαμηλότατης υποστάθμης ΚΕΚ, ανεξαρτήτως του μορφωτικού επιπέδου του/της ανέργου/ης, με μοναδικό στόχο την κατεύθυνση πακτωλού χρημάτων σε ιδιωτικούς παρόχους κατάρτισης. Στοχευμένα προωθείται στα δελτία τύπου και τα ΜΜΕ η διαγραφή των ανέργων μετά από τρεις αρνήσεις θέσεων εργασίας (με τα σημερινά δεδομένα πλήρως ανεφάρμοστο), αλλά η ουσία και του άρθρου, και του νομοσχεδίου είναι ακριβώς αυτή. Μείωση των στοιχείων ανεργίας του ΟΑΕΔ μέσω της διαγραφής ανέργων που αρνούνται έστω και μία φορά να συμμετάσχουν στον παραλογισμό και τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος της ατέρμονης και ανούσιας κατάρτισης. Ακριβώς επειδή αυτοί είναι οι στόχοι, και όχι η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ανέργων, στα επιμέρους, δε γίνεται καμία αναφορά στο ρόλο των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ στην κατάρτιση, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη προϋπόθεση για το πλαίσιο της κατάρτισης όπως γίνεται για την άρνηση θέσης εργασίας, δηλαδή η κατάρτιση να είναι σύμφωνη με το Ατομικό σχέδιο δράσης και τα ειδικά χαρακτηριστικά των ανέργων, όπως και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο επιλογής από τους/ις ανέργους/ες προγραμμάτων που να ταιριάζουν στις ανάγκες τους (ότι υποδειχθεί από τη ΔΥΠΑ). Καμία αναφορά στα αντικείμενα της κατάρτισης, καμία αναφορά σε συγκεκριμένα πρότυπα ποιότητας, γενικότητες και αερολογίες, μέχρι να στερέψουν τα κονδύλια (που θα μπορούσαν να διατεθούν στην εργασία και όχι στην κατάρτιση σε μία χώρα με 40% απόφοιτους/ες πανεπιστημίου και 1,1 εκ ανέργους/ες).