• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Παπαγεωργίου' | 18 Μαρτίου 2022, 16:50

    ΠΕΡΙ ΑΡΘΡΩΝ 20, 21, 22: Aνεργος της ΔΥΠΑ που τιμωρείται και ο Eργασιακός Σύμβουλος που δεν μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του Το Άρθρο 20 <>, πολύ ωραία, με απλότητα και σαφήνεια σκιαγραφεί μία ΔΥΠΑ, με τον εργασιακό σύμβουλο να κατέχει ρόλο ολοκληρωμένης συμβουλευτικής υποστήριξης, όπως εξάλλου αρμόζει στη θέση του και στους λόγους για τους οποίους προσελήφθη και στον ΟΑΕΔ.//ιδίως τα: γ) προώθηση εξατομικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, δ) σύμπραξη στη σύνταξη και αναθεώρηση του Ψηφιακού Ατομικού Σχεδίου Δράσης, ε) ενημέρωση για τα δικαιώματα και τις παροχές που δικαιούνται και συνδέονται με την ιδιότητα του αναζητούντος εργασία ή του ανέργου και τις συνθήκες στην αγορά εργασίας// ΟΜΩΣ: το Άρθρο 21<>, και κυρίως το Άρθρο 22 <> δεν φαίνεται να είναι σε συμφωνία με τα προηγούμενα του άρθρου 20, όπου ορίζεται τι προσφέρει η ΔΥΠΑ και η περίφημη "σύμπραξη" ανέργου-εργασιακού συμβούλου. Έτσι, αυτή η αναντιστοιχία μοιάζει να εξαπατά τον άνεργο, που καλείται να συμμορφωθεί με υποχρεώσεις του είναι αναντίστοιχες με αυτό που του προεξαγγέλλει η ΔΥΠΑ στο αρθρο 20. ΓΙΑΤΙ αποδεικνύεται ότι το Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης είναι κάτι απόλυτα οριοθετημένο, μη προσαρμοσμένο στις ανάγκες του ανέργου, που του ζητά πολύ περισσότερα από όσα δίνει. Απαγορεύει δε ουσιαστικά στον άνεργο της ΔΥΠΑ να είναι ενεργός, αναζητώντας εργασία και κατάρτιση με άλλους προσφερόμενους τρόπους (πχ αναζητώ θέση στο δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ, Ή κατάρτιση στο ΚΕΔΙΒΙΜ κάποιου ΑΕΙ) και ενδέχεται να τον τιμωρεί γι' αυτό, αφού αυτά τα παραδείγματα δεν λογίζονται ως κατάφαση του αναζητούντος προς την αγορά εργασίας παρά μόνο είναι η άρνηση στις περίφημες τρεις φορές προτάσεων ΔΥΠΑ που τον καθιστά υπόλογο!!! Αυταρχικά του υποδεικνύεται να μάθει τεχνικές προσαρμογής του στο μοντέλο ΔΥΠΑ, παρά το να ωφεληθεί πραγματικά. Υπάρχει τεράστια ανακολουθία, που θα είναι πηγή αφόρητων εντάσεων όπως πρακτικά μπορούμε να το δούμε, από εμπειρικά βιώματα πχ ο εργασιακός σύμβουλος ενημερώνει και συζητά με τον άνεργο για <>(άρθρο 20), ΠΧ "στην περιοχή μας υπάρχουν αρκετά φροντιστήρια που αναζητούν καθηγητές γερμανικής γλώσσας" αλλά του "απαγορεύει" να αναζητήσει εργασία με άλλο τρόπο από αυτόν που προτείνει η ΔΥΠΑ , που παρότι δεν έχει θέση για καθηγητή γερμανικών θα τον τιμωρήσει αν αρνηθεί τρεις φορές τις υποδείξεις της. Πολύ απλά, υπάρχει προπάντων μια εξόφθαλμη θεσμική ασυμφωνία αφού οι ενέργειες, οι οποίες συνιστούν ενεργό αναζήτηση απασχόλησης, αναφέρονται ενδεικτικά στον Κανονισμό 1897/2000 της Επιτροπής της Ε.Ε. (και ουδόλως περιορίζονται σε αυτά που προτείνει η ΔΥΠΑ) ΑΡΑ η τιμωρητική στα άκρα και ασφυκτικά οριοθετημένη πολιτική ανεργίας στα άρθρα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, όχι μόνο αντιβαίνει στους όρους μιας κοινωνικής πολιτικής για την ανεργία, αλλά παράλληλα θα δυσχεράνει τη θέση των υπαλλήλων ΔΥΠΑ/ΟΑΕΔ, και δη των εργασιακών συμβούλων, θα υποθάλψει το έργο της εργασιακής συμβουλευτικής που θα μετατραπεί σε έργο ελέγχου και επιβολής ποινών και θα δημιουργήσει περιβάλλον προστριβών και συγκρούσεων ανάμεσα σε υπηρεσία και συναλλασσόμενους σε μια περίοδο οξυμένης και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.