• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ' | 29 Μαρτίου 2022, 14:56

    Η εισαγωγή της έννοιας της επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και η σχετική αρμοδιότητα για τη ΣΕΚ (άρθρο 33) Με το άρθρο 33 παρ.1 εισάγεται η έννοια της επιδοτούμενης ΣΕΚ, ως αυτής «που παρέχεται σε πλαίσιο προγράμματος, το οποίο χρηματοδοτείται ή επιδοτείται, εν μέρει ή εν όλω, από ευρωπαϊκούς ή εθνικούς ή διεθνείς πόρους». Η πρόβλεψη αυτή, τουλάχιστον ως προς το σκέλος των ευρωπαϊκών πόρων, αντιβαίνει πλήρως στους βασικούς ορισμούς των Κανονισμών 1303/2013 (Κανονισμός Κοινών Διατάξεων) και 1304/2013 (ως προς το ΕΚΤ) και συνεπώς και του ν. 4314/2014, αναφορικά με τη συγχρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία (ΕΔΕΤ) (βλ. ενδεικτικά άρθρο 2, 3 παρ. 5 και παρ.12 του ως άνω νόμου). Παράλληλα, είναι αντίθετη και με τις προβλέψεις του άρθρου 64 του ν. 4763/2020, όπου εκεί ορθώς γίνεται αναφορά σε χρηματοδότηση προγραμμάτων ΣΕΚ από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους, όπως αναλυτικά εκτέθηκε στην υπό στοιχ. Ι ενότητα του παρόντος. Η έννοια της επιδότησης δεν αναφέρεται -και ορθώς- σε καμία Πρόσκληση για δράση ΣΕΚ, είτε χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους, είτε από ευρωπαϊκούς ή διεθνείς πόρους, διότι απλούστατα είναι τελείως άσχετη με την ουσία αυτής καθαυτής της ΣΕΚ, αλλά και την πηγή της εκάστοτε χρηματοδότησης. Περαιτέρω, από το συνδυασμό των διατάξεων 33 παρ. 4, παρ. 5 και 41 προκύπτει ότι η Δ.ΥΠ.Α. έχει τη βασική αρμοδιότητα για την «επιδοτούμενη» ΣΕΚ, συνεπώς καθίσταται επιτελικός αρμόδιος φορέας για τη ΣΕΚ στη χώρα, με διευρυμένες αρμοδιότητες: καταρχήν προκήρυξης προγραμμάτων ΣΕΚ, σε συνεργασία και με άλλους φορείς, αλλά αποκλειστική αρμοδιότητα για την ενδοεπιχειρησιακή, τήρησης ατομικών λογαριασμών δεξιοτήτων, τήρησης Μητρώου των επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης ΣΕΚ, αξιολόγησης αυτών. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη είναι εντελώς αόριστη και αντίθετη με το σύνολο των εν ισχύ διατάξεων που διέπουν τη ΣΕΚ, στο μέτρο που δεν ορίζει με βάση ποιο νομικό πλαίσιο, κανόνες και διαδικασίες η Δ.ΥΠ.Α. θα νομιμοποιείται να ασκεί όλες τις παραπάνω αρμοδιότητες, οι οποίες, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο ανήκουν σε άλλους φορείς ως εξής: α) στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ ΑΠΚΟ Υπουργείου Εργασίας ανήκει, η αρμοδιότητα σχεδιασμού, προκήρυξης και υλοποίησης δράσεων κατάρτισης ως ορίζεται στο άρθρο 18 παρ.6 α σε συνδυασμό με την πρόβλεψη του άρθρου 16 παρ.1 ν.4314/2014. Ήδη για την ΠΠ 2021-2027 αντίστοιχες αρμοδιότητες προβλέπονται στα άρθρα 22 και 23 του ν. 4914/2022. Περαιτέρω αρμοδιότητες ως Δικαιούχοι δύνανται να έχουν και οι οικείες Διαχειριστικές Αρχές των Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (άρθρο 5), οι Διαχειριστικές Αρχές των ΠΕΠ (άρθρο 7), και οι Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης (άρθρο 13 στους οποίους έχουν ανατεθεί τέτοιες αρμοδιότητες), καθώς και όσοι επιλέγονται ως Δικαιούχοι από την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή, με βάση το ισχύον Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου, στους οποίους ανήκει και η Δ.ΥΠ.Α., όπως άλλωστε ήδη ρητώς προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 13 του ν. 4914/2022 για την επικείμενη ΠΠ. Η αρμοδιότητα υλοποίησης δράσεων κατάρτισης προφανώς συμπεριλαμβάνει και τη συγκρότηση μητρώου αδειοδοτημένων παρόχων (με ειδικές προς τούτο επιπλέον προϋποθέσεις, πέραν των προαπαιτούμενων της αδειοδότησης) καθώς και αξιολόγησης αυτών, επί τη βάσει συγκεκριμένων επιπλέον κριτηρίων ποιοτικής επιλογής. β) Στο Υπουργείο Παιδείας ανήκει η τήρηση του μητρώου των αδειοδοτημένων παρόχων και η πιστοποίηση της ποιότητάς τους, επί τη βάσει των προβλέψεων των άρθρων 53 και 61 του ν. 4763/2020, καθώς και του άρθρου 62, που προβλέπει συγκεκριμένες και κλιμακωτές κυρώσεις, αναλογικά με τις διαπιστούμενες παραβάσεις.