• Σχόλιο του χρήστη 'Κουτέπας Γεώργιος - Φαρμακοποιός' | 15 Σεπτεμβρίου 2010, 22:58

    Άρθρο 4 παρ 2. (Υποχρεώσεις φαρμακοποιών) Ομοίως με το Αρθρο (3) η εφαρμογή με τη χρήση ΑΜΚΑ πρέπει να συμπληρώνει αυτόματα τα στοιχεία Άρθρο 4 παρ 4. Η εφαρμογή δεν πρέπει να δέχεται καταχώρηση διαφορετικού φαρμάκου από αυτό που είναι καταχωρημένο στη συνταγή (Αποτροπή σφάλματος εκτέλεσης συνταγής). Σε περίπτωση συνταγογράφησης με δραστική ουσία επιτρέπεται από την εφαρμογή η καταχώρηση αντίστοιχων εμπορικών σκευασμάτων ή μόνο των κατά περίπτωση χορηγουμένων από το ασφαλιστικό ταμείο εάν πολιτικές χορήγησης εμπορικών γενοσήμων εφαρμοστούν. (!!!!!!) Σε περίπτωση αδυναμίας ανάγνωσης barcode φαρμάκου (π.χ λόγω κακής εκτύπωσης) θα πρέπει να προβλέπεται και χειροκίνητη (manual) καταχώρηση φαρμάκων στη συνταγή Η απόδοση λιανικών τιμών των φαρμάκων από την εφαρμογή και ο υπολογισμός των συμμετοχών του ασφαλισμένου γίνονται αυτόματα από την εφαρμογή. Η συμφωνία των δεδομένων της εφαρμογής με τα φορολογικά στοιχεία της συναλλαγής (έκδοση αντίστοιχης Απόδειξης Λιανικής Πώλησης) να ελέγχεται και από τη φορολογική νομοθεσία. Άρθρο 4 παρ 7. Με την παρούσα καταργείται η υποχρέωση των φαρμακοποιών για αρίθμηση των συνταγών. Μόνη έγκυρη αρίθμηση θεωρείται αυτή που αποδίδεται από την εφαρμογή σε κάθε συνταγή ασφαλισμένου. Το ίδιο ισχύει και για την ημερομηνία εκτέλεσης των συνταγών που αποδίδεται αυτόματα από την εφαρμογή Η εφαρμογή πρέπει να έχει δυνατότητα εκτύπωσης κατάστασης συνταγών ανά ταμείο που έχουν εκτελεστεί σε κάθε φαρμακείο. Η κατάσταση αυτή συνοδεύει τα αντίγραφα των εκτελεσμένων συνταγών που προβλέπει ο νόμος και γίνεται δεκτή από το ταμείο ως συνοδευτικό για την εκκαθάριση των συνταγών. Η εφαρμογή να αποδίδει τα φορολογικά στοιχεία που απαιτούνται για την συμπλήρωση των τιμολογίων από το φαρμακείο προς τους Φορείς Κοιν. Ασφαλ. (ταμεία). Ειδικότερα: Αιτούμενο ποσό, ΦΠΑ, Στοιχεία ταμείου (ΑΦΜ, διεύθυνση) κλπ. ***Οι εκτυπώσεις της εφαρμογής πρέπει να μπορούν να γίνονται δεκτές ως νόμιμα στοιχεία του Κ.Β.Σ (Κώδικας Βιβλίων Στοιχείων) της φορολογικής Νομοθεσίας. 6) Άρθρο 4 παρ 8. (Ζήτημα ζωής και θανάτου λόγω ελλείψεων) Σε περιπτώσεις έλλειψης από την αγορά των συνταγογραφημένων σκευασμάτων προβλέπεται ειδικό πεδίο στην εφαρμογή που παρατείνει την εκτέλεση της συνταγής έως την παράδοση από τους προμηθευτές του φαρμακείου των ελλειπτικών σκευασμάτων. Το ίδιο ισχύει και για φάρμακα με μεγάλο χρόνο παραγγελίας (π.χ εμβόλια απευαισθητοποίησης αλλεργιογόνων, φάρμακα ΙΦΕΤ κλπ) 7) Άρθρο 4 παρ 9 Προστίθεται η φράση «…επισκόπησης και εκτύπωσης προσωρινής κατάστασης…» Οι φαρμακοποιοί πρέπει να έχουν τη δυνατότητα επισκόπησης ιατρικού ιστορικού και όλων των χορηγηθέντων φαρμάκων ανά ασθενή (ακόμα και συνταγών που έχουν εκτελεστεί σε άλλο φαρμακείο) ώστε να μπορούν να παρέμβουν για την αποτροπή αλληλεπιδράσεων και αντενδείξεων φαρμάκων. Το σημείο αυτό βέβαια είναι αρκετά λεπτό γιατί αυξάνει στο μέγιστο την ευθύνη του φαρμακοποιού όσον αφορά το ιατρικό απόρρητο. Εναλλακτικά εάν δεν επιτραπεί στους φαρμακοποιούς η πρόσβαση στο πλήρες ιστορικό του ασθενούς θα πρέπει η εφαρμογή να θέσει την ευθύνη των αλληλεπιδράσεων αποκλειστικά στον ιατρό. Η πρόβλεψη του νόμου χρειάζεται να είναι ρητή και ξεκάθαρη σε αυτό το σημείο. Στο σημερινό καθεστώς σε πολλές περιπτώσεις αποτρέπονται ιατρικά ή λάθη εκτέλεσης φυλλομετρώντας τα φύλλα του συνταγολογίου. Χωρίς όμως πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα αυτό θα καταστεί αδύνατο. Το ποιος φορέας θα έχει πρόσβαση σε ποιά δεδομένα είναι τα πλέον ευαίσθητα σημεία του νόμου.