Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Μπέτσης Ιωάννης' | 26 Αυγούστου 2011, 08:04

    Είναι προφανές ότι, οφείλουμε να περιορίσουμε την πολυπλοκότητα των διαδικασιών που χαρακτηρίζουν την ελληνική δημόσια διοίκηση και αναπαραγάγουν τη γραφειοκρατεία και τη διαφθορά. Ωστόσο, η απλούστευση των διαδικασιών δεν αποτελεί αυτοσκοπό για την επίτευξη ενός καλύτερου αποτελέσματος. Είναι ένα από τα κριτήρια που πρέπει να ικανοποιούμε για να βελτιώσουμε τη συνολική ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση. Απλούστευση σημαίνει συγκεκριμενοποίηση πόρων - διαδικασιών - αποτελέσματος. Τί νόημα έχει άραγε να μιλάμε για την εγκατάσταση και λειτουργία ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων στη δημόσια διοίκηση, όταν αρκετοί δημ. υπάλληλοι δεν αντιλαμβάνονται καν τη χρησιμότητα αυτών των εφαρμογών και τα απαξιώνουν στη πράξη. Η απλούστευση λοιπόν προυποθέτει την αλλαγή κουλτούρας όχι μονάχα των δημ. υπαλλήλων αλλά και των πολιτών. Επιπλέον, απαιτείται η ποσοτικοποίηση των διαδικασιών με τη σχεδίαση - χρήση των κατάλληλων πληροφοριακών συστημάτων, και η συνεχής μέτρηση συγκεκριμένων δεικτών. Η απλούστευση των διαδικασιών δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παρακινεί τον πολίτη σε ανεδαφικές καταγγελίες κατά των δημ. υπαλλήλων, ωστόσο θα πρέπει να αποτελεί το πιο ουσιαστικό εργαλείο των υπαλλήλων, με το οποίο θα επιτυγχάνουν το βέλτιστο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη. Η απλούστευση λοιπόν πρέπει να συνοδεύεται και από την απαραίτηση τεκμηρίωση ποιοτικών και ποσοτικών στόχων. Για να το καταφέρουμε αυτό χρειάζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών (υπουργεία, περιφέρειες, δήμοι, οργανισμοί, κρατικοί φορείς, πολίτες, κτλ.) και ο περιορισμός των φραγμών - διακρίσεων που ενισχύουν τη μισαλλοδοξία.