Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 9 Απλούστευση

1. Η απλούστευση, με σκοπό, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση γενικά της ανταγωνιστικότητας,  περιλαμβάνει, ιδίως, ρυθμίσεις που αναφέρονται:

α. Στη μείωση του αριθμού των εμπλεκομένων φορέων και στην ομαδοποίηση ομοειδών καθηκόντων.

β. Στη μείωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, την κατάργηση ή αντικατάστασή τους με υπεύθυνη δήλωση ή την αυτεπάγγελτη αναζήτησή τους και την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής τους, όταν αυτά έχουν ήδη κατατεθεί σε άλλη υπηρεσία.

γ. Στην ενοποίηση εντύπων και αιτήσεων, τη συντόμευση του χρόνου διεκπεραίωσης και τον καθορισμό αποκλειστικών προθεσμιών.
2. Μέσα απλούστευσης αποτελούν ιδίως, η έκδοση δικαιολογητικών για κάθε χρήση και απεριόριστη διάρκεια, η μείωση των σημείων ελέγχου, η ομαδοποίηση αδειών και εγκρίσεων, η σιωπηρή έγκριση αιτημάτων των ενδιαφερομένων, εάν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία απάντησης, η εξυπηρέτηση από ένα μόνο σημείο (υπηρεσίες μιας στάσης), η μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων και του κόστους συμμόρφωσης και η παροχή δυνατότητας ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

3. Κατά την απλούστευση, το Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας του καθ’ ύλη αρμόδιου Υπουργείου μεριμνά για την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης των άρθρων 2 και 3 του παρόντος.

  • 4. Άρθρο 9 «Απλούστευση»
    – η παρ. 2 να διαμορφωθεί ως ακολούθως (βλ. με έντονη γραμματοσειρά): «2. Μέσα απλούστευσης αποτελούν ιδίως, η έκδοση δικαιολογητικών για κάθε χρήση και απεριόριστη διάρκεια, η μείωση των σημείων ελέγχου, η ομαδοποίηση αδειών και εγκρίσεων, η σιωπηρή έγκριση αιτημάτων των ενδιαφερομένων, εάν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία απάντησης, η εξυπηρέτηση από ένα μόνο σημείο (υπηρεσίες μιας στάσης), η εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία, η μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων και του κόστους συμμόρφωσης και η παροχή δυνατότητας ηλεκτρονικής επικοινωνίας ή οποιουδήποτε άλλου τρόπου επικοινωνίας προσβάσιμου σε πολίτες με αναπηρία».

  • Στην εποχή της τεχνολογίας, πιστεύω ότι οι περισσότερες υπηρεσίες του Δημοσίου πρέπει να προσφέρονται σε ψηφιακή μορφή ώστε να διευκολύνεται ο πολίτης.

    Επίσης, καθένας θα μπορούσε με ένα μοναδικό κωδικό (π.χ. ΑΦΜ) να εισέρχεται σε μία μεγάλη βάση δεδομένων στο Διαδίκτυο και να επιλύει εύκολα οποιαδήποτε υπόθεσή του με το Δημόσιο.

    Κύριο μέλημα να είναι η απλούστευση και η εξυπηρέτηση των ατόμων και όχι ο γραφειοκρατικός έλεγχος ο οποίος μπορεί να γίνεται εκ των υστέρων και υπηρεσιακώς.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2011, 09:55 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

    Δίνεται ορθά ο ορισμός της έννοιας της απλούστευσης και αναφέρονται, ενδεικτικά, ορισμένες περιπτώσεις.
    α) Επειδή έχουν γίνει ως σήμερα αρκετές προσπάθειες για απλούστευση των διαδικασιών της δημόσιας διοίκησης με νομοθετήματα που περιείχαν συνήθως πλήθος εξουσιοδοτικών διατάξεων, θεωρώ ότι θα πρέπει να μελετηθεί αν η απλούστευση μπορεί να επέλθει μέσω της αναμόρφωσης της νομοθεσίας του πεδίου αυτού (κωδικοποίηση, έκδοση των απαιτούμενων κανονιστικών πράξεων ή ενσωμάτωσή τους στη νέα ρύθμιση, συμπλήρωση των υφιστάμενων ρυθμίσεων, κατάργηση εκείνων που απεδείχθησαν μη ρεαλιστικές) κ.λπ., κατόπιν συνεργασίας των Γραφείων Νομοθετικής Πρωτοβουλίας όλων των Υπουργείων.
    β) Θεωρώ ότι η επίλυση του προβλήματος της γραφειοκρατίας συνδέεται άμεσα με την επιτυχία της προσπάθειας της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

  • 30 Αυγούστου 2011, 11:23 | Γιώργος

    Παρά τις όποιες καλές προθέσεις του νομοθέτη, η μόνη περίπτωση για απλούστευση (και απελευθέρωση) από τα δεσμά της γραφειοκρατίας είναι να εφαρμοστεί με αυστηρότητα η αρχή του Χόμπς «ότι επιτρέπεται οτιδήποτε δεν απαγορεύεται ρητά». Αρχή που χαρακτηρίζει το σύγχρονο δίκαιο και το αντιδιαστέλει από τα παραδοσιακά, όπως το ελληνικό (Habermas J, 2003, O μεταεθνικός αστερισμός, Αθήνα: Πόλις, σελ.158).

  • 29 Αυγούστου 2011, 11:21 | ΤΡΥΦΩΝ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑΣ

    .-ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ, ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ, ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΟΙΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ (Β.Δ.), Ή Ο ΕΝΑΣ ΝΟΜΟΣ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟ ΝΟΜΟ Ή ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΔΑΦΙΑ ΑΡΘΡΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΥΚΕΩΝΑΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ.
    .-ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΦΘΑΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΥΣΤΡΑΛΟΥΣ, ΠΟΥ ΑΠΟΝΕΜΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΕ 3 ΗΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΦΟΥ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑ ΠΡΟΣ ΧΡΗΣΗ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΜΗΝΩΝ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΟΥ «ΓΡΗΓΟΡΟΣΗΜΟΥ».
    ΣΥΧΝΑ ΠΥΚΝΑ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΝΟΜΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΟΜΩΣ Ο ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΜΗΝΕΣ, ΠΟΥ ΒΑΣΑΝΙΖΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟ.
    Η ΟΙΚΟΘΕΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗ, ΑΠΟ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΒΙΟ ΚΑΘΕ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΧΡΕΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ, ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ, ΙΣΩΣ ΜΑΣ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΣΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ.

  • 29 Αυγούστου 2011, 11:54 | Αλυγιζάκης Εμμανουήλ

    Αποτελεσματική και άμεση Δημόσια Διοίκηση μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν εκπληρωθούν κατ’ ελάχιστο οι παρακάτω προϋποθέσεις:

    1. Όλες οι Υπηρεσίες του Δημόσιου Τομέα λειτουργούν ψηφιακά.

    2. Τα προσωπικά στοιχεία του πολίτη να καταχωρούνται σε μία μόνο υπηρεσία και άμεσα να ενημερώνονται όλες οι Υπηρεσίες για το ΜΗΤΡΩΟ του κάθε πολίτη και τις τυχών αλλαγές σε αυτό π.χ. αλλαγή διεύθυνσης μόνο στα Κ.Ε.Π. και αυτόματα όλες οι υπηρεσίες να έχουν την νέα διεύθυνση του πολίτη.
    Έτσι δεν έχουμε επικαλυπτόμενους υπαλλήλους που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο σε διαφορετικούς Υπηρεσίες.
    Ο πολίτης θα πρέπει να παίρνει στο ληξιαρχείο ένα μοναδικό μητρώο όταν γεννιέται ή από τα ΚΕΠ όταν θέλει να συναλλαχθεί για πρώτη φορά με ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες αν δεν είναι Έλληνας πολίτης και να τον ακολουθεί σε όλη του την ζωή. Αυτός να είναι ο Αριθμός Ταυτότητας, το ΑΦΜ, το ΑΜΚΑ του και ότι άλλο έχουμε σήμερα για να μας προσδιορίζει. Με κλειδί αυτόν τον μοναδικό αριθμό θα δημιουργείται το μητρώο του πολίτη και θα προστίθενται οι απαραίτητες για την δημόσια Διοίκηση πληροφορίες. Κάθε υπηρεσία θα μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα του μητρώου του πολίτη που την αφορούν άμεσα. Τα ίδια θα πρέπει να ισχύσουν και για τις εταιρείας.

    3. Να υπάρχει διασύνδεση μεταξύ των συναρμόδιων σε διαδικασίες υπηρεσιών. Σε οποιαδήποτε διαδικασία εμπλέκονται περισσότερες από μία υπηρεσίες να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης, από οποιονδήποτε παίρνει μέρος στην διεκπεραίωση της, στα δεδομένα του φακέλου που αφορούν τη διαδικασία και πρέπει να λάβει γνώση και υπάρχουν αποθηκευμένα στα ψηφιακά αρχεία των εμπλεκομένων υπηρεσιών.

    4. Σε κάθε διαδικασία να δημιουργηθεί αυτόματο work flow ακόμα και όταν εμπλέκονται πάνω από μία υπηρεσίες. Έτσι θα μειωθεί ο χρόνος διεκπεραίωσης μιας υπόθεσης και θα καταστεί δυνατός ο έλεγχος της. Επιπλέον, αν βρεθούν τυχών προβλήματα που παρουσιάζονται συστηματικά στην ολοκλήρωση μιας διαδικασίας θα μπορούν άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις για επιδιόρθωση του προβλήματος και επιβολή των τυχών απαραίτητων κυρώσεων.

    Έτσι θα είναι δυνατόν να ελεγχθεί άμεσα μια διαδικασία, από την οπτική της αξιολόγησης των υπαλλήλων αλλά και του πολίτη για να διαπιστωθούν τυχών παρατυπίες. Η αυτεπάγγελτη αναζήτηση με το υπάρχων σύστημα είναι αδύνατη ενώ αν υλοποιηθούν τα παραπάνω θα είναι αυτονόητη. Οι χρόνοι εξυπηρέτησης θα μειωθούν δραματικά.

    Αν τα παραπάνω υλοποιηθούν πιστεύω ότι θα βοηθήσει στο να αλλάξει και η νοοτροπία των δημοσίων Υπαλλήλων γιατί πλέον θα υπάρχει και έλεγχος στο που κολλάει το σύστημα.

  • 28 Αυγούστου 2011, 12:46 | Βασ. Τουρλακης ( π. εφοριακος )

    ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ – ΤΩΝ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ – ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ – ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ * ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΩΣ ΜΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΤΣΙ.
    1 Ο ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ
    2 ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΜΕΣΩΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΕΝΟΧΟΣ
    3 ΔΕΝ ΕΠΙΜΕΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΤΙΜΩΡΗΤΑ ΤΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ.
    4 ΔΕΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
    5.ΑΠΟΚΤΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
    6.ΟΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΔΕΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΤΑΝ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ.
    7. ΤΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΤΗΡΙΑ ΘΑ ΔΥΣΚΟΛΕΨΟΥΝ
    8. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΣΤΙΕΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ
    9 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΑΞΙΑ ΣΤΕΛΕΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΩΞΤΕ ΤΑ ΓΚΟΛΤΕΝ ΜΠΟΙΣ ΜΕ ΤΑ ΨΕΥΤΟΠΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΑΓΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΨΕΙ.
    10 ΑΠΛΑ – ΛΙΤΑ- ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ – ΜΕ ΛΙΓΑ ΑΡΘΡΑ ΟΙ ΝΟΜΟΙ.
    11 ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΥΚΟ ΝΑ ΦΥΛΑΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ . ΑΛΛΙΩΣ ΜΗΝ ΚΟΥΡΑΖΕΣΤΕ !!!!!!

  • 28 Αυγούστου 2011, 09:28 | ΦΑΝΗ ΡΟΥΣΣΟΥ

    Η απλοποίηση και η σωστή λειτουργία του Δημόσιου τομέα θα γίνει μόνο όταν γίνει πραγματικότητα η ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Δεν είναι δυνατόν σήμερα, που μπορεί ο κάθε υπάλληλος με το πάτημα ενός κουμπιού να ενημερώνει όλες τις υπηρεσίες που εμπλέκονται σε μια διαδικασία, να απαιτείται διάστημα μηνών για να δοθεί π.χ μια βεβαίωση για απόδοση εξόδων κηδείας από τον ΟΑΕΕ και διακοπή καταβολής συντάξεως γήρατος λόγω θανάτου(γεγονός στη Σύρο)!!
    Αν δεν αποφασίσουμε ότι πρέπει να υπάρχει ΕΝΑΣ Κώδικας καθαρογραμμένος και χωρίς παραπομπές για περαιτέρω ερμηνείες δεν θα λειτουργήσουμε σαν κράτος ποτέ σωστά!! Όταν αλλάζει κάτι σε ένα Νόμο πρέπει να καταργείται τελείως ο παλιός και να υπάρχει μόνο ο καινούργιος καθαρογραμμένος και πλήρης έτοιμος για εφαρμογή από όλους!
    Βασική προυπόθεση για να λειτουργήσει η Ελλάδα είναι επιτέλους να τιμωρηθεί όποιος δεν κάνει εσκεμμένα την δουλειά του καλά!!
    Μιλάμε πολύ και ενεργούμε λίγο κύριοι της κυβέρνησης.

  • 26 Αυγούστου 2011, 14:46 | ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΚΟΒΙΛΗ

    Αξιότιμοι κύριοι,
    Κατ’αρχάς καλή υπομονή με το έργο που έχετε αναλάβει. Συμφωνώντας με το χρήστη κ.ΚΟΕΝ θα ήθελα να πω και εγώ τα εξής:
    1. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη σωστή/γρήγορη/αποτελεσματική λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών είναι η πλήρης μηχανογράφηση.
    2. Ολες οι υπηρεσίες να διαθέτουν PC και οι υπάλληλοι (ανεξαρτήτως ηλικίας) να εξοικοιωθούν με τη χρήση Η/Υ.
    3. Δεν είναι δυνατόν να θέλω να βγάλω ένα αντίγραφο από ιατρικές εξετάσεις που έχουν χαθεί και να περιμένω μία εβδομάδα, επειδή ο κλητήρας άργησε να πάει ή είχε πολλές δουλειές!
    4. Απαράδεκτη η τήρηση χειρόγραφου αρχείου!! Πας σε μια υπηρεσία (πχ ΙΚΑ όπου και εργάζομαι) και για να βρεις κάτι ψαχουλεύεις σε τόνους βιβλίων και σκόνης και το αποτέλεσμα…….δεν βρίσκεις ποτέ τίποτα!
    5. Να υπάρχει μια ανεξάρτητη αρχή αξιολόγησης των υπαλλήλων αλλά και του τρόπου εργασίας τους. Να υπάρχει με λίγα λόγια κάποιος που θα συντονίζει την όλη λειτουργία της υπηρεσίας και που να έχει βέβαια τη διάθεση να το κάνει. Οι ορισμένοι διευθυντές των διαφόρων υπηρεσιών πιστεύω ότι είναι οι πλέον ακατάλληλοι, διότι μέσα από συμπάθειες και αντιπάθειες, το σύστημα δεν λειτουργεί.

    Δεν είναι δυνατόν να ζούμε στην εποχή του internet και του email και να μη λειτουργούμε όλοι με ταχύτητα φωτός!!
    Επιτέλους να υπάρξει πραγματική οργάνωση και πάνω απ’όλα αξιολόγηση των υπαλλήλων που ήδη υπάρχουν στις υπηρεσίες!

  • 26 Αυγούστου 2011, 08:04 | Μπέτσης Ιωάννης

    Είναι προφανές ότι, οφείλουμε να περιορίσουμε την πολυπλοκότητα των διαδικασιών που χαρακτηρίζουν την ελληνική δημόσια διοίκηση και αναπαραγάγουν τη γραφειοκρατεία και τη διαφθορά. Ωστόσο, η απλούστευση των διαδικασιών δεν αποτελεί αυτοσκοπό για την επίτευξη ενός καλύτερου αποτελέσματος. Είναι ένα από τα κριτήρια που πρέπει να ικανοποιούμε για να βελτιώσουμε τη συνολική ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση. Απλούστευση σημαίνει συγκεκριμενοποίηση πόρων – διαδικασιών – αποτελέσματος. Τί νόημα έχει άραγε να μιλάμε για την εγκατάσταση και λειτουργία ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων στη δημόσια διοίκηση, όταν αρκετοί δημ. υπάλληλοι δεν αντιλαμβάνονται καν τη χρησιμότητα αυτών των εφαρμογών και τα απαξιώνουν στη πράξη. Η απλούστευση λοιπόν προυποθέτει την αλλαγή κουλτούρας όχι μονάχα των δημ. υπαλλήλων αλλά και των πολιτών. Επιπλέον, απαιτείται η ποσοτικοποίηση των διαδικασιών με τη σχεδίαση – χρήση των κατάλληλων πληροφοριακών συστημάτων, και η συνεχής μέτρηση συγκεκριμένων δεικτών. Η απλούστευση των διαδικασιών δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παρακινεί τον πολίτη σε ανεδαφικές καταγγελίες κατά των δημ. υπαλλήλων, ωστόσο θα πρέπει να αποτελεί το πιο ουσιαστικό εργαλείο των υπαλλήλων, με το οποίο θα επιτυγχάνουν το βέλτιστο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη. Η απλούστευση λοιπόν πρέπει να συνοδεύεται και από την απαραίτηση τεκμηρίωση ποιοτικών και ποσοτικών στόχων. Για να το καταφέρουμε αυτό χρειάζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών (υπουργεία, περιφέρειες, δήμοι, οργανισμοί, κρατικοί φορείς, πολίτες, κτλ.) και ο περιορισμός των φραγμών – διακρίσεων που ενισχύουν τη μισαλλοδοξία.

  • 26 Αυγούστου 2011, 00:10 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΖΕΣΤΕΝΤΖΗΣ

    Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΤΕΙΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΟΣΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΑΥΤΗ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ.

    1)ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ή ΦΟΡΕΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΚΕΝΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΟΟΥΝ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΠΡΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ. π.χ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΚΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΙΚΑ ΟΑΕΕ (πληροφοριες για την διδοχικη συνταξη) κλπ

    2)ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΑ ΔΙΕΠΕΡΑΙΩΝΟΝΤΕ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ, π.χ. ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ, ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ;.

    3)ΟΙ ΥΠΟΘΥΚΟΦΥΛΑΚΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΑΥΘΕΡΕΤΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΜΕΤΑΓΡΦΗΣ.

    4)ΟΙ ΙΔΙΟΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΝΧΟΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΑ ΕΠΟΠΤΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΟΥ ΕΚΒΙΑΣΤΗΚΑ ή ΣΑΝ ΤΙΜΩΡΟΣ.

    5)ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ, ΠΑΡΑΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ.

    6)ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΚΑ ΔΙΚΑΙΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΥ π,χ, ΕΚΛΟΓΕΣ, ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΩΜΑΤΙΑ, ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ,ΟΙ ΟΜΟΣΠΟΔΙΕΣ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΑΡΤΙΟΤΕΡΑ π.χ. με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΗΝ ΣΥΝΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ.

    7)ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞΥΓΕΙΑΝΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΣΕΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ.

    8)ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΜΤΥΞΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ π,χ, ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΥΔΑΤΑ

    9)ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 25 Αυγούστου 2011, 19:27 | ΚΑΡΑΟΥΖΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

    Εχουμε μια γλώσσα πολύ εύγλωτη !!! Γιατί τόσες εγκύκλιοι και ερμηνείες που νομίζει κανείς πως το αρχικό κείμενο των νόμων έρχονται απο άλλο Πλανήτη!!!!
    Αν δεν σταματήσετε (μονον σαφής νόμος θα το πετύχει αυτό ,έστω και αν χρειαστούν κάποιες σελίδες στον Βασικό νόμο και για παραδείγματα ακόμη , ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών ) την ανεξέλεγκτη παραγωγή ερμηνευτικών εγκυκλίων , τίποτα δεν θα έχει γίνει ………

  • 16 Αυγούστου 2011, 08:14 | BAIA ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ

    «Η απλούστευση, με σκοπό, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση γενικά της ανταγωνιστικότητας, περιλαμβάνει, ιδίως, ρυθμίσεις που αναφέρονται:…
    Ο ορισμός του τι περιλαμβάνει η «απλούστευση» εδώ γιατί δίνεται;

    Eπίσης το τελικό εδάφιο «Κατά την απλούστευση, το Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας του καθ’ ύλη αρμόδιου Υπουργείου μεριμνά για την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης των άρθρων 2 και 3 του παρόντος» τι ακριβώς σημαίνει; Το ζητούμενο είναι η διαδικασία απλούστευσης και όσο κάνει αυτό το το Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας επιτελεί αυτό το έργο θα τηρεί και τις αρχές καλής νομοθέτησης των άρθρων 2 και 3 του παρόντος;

    Δυσκολεύομαι να το κατανοήσω αυτό… Ίσως να φταίει η σύνταξη ίσως η έλλειψη νομικής παιδείας απο μέρους μου….

  • 14 Αυγούστου 2011, 17:04 | Ινο Βαρσάνο

    Όλα ακούγονται πολύ καλά. Μένει να δούμε στην πράξη την εφαρμογή τους. Κυρίως Θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των ανθρώπων και να το στηρίξουν.

  • 11 Αυγούστου 2011, 15:26 | ΦΛΩΡΑ

    Το πρόβλημα εναπόκειται στην πολυπλοκότητα των διαδικασιών και στην προχειρότητα των διευκρινιστικών διατάξεων που αφήνουν περιθώρια για πολλαπλές αναγνώσεις.
    Στην απαθεια και αδιαφορία αντιμετώπησης των πολιτών από τους ράθυμους υπαλλήλους πισω από το γκισέ,που με το ζόρι μιλάνε, σε αντιμετωπίζουν λες και σου κάνουν χάρη, και εσύ κάνεις υπομονή χαμογελώντας μηπως και κάποτε τελειώσεις.

  • 5 Αυγούστου 2011, 18:19 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕΤΡΙΤΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΑΥΤΟΥ. Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΚΑΤΑΛΟΙΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΑΥΤΗΣ.
    ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΘΕΙ ΠΟΙΟ ΑΠΛΑ.
    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΑ ΣΩΜΑ ΔΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΞΟΥΣΙΕΣ
    ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΥΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΧΡΟΝΙΖΕΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ ΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Η ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΚΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

  • 5 Αυγούστου 2011, 09:47 | Βασίλης Λουζιώτης

    Συμφωνώ με τον κ. Κοέν. Κάθε προσπάθεια νέων νόμων και διατάξεων ‘σκοντάφτει’ στην εφαρμογή. Οι διαδικασίες που υπάρχουν (ακόμα και όταν εφαρμόζονται) είναι αναχρονιστικές, και αρκετά ασαφείς ώστε να επιτρέπουν την (συχνά αυθαίρετη) ερμηνεία τους από τους υπαλλήλους που κρύβονται πίσω από τις διαδικασίες και δεν εξυπηρετούν τους πολίτες.

    Για να γίνει αυτό χρειάζεται να ασχοληθεί κάποιος με τη λεπτομέρεια, μέσα στην οποία υπάρχει το κακό. Χρειάζεται να περιγραφούν οι διαδικασίες με πνεύμα κριτικό, να απλουστευτούν, να καταργηθούν βήματα που δημιουργούν καθυστερήσεις, να καταργηθούν περιττές υπογραφές (μία είναι αρκετή), να αυξηθεί το οριο δικαιοδοσίας των υπαλλήλων, και άλλα πολλά, ώστε τα ζητήματα να λύνονται από ένα πρόσωπο. Κανείς δεν έχει ασχοληθεί με τη λεπτομέρεια που απαιτείται. Είναι εύκολο να εκδίδεται μία απόφαση, αλλά πολύ πιο δύσκολο να υπολογιστούν οι επιπτώσεις στο προσωπικό που θα κληθεί να την εφαρμόσει. Αποτέλεσμα: Υπερβολικός φόρτος σε κάποιες υπηρεσίες, καθυστερήσεις, ευκαιρίες για «γρηγορόσημο».

    Στις σύγχρονες επιχειρήσεις, όπου εργάστηκα επί 35 χρόνια, προσπάθειες απλούστευσης των διαδικασιών γίνοντγαι κάθε 5-6 χρόνια τουλάχιστον, και ριζικές αλλαγές κάθε 10 χρόνια. Εγώ πήρα μέρος σε τέτοιες προσπάθειες 3 φορές! Στο ελληνικό δημόσιο λειτουγούμε με διαδικασίες 80 ή 100 ετών…! Είναι σίγουρο ότι οι προσπάθειες αυτές είναι δύσκολες, απαιτούν γνώση και χρόνο, και συναντούν αντίσταση, αν μη τι άλλο, από τη φυσική ανθρώπινη αντιμετώπιση των αλλαγών. Ας πάρουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία αυτών που έχουν εφαρμόσει τέτοιες προσπάθειες (εμείς έχουμε εκπαιδεύσει αρκετούς για να μας διαδεχτούν), και ας κάνουμε επιτέλους τη μεγάλη προσπάθεια να φτιάξουμε διαδικασίες (και μηχανισμούς ελέγχου) για το δημόσιο που να αποδίδουν το ζητούμενο: Να εξυπηρετούν τον πολίτη.

    Στη διάθεσή σας για περισσότερη συζήτηση, αν υπάρχει το σχετικό ενδιαφέρον,

  • 4 Αυγούστου 2011, 16:09 | ΧΑΙΜ ΚΟΕΝ

    Η απλούστευση των διαδικασιών πρέπει να περιλαμβάνει λογισμικό για ΟΛΕΣ τις λειτουργίες της διοίκησης με την μορφή κωδικοποιημένων εντολών για την διεκπεραίωση οποισδήποτε πράξης. Το σύστημα θα πρέπει να λειτουργεί όπως εκείνο των τραπεζών, όπου ο κάθε ταμίας (teller) ή ο υπάλληλος πληκτολογόντας τον κατάλληλο κωδικό διεκπεραιώνει πολυάριθμες πράξεις όπως πληρωμές, άνοιγμα λογ/σμών, εκδοση επιταγών, ασφαλιστικές πράξεις κτλ. Το ίδιο σύστημα θα πρέπει να εφαρμοσθεί απανταχού στο Δημόσιο έστι ώστε ενας δημόσιος υπάληλος να εκτελεί πληθώρα πράξεων χωρίς να είναι αναγκαστικά ειδικός σε όλες τις λεπτομέρειες αυτών, χωρίς χάσιμο χρόνου, με ασκοπες διαβουλεύσεις (λόγω άγνοιας), με(τυχόν)επεμβάσεις προϊσταμένων, καθυστερήσεις λόγω απουσίας του συναδέλφου «ειδικού» στην συγκεκριμένη πράξη ή ακόμη λόγω πραγματικού ή πλασματικού (κακοπροαίρετα προφασιζόμενου) φόρτου εργασίας.
    Για να γίνει π.χ. μία πληρωμή στην Περιφέρεια θα πρέπει:
    1) Υπάλληλος του Οικονομικού να ελέγξει τον υποβληθέντα Λογαριασμό
    2) Κλητήρας να μεταβιβάσει το έγγραφο στην Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου
    3) Ο Δημοσιονομικός Έλεγχος να ελέγξει το πακέτο
    4) Κλητήρας να μεταβιβάσει τον Λογ/σμό στην Ταμειακή Υπηρεσία
    5) Η Ταμειακή Υπηρεσία να επανελέγξει και να ετοιμάσει τις επιταγές πληρωμής
    6) Οι επιταγές μεταβιβάζονται στον Διευθυντή του Οικονομικού για υπογραφές
    7) Οι επιταγές μεταβιβάζονται στον Αντιπεριφερειάρχη για υπογραφές
    8) Κλητήρας να μεταβιβάσει τις επιταγές πίσω στην Ταμειακή Υπηρεσία
    9) Οι επιταγές αποστέλλονται στον δικαιούχο!!!!

    Χρονικά η παραπάνω διαδικασία διαρκεί αρκετές (4+) εβδομάδες…!!!

    Δεν υπάρχει ιδιωτική επιχείρηση που να λειτουργεί έτσι, πληρώνοντας τόσο προσωπικό με τόσο αναποτελεσματικές διαδικασίες.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα παραπάνω θα μπορούσαν να γίνουν ηλεκτρονικά από έναν υπάλληλο που θα είχε στην διάθεσή του το κατάλληλο σύστημα, δηλ. από το στάδιο ΕΛΕΓΧΟΥ μέχρι την ΕΚΔΟΣΗ ΕΠΙΤΑΓΉΣ, με απόλυτη ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ευθύνη και χωρίς άχρηστες υπογραφές ανωτέρων (που συνήθως δεν έχουν ιδέα των λεπτομερειών του συγκεκριμένου θέματος), εφ’ όσον μέσω του συστήματος εξασφαλίζεται η εγκυρότητα των υποβληθέντων (ηλεκτρονική βεβαίωση ή διασταύρωση) και ο υπάλληλος έχει σοβαρό penalty σε περίπτωση χρονικής καθυστέρησης ή απιστίας(ΑΝ υπάρχει πλέον τέτοιο περιθώριο), δηλ. άμεση χρηματική αποζημίωση (αφαίρεση μισθού κτλ) κατόπιν αντικειμενικής καταγγελίας των ενδιαφερομένων Πολιτών στη Υπηρεσία (βλ. παρακάτω).

    Για την ενεργοποίηση των κακόπιστων Δη. Υπαλλήλων (ακόμη και πριν την εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος) θα πρέπει να καθιερωθούν κατάλογοι με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα διοικητικών πράξεων, όπως π.χ. η έκδοση Διαβατηρίου θα πρέπει να γίνεται σε 2 ημέρες, η έκδοση του τάδε πιστοποιητικού σε δείνα ημέρες κτλ. Κατόπιν τούτου να καθιερωθούν αντίστοιχα άμεσες χρηματικές επιπτώσεις στον μισθό τους (έστω και μικρές), έτσι ώστε κάθε αδικαιολόγητος παραβάτης να πληρώνει από την τσέπη του το χάσιμο χρόνου του πολίτη και γενικότερα την καθυστέρηση του συνόλου της Οικονομίας λόγω της κακής συμπεριφοράς του ή της αμέλειας στην εφαρμογή των νόμων ή και άγνοιας αυτών, με τα ίδια όμως μακροπρόθεσμα αρνητικά αποτελέσματα. Ο υπάλληλος θα πρέπει να φέρει στο ακέραιο τις ευθύνες της θέσης του απέναντι στον Πολίτη και να μη «κρύβεται» πίσω από προϊσταμένους ή άλλους παράγοντες που αλλοιώνουν την αποτελεσματικότητά του και δεν προχωρούν ποτέ σε θεσμοθετημένες διοικητικές πράξεις τιμωρίας λόγω προσωπικών ή άλλων αιτιών. Τώρα ο αδικημένος ΠΟΛΙΤΗΣ θα πρέπει να αποφασίζει αν θα προχωρήσει σε αντικειμενική καταγγελία στην Υπηρεσία.

    Τέλος, οι διευθύνοντες των υπηρεσιών θα πρέπει να υπηρετούν σε πόλη που δεν είναι η γενέτειρά τους ή στην οποία είχαν πολυετή παραμονή, όπως και στο παρελθόν.

  • 4 Αυγούστου 2011, 14:19 | Βασίλης Καραβίτης

    θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά μέριμνα για την αξιοποίηση της πληροφορικής στην αλληλογραφία και την άντληση δεδομένων από σχετικές τράπεζες πληροφοριών που θα πρέπει απαραιτήτως να δημιουργηθούν, να τηρούνται, να είναι προσβάσιμες από όλες τις υπηρεσίες και να ενημερώνονται τακτικά. Επίσης οι υπηρεσίες θα πρέπει να μάθουν να επικοινωνούν και να αντλούν πληροφορίες ηλεκτρονικά, αντί της συνήθους και παραδοσιακής γραπτής υπηρεσιακής αλληλογραφίας με τις γνωστές καθυστερήσεις!

  • 4 Αυγούστου 2011, 12:28 | ΤΡΙΚΟΙΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ

    Η ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΖΗΤΟΥΝ ΕΓΓΡΑΦΑ ΕΙΣ ΤΡΙΠΛΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΣΤΕΛΛΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΠΟ
    ΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΟΡΟΦΟ
    ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΛΕΤΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΧΑΟΣ.
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Η ΣΤΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΚΑΙΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΔΕΙΑ Η ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΟΠΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ.
    Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΙΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΤΥΠΗΘΕΙ ΡΙΖΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΝΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΝΑ ΖΗΤΑΕΙ ΟΤΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΚΡΙΝΕΙ ΣΩΣΤΟ.
    Η ΥΠΕΥΘΗΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΛΥΣΗ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΨΕΥΔΗΣ ΔΗΛΩΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΥΛΑΚΗ
    ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΑΠΟ
    ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΟ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΝΑ ΞΑΝΑΠΑΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙ ΑΝ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΩΣΤΑ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙ ΞΟΔΕΨΕΙ ΤΑ 20ΠΛΑΣΙΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΘΑ ΞΟΔΕΥΕ ΕΝΑΣ ΣΟΥΗΔΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΕ ΔΥΟ ΩΡΕΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΜΗΔΑΜΗΝΑ ΕΞΟΔΑ