Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΙΜ ΚΟΕΝ' | 4 Αυγούστου 2011, 16:09

    Η απλούστευση των διαδικασιών πρέπει να περιλαμβάνει λογισμικό για ΟΛΕΣ τις λειτουργίες της διοίκησης με την μορφή κωδικοποιημένων εντολών για την διεκπεραίωση οποισδήποτε πράξης. Το σύστημα θα πρέπει να λειτουργεί όπως εκείνο των τραπεζών, όπου ο κάθε ταμίας (teller) ή ο υπάλληλος πληκτολογόντας τον κατάλληλο κωδικό διεκπεραιώνει πολυάριθμες πράξεις όπως πληρωμές, άνοιγμα λογ/σμών, εκδοση επιταγών, ασφαλιστικές πράξεις κτλ. Το ίδιο σύστημα θα πρέπει να εφαρμοσθεί απανταχού στο Δημόσιο έστι ώστε ενας δημόσιος υπάληλος να εκτελεί πληθώρα πράξεων χωρίς να είναι αναγκαστικά ειδικός σε όλες τις λεπτομέρειες αυτών, χωρίς χάσιμο χρόνου, με ασκοπες διαβουλεύσεις (λόγω άγνοιας), με(τυχόν)επεμβάσεις προϊσταμένων, καθυστερήσεις λόγω απουσίας του συναδέλφου "ειδικού" στην συγκεκριμένη πράξη ή ακόμη λόγω πραγματικού ή πλασματικού (κακοπροαίρετα προφασιζόμενου) φόρτου εργασίας. Για να γίνει π.χ. μία πληρωμή στην Περιφέρεια θα πρέπει: 1) Υπάλληλος του Οικονομικού να ελέγξει τον υποβληθέντα Λογαριασμό 2) Κλητήρας να μεταβιβάσει το έγγραφο στην Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου 3) Ο Δημοσιονομικός Έλεγχος να ελέγξει το πακέτο 4) Κλητήρας να μεταβιβάσει τον Λογ/σμό στην Ταμειακή Υπηρεσία 5) Η Ταμειακή Υπηρεσία να επανελέγξει και να ετοιμάσει τις επιταγές πληρωμής 6) Οι επιταγές μεταβιβάζονται στον Διευθυντή του Οικονομικού για υπογραφές 7) Οι επιταγές μεταβιβάζονται στον Αντιπεριφερειάρχη για υπογραφές 8) Κλητήρας να μεταβιβάσει τις επιταγές πίσω στην Ταμειακή Υπηρεσία 9) Οι επιταγές αποστέλλονται στον δικαιούχο!!!! Χρονικά η παραπάνω διαδικασία διαρκεί αρκετές (4+) εβδομάδες...!!! Δεν υπάρχει ιδιωτική επιχείρηση που να λειτουργεί έτσι, πληρώνοντας τόσο προσωπικό με τόσο αναποτελεσματικές διαδικασίες. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα παραπάνω θα μπορούσαν να γίνουν ηλεκτρονικά από έναν υπάλληλο που θα είχε στην διάθεσή του το κατάλληλο σύστημα, δηλ. από το στάδιο ΕΛΕΓΧΟΥ μέχρι την ΕΚΔΟΣΗ ΕΠΙΤΑΓΉΣ, με απόλυτη ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ευθύνη και χωρίς άχρηστες υπογραφές ανωτέρων (που συνήθως δεν έχουν ιδέα των λεπτομερειών του συγκεκριμένου θέματος), εφ' όσον μέσω του συστήματος εξασφαλίζεται η εγκυρότητα των υποβληθέντων (ηλεκτρονική βεβαίωση ή διασταύρωση) και ο υπάλληλος έχει σοβαρό penalty σε περίπτωση χρονικής καθυστέρησης ή απιστίας(ΑΝ υπάρχει πλέον τέτοιο περιθώριο), δηλ. άμεση χρηματική αποζημίωση (αφαίρεση μισθού κτλ) κατόπιν αντικειμενικής καταγγελίας των ενδιαφερομένων Πολιτών στη Υπηρεσία (βλ. παρακάτω). Για την ενεργοποίηση των κακόπιστων Δη. Υπαλλήλων (ακόμη και πριν την εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος) θα πρέπει να καθιερωθούν κατάλογοι με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα διοικητικών πράξεων, όπως π.χ. η έκδοση Διαβατηρίου θα πρέπει να γίνεται σε 2 ημέρες, η έκδοση του τάδε πιστοποιητικού σε δείνα ημέρες κτλ. Κατόπιν τούτου να καθιερωθούν αντίστοιχα άμεσες χρηματικές επιπτώσεις στον μισθό τους (έστω και μικρές), έτσι ώστε κάθε αδικαιολόγητος παραβάτης να πληρώνει από την τσέπη του το χάσιμο χρόνου του πολίτη και γενικότερα την καθυστέρηση του συνόλου της Οικονομίας λόγω της κακής συμπεριφοράς του ή της αμέλειας στην εφαρμογή των νόμων ή και άγνοιας αυτών, με τα ίδια όμως μακροπρόθεσμα αρνητικά αποτελέσματα. Ο υπάλληλος θα πρέπει να φέρει στο ακέραιο τις ευθύνες της θέσης του απέναντι στον Πολίτη και να μη "κρύβεται" πίσω από προϊσταμένους ή άλλους παράγοντες που αλλοιώνουν την αποτελεσματικότητά του και δεν προχωρούν ποτέ σε θεσμοθετημένες διοικητικές πράξεις τιμωρίας λόγω προσωπικών ή άλλων αιτιών. Τώρα ο αδικημένος ΠΟΛΙΤΗΣ θα πρέπει να αποφασίζει αν θα προχωρήσει σε αντικειμενική καταγγελία στην Υπηρεσία. Τέλος, οι διευθύνοντες των υπηρεσιών θα πρέπει να υπηρετούν σε πόλη που δεν είναι η γενέτειρά τους ή στην οποία είχαν πολυετή παραμονή, όπως και στο παρελθόν.